Smertestillende

Hva er petidin?
Petidin er et smertestillende medikament som blir gitt ved sprøyte intramuskulært. Har ikke så stor virkning på selve smertene, men kan hjelpe til slik at den som føder får til å slappe mer av mellom riene i åpningsfasen :)

Skal føde på storken i bergen visst alt går etter planen ,da er alt så naturlig som mulig,fødte der sist og var veldig fornøyd ☺

Petidin er et smertestillende medikament som blir gitt ved sprøyte intramuskulært. Har ikke så stor virkning på selve smertene, men kan hjelpe til slik at den som føder får til å slappe mer av mellom riene i åpningsfasen :)
Okei, takk :) er det noe alle sykehus tilbyr?

Varmt vann i dusj og badekar som sist, nå har de fjernet lystgass pga lekkasje så får se om den hadde mye å si for meg sist eller om den bare var noe å konsentrere seg om som jeg følte det var ;) utelukker ikke andre ting om det blir en veldig mye lengre eller vondere fødsel, men det tar jeg som det kommer :)

Vet virkelig ikke! Sist ville jeg føde i badekar, men ble ks, derfor kan jeg ikke gjøre det nå heller troe jeg. Men badekar som smertelindring tidlig i fasen vil jeg nok! Ellers må jeg ta alt på sparket siden det er helt nytt for meg :)

Aner ikke hva jeg vil ha.hadde epidural med første og ønsker vel helst ikke det igjen.sprøyteskrekk....

Ja, jeg tror det, men tør ikke å si det for sikkert :)

Er et morfinliknende medikament da, så bør ikke gis for sent i forløpet for da kan babyen slite litt med pusten.. Jeg ble tilbudt dette i 09 men er svært skeptisk til sånne medisiner så jeg nekta :p og fikk klaget meg til akupunktur i stedet :p

Skal føde på storken i bergen visst alt går etter planen ,da er alt så naturlig som mulig,fødte der sist og var veldig fornøyd ☺

Det håper jeg også på :) storken virker mer personlig og rolig, tror jeg trenger det i en såpass stor og uvant situasjon.

Back
Topp