Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ja, håper hun tar smokk etter hvert. Det er lettere å slutte med enn hvis hun begynner med å sutte på fingrene, også er det vel noe bedre for tannstillingen tror jeg
Tar ikke med på sykehuset. Var på ammegruppe og hun anbefalte at man holdt smokk unna til ammingen var godt etablert, det er ulike sugeteknikker og barnet kan visst bli forvirret og det kan ødelegge for ammingene. Er førstegangs så jeg får litt småangst av alt som kan ødelegge for amming (men kusina mi fikk barn for 2 uker siden og den ungen har fått smokk får første dag, litt usikker på om hun ammer da)
Førstemann sov lite, var urolig og nekta å ta smokken Og vi overlevde veldig fint, så tror ikke jeg kommer til å pushe veldig på den smokken med denne heller. Men har egentlig ikke planlagt no. Det blir som det blir. Mannen har i hvert fall kjøpt, i tilfelle desperate tider 8) Men tar nok ikke med på sykehuset
Tar ikke med smokk på sykehuset. Få skikkelig igang amminga først, så prøver vi å venne på smokken etter hvert. Begge storesøsknene suger på tommelen, men vil heller at babyen begynner med smokk!
Om det blir som sist så vil vi bruke smokk. Men tar ikke med på sykehuset. Som flere har nevnt over her vil vi at amminga skal være i orden først. Med første starta vi med smokk da han var 2 uker, det var deilig å få sove igjen uten sutring gjennom hele natta pga suttebehov.
Ja! Storebror tok den ikke før han var 3 mnd, men så deilig når han gjorde det.
Hadde ingen problemer med avvenning her. Fra han begynte i bhg hadde han den kun om ved soving, så når han var 2 år var han smokkefri, uten noen tårer eller problemer.
Så lenge man har smokkevett når babytiden er over er det ingen problem.
Men hva skal en fornøyd baby med smokk? Her skal den brukes kun når det er nødvendig, ikke fordi en 2 åring sutrer eller er trøtt.
Sett negative sider hos mange barn med tenner og språk hvor foreldre bruker det alt for mye og lenge.
hadde jeg egentlig tenkt på å ta med på sykehuset. Var i grunn bare for at jeg hadde glemt det. Men kommer til å pakke med i baggen så ser jeg hva jeg for bruk for
Gud ja!!! Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten smokk. Storesøster er AVHENGIG av smokk og uten den blir hu en gretten kjerring. Har pakket ned smokken i fødebagen, og håper lillesøster tar smokk som storesøster.