Sminke på jobb

På jobb bruker jeg concealer, pudder/foundation, fikser bryn, bruker svart eller brun øyeskygge som eyeliner (Fikser ikke kajal, får det ikke til!) og mascara. Ofte leppestift og/eller lipgloss. Noen ganger mindre da. Kommer an på antrekk og hvordan jeg føler meg.
Føler meg freshere etter en dårlig natts søvn med sminke :)
 
Sminker meg sjeldent før jobb, får ofte høre at jeg ser så sliten ut, men står ikke opp tidligere for at jeg skal se mer uthvilt ut men føle meg mer sliten. Om jeg har sminke på meg er det bare for å gi litt farge til bryna og mascara siden vippene mine nesten ikke syntes...
 
Ingenting. Verken hverdags eller fest. Og med ingenting mener jeg ingenting, ikke «litt mascara bare», ikke hatt sminke på siden 2007, da ville ei venninne sminke meg til ball. Og før det var vel i 2002 en gang :p Veldig godt å slippe å tenke på det, særlig på morgenen!
 
Om jeg bruker noe er det kun mascara men ofte ingenting. Tenker også at i mitt yrke er det viktigere at jeg ser ut som om jeg tar vare på meg selv
 
Bruker svært sjelden sminke på jobb.
 
Fikser øyebryn og bruker maskara til vanlig uansett hva jeg skal. Er det noe ekstra så er det full pakke med fundation, rouge, øyebryn, eyeliner, øyeskygge og maskara og innimellom
Leppestift. Også tar jeg litt pudder rundt på halsen og ørene om det er fremme for at det ikke skal bli for stor nyanse mellom fundation og bar hud. Bruker i utgangspunktet ikke lang tid på det, ca 15-20 minutter
 
Maskara og ordner brynene.
 
Ingenting. Sminker meg kun helt lett til spesielle anledninger.
 
Dere som ikke sminker dere på jobb, hva jobber dere med? Det kunne aldri falt meg inn og gå uten sminke på jobb. Møter mye folk, er i møter med kunder o.l.

Jobber i barnehage. Syns ikke sminke er pålagt bare fordi man møter folk :p
 
Pudderfoundation (er det det det heter? Har knallpeil på sminke :p) og mascara.
 
Dere som ikke sminker dere på jobb, hva jobber dere med? Det kunne aldri falt meg inn og gå uten sminke på jobb. Møter mye folk, er i møter med kunder o.l.
Helsefagarbeider i hjemmesykepleie og sykehjem :)
 
Jeg fikser bryna, bruker eyeliner og mascara på tidlig/seinvakt. På nattevakt går jeg uten sminke.
 
Tja.. noen dager med.. og noen dager uten :happy:
 
Farge på bryna og innimellom mascara.
 
Stort sett mascara og foundation
 
Dere som ikke sminker dere på jobb, hva jobber dere med? Det kunne aldri falt meg inn og gå uten sminke på jobb. Møter mye folk, er i møter med kunder o.l.

Jobber med mennesker i helsesektoren. Har møtevirksomhet med andre etater. Ser ingen grunn til å bruke sminke bare fordi jeg møter masse mennesker på jobb.
 
Back
Topp