Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde epidural med førstemann og syntes det var fantastisk! Jeg var derfor veldig klar for å få det denne gangen også, men det eneste de rakk, var å legge venekateter, før han var ute Det gikk jo det også, og strengt tatt følte jeg vel kanskje ikke at selve utpressingen var SÅ mye verre uten epidural, som med. Men sist tok det jo 12 timer i aktiv fødsel, så det var helt avgjørende med epidural for å få henta meg litt inn igjen. Riene var helt enormt intense denne gangen, så jeg er glad det bare tok en time når det først ikke ble tid til noe smertelindring.
Tusen takk!Dette var interessant å lese, og takk for at du delte. Gratulerer så mye med ny baby!
Fødte på storken første gang, ville kjenne på kroppen hvilke krefter den kunne gjennomføre uten smertelindring. I tillegg likte jeg veldig godt atmosfæren på storken. Ved fødsel nr 2 ønsket jeg føden og muligheten for epidural. Fikk rom på et lite kott nærmest, veldig uhyggelig. Etter at jeg ble sjekket for 4 cm så gikk det veldig fort, riene kom tett og vondt. Spurte etter epidural og fikk den omsider men for sent, pressriene startet i det den var satt. Jordmor trodde ikke på meg kg kjeftet på meg da jeg sa jeg ville presset. Jeg gikk fra 4 til 10 cm på 30 min, midt i vaktskifte, så derfor trodde ikke jordmor på meg. Men Joda, ut kom prinsesssa etter 2-3 pushI mitt tilfelle, tenker jeg å prøve å spille helt, neida. Jeg skal føde på Storken på Haukeland hvis alt går etter planen, og jeg har gitt beskjed til sykehuset om å ikke gi meg noe med mindre jeg skriker etter det.
Epiduralen sviktet meg forrige gang, så jeg prøver uten denne.
Så, damer. Hvem av dere tyr til hjelpemidler denne gangen, og hvem tenker å la naturen gjøre sitt?
Utdyp gjerne.
Jeg bestemmer ikke noenting på forhånd, men håper på kun lystgass. Har født én helt uten og én med lystgass tidligere.
Irriterende når de ikke kan høre på folk, tror man kjenner det best selv.. De trodde ikke på meg heller når jeg sa at vannet gikk før de så selv at det hadde det faktisk. Samme når jeg sa at jeg måtte presse så fikk jeg beskjed om at det var alt for tidlig og at jeg måtte holde igjen, da var han ute kort tid etterFødte på storken første gang, ville kjenne på kroppen hvilke krefter den kunne gjennomføre uten smertelindring. I tillegg likte jeg veldig godt atmosfæren på storken. Ved fødsel nr 2 ønsket jeg føden og muligheten for epidural. Fikk rom på et lite kott nærmest, veldig uhyggelig. Etter at jeg ble sjekket for 4 cm så gikk det veldig fort, riene kom tett og vondt. Spurte etter epidural og fikk den omsider men for sent, pressriene startet i det den var satt. Jordmor trodde ikke på meg kg kjeftet på meg da jeg sa jeg ville presset. Jeg gikk fra 4 til 10 cm på 30 min, midt i vaktskifte, så derfor trodde ikke jordmor på meg. Men Joda, ut kom prinsesssa etter 2-3 push