Smertelindring ved fødsel??

Jeg tenker det samme som deg hvertfall. Prøve uten og se hvor lite jeg kan klare meg med, men vil ikke se på det som noe nederlag om jeg trenger noe sterkere enn lystgass.

Min første, så jeg aner ikke hva jeg går til ;)
Helt enig her! :-)

Har tenkt å prøve uten noe, sist fikk jeg akupuntur for å øke riene også for å smertelindre. Da fødselen hadde vart i ett døgn ble jeg overtalt til å ta epidural. Det er noe jeg hadde gruet meg veldig til da jeg har hatt dårlig opplevelse med spinalpunksjon. Så ville absolutt ikke bli stikket i rygg området en gang til, men det kjente ingenting :) Desverre ble det hastesnitt med narkose, så denne gangen håper jeg å føde normalt og få babyen rett på brystet :)

Vet ikke hva jeg går til, er min første! Tenker at kanskje badekar kan være bra. Ellers tenker jeg ikke at jeg av prinsipp ikke skal ha noe smertelindring som epidural, men det kan jo se ut til at flere har en positiv fødselsopplevelse uten enn med epidural. Samtidig som jeg blir litt skremt av mange historier hvor en har ønsket epidural, men ikke fått pga legen ikke har tid. Det synes jeg er dårlig!

Hadde epidural med storebror, var en lang å tøff fødsel og de måtte stikke epiduralen 3 ganger før de fikk det til. Så når den først virket hadde jeg 8 cm og fødselen stoppet opp. Om det blir vanlig fødsel så ønsker jeg ikke epidural denne gangen, men skal aldri si aldri! :)

Åh, tvært jeg merker NOE skal vi peise ut til sykehuset og jeg SKAL ha epidural med en gang ;-) gikk så fort sist, så er redd jeg ikke rekker det.

Hadde ingen smertelindring med nr 1 og det var vannvittig vondt. Ville ha epidural med nr 2, men da ble det fire stikk før de fikk det til og jeg kjente pressrier rett før epiduralen begynte å virke. Blir ingen smertelindring denne gangen.

Vet jeg må ha epidural av forskjellige årsaker:) og for å ha sagt det: epidural har ikke særlig mye med smerteterskel å gjøre, det kommer mer ann på fødselsforløpet +++.

Tenkte jeg skulle prøve uten, også eventuelt litt lystgass når det er på det verste. Det funka bra forrige gang. Men prøver gjerne epidural hvis det blir helt for jævlig.. Men målet er å føde uten..

Sist gang prøvde jeg lystgass men ble kjempekvalm så kuttet det fort ut. Fikk epidural og det var som å komme til himmelen :-) Denne gangen tar jeg det som det kommer :-p

Jeg brukte litt lystgass i begynnelsen. Ellers ingenting, er det som er planen denne gangen også :)

Jeg går for alternativ smertelindring; sleggeslag i bakhodet:happy093

Epidural hvis jeg kan og rekker (kunne jo hende man hadde flaks og barnet bare ploppet ut hehe). Har tatt spinalpunksjon, syns ikke det var så vondt så da klarer jeg vel epiduralen også.

Sist fødsel tok lang tid, lå ei UKE nøyaktig på sykehuset med 2-3cm og masrier før de gjorde noe, da tok de vannet og satte på drypp. Tok 5timer før jeg kom meg til 4cm, og da lå jeg med vonde rier, og de sier at rier du får pga drypp er de vondeste, jm skjekket meg og konstaterte 4cm. Holdt på å ta av hanskene når jeg fikk veldig vondt å bare lå å vride meg, så ropet jeg at nå kommer hun! Jm var helt paff å måtte jo skjekke igjen, og jodda, nå kommer prinsessa. Eneste jeg brukte da var litt lystgass, men likte ikke å føle at jeg mistet vette x) kald klut i pannen og verdens beste mann som støttespiller hjalp best<3 satser på samme denne gangen, håper bare på litt mere naturlig fødsel, uten drypp og 1uke med masrier....

Ble bare tid til lystgass forrige gang. Hadde planer om badekar, men da hadde han nok blitt født i det jeg hadde satt meg oppi :p

Om det blir tid til det denne gang så prøver jeg badekar.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Ingenting på første, lystgass på andre. Blir nok sikkert lystgass denne gangen også, men kun fordi det gir meg bedre fokus på pusten :-) Ønsker ikke å bruke noe annet.

Jeg bestemte meg på forhånd med førstemann at jeg ville klare meg uten smertelindring. Og det klarte jeg. Jeg skulle få bruke badekar som smertelindring, men idet jeg kom meg oppi så hadde pressriene begynt. Så det ble en vannfødsel istedetfor;)

Hørt rykter om at d sykehuset som ligger nærmest meg ikke har lystgass pga for dårlig ventilasjon!!!! Men etter planen, så skal jeg være i Tr.heim rundt termin, så det spørs om kanskje fødselen blir der! Min første dette, så keg aner ikke hva jeg går til, og har ingen anelse om jeg kommer til å trenge noe eller ei! Har hørt av ei vennine som er jordmor ag akupunktur er bra.. Det gjorde hvertfall at hun greide å sovne mellom riene og filk samlet masse energi sa hun...

Første kom uten sm.lindring var ca 20 min på sykehuset og andre hadde jeg lystgass :) vil ha lystgass denne gangen også :)

Hørt rykter om at d sykehuset som ligger nærmest meg ikke har lystgass pga for dårlig ventilasjon!!!! Men etter planen, så skal jeg være i Tr.heim rundt termin, så det spørs om kanskje fødselen blir der! Min første dette, så keg aner ikke hva jeg går til, og har ingen anelse om jeg kommer til å trenge noe eller ei! Har hørt av ei vennine som er jordmor ag akupunktur er bra.. Det gjorde hvertfall at hun greide å sovne mellom riene og filk samlet masse energi sa hun...
De har ikke lystgass i tr.heim lengre heller..
Da må man til levanger:/

Blir kvalm berre eg lese om lystgass :P

Back
Topp