Smertelindring ved fødsel??

Inkamor

Betatt av forumet
Tidlig ute, men lurer på hva folk tenker om smertelindring når fødselen kommer?

Epidural, lystgass, akupunktur, badekar osv..
Har dere tenkt på om dere vil bruke noe, eller prøve uten?

Personlig så vil jeg se om jeg klarer uten noe som helst, men kommer til nok til å ta noe hvis det blir for smertefullt:)
Da blir det sikkert lystgass/epidural:)

Å det finnes kanskje flere smertelindrings-metoder?

Jeg tenker det samme som deg hvertfall. Prøve uten og se hvor lite jeg kan klare meg med, men vil ikke se på det som noe nederlag om jeg trenger noe sterkere enn lystgass.

Min første, så jeg aner ikke hva jeg går til ;)

Eg fekk epidural sist som funka i heile to timar og det var fortsatt nesten 10 timar til Jr kom... Reknar med det blir å prøva epidural denna gongen og sia det er tvillingar.

Hadde ikke klart meg uten epidural sist. Kunne ikke bruke noe annet. Funket helt topp den. Skal nok se på alternativene som er tilgjengelig på sykehuset men ser ikke vekk i fra å gjenta epiduralen ihvertfall hvis jeg får drypp denne gangen også.

Jeg er livredd sprøyter og har født dem tre vi har uten noen smertelindring. Tørr ikke for alt i verden og få en nål i ryggen. Har lyst til og prøve badekar , om det lar seg gjøre:)

Hadde lystgass og epidural sist gang :) skal prøve uten men om det blir alt for vondt så blir det lystgass og kanskje epidural nå også :p

Jeg er livredd sprøyter og har født dem tre vi har uten noen smertelindring. Tørr ikke for alt i verden og få en nål i ryggen. Har lyst til og prøve badekar , om det lar seg gjøre:)
Oi! Du må jo ha høy smerteterkel!! 3 barn uten lindring? Imponert!!!:):):)

Jeg tenker det samme som deg hvertfall. Prøve uten og se hvor lite jeg kan klare meg med, men vil ikke se på det som noe nederlag om jeg trenger noe sterkere enn lystgass.

Min første, så jeg aner ikke hva jeg går til ;)
Min første også, så aner ikke hvor vondt/smertefullt det er, eller om man kan takle det uten å bli helt utslitt:)

Jeg vil helst prøve uten, men føler jeg at det blir for tøft tar jeg nok epidural. Men har hørt at det kan gjøre at fødselen går tregere, riene kan avta osv...så er litt skeptisk! Men blir vel bare å se hva som skjer☺️ er første gang.

Hadde epudural sist, og kommer nok til å satse på det denne gangen også. Jeg kan ikke bruke lystgass pga. astma så det er helt utelukket for min del ;)

Jeg fikk vepsestikk, også satt jeg litt i dusjen da jeg spydde ned meg selv :p
håper å klare meg uten noe særlig denne gangen også ;)

Nr1: Epidural+akupunktur+morfin = dårlig opplevelse.
Nr2: ingen smertelindring etter eget ønske= veldig bra!
Nr3: epidural i utlandet = gikk glimrende bra og skal nok gjentas med nr4.

Oi! Du må jo ha høy smerteterkel!! 3 barn uten lindring? Imponert!!!:):):)

Er vel mer den biten at jeg begynner gå gråte bare ved blodprøver som gjør at jeg ikke har hatt noe:) Hehe, da frister det ikke med epidural eller vepsestikk :) men har hørt av flere venninner at epidural var veldig bra :) det beste er og

Posta svaret litt fort :) Hehe, ikke så greit over telefon alltid! Skulle skrive at det beste er jo og gjøre det som føles rett for deg der og da.:)

Hva er vepsestikk?:)

det er sterilt vann, noen kaller det saltvannspalpler.
anner ikke hvor de får det ifra men :p
uansett så sprøyter jm inn litt sterilt vann rett under huden i ryggen.
Det svir ca 20 til 30 sek også lindrerer det smerten en stund, jeg følte meg ihverttfall lammet til fødselen var ferdig ;)
det øker vist endorfinene i kroppen, hvis jeg ikke husker feil.

hadde epidural med første (laaaaang og fæl fødsel) hadde ingenting med nr 2 (kortere men intens fødsel) håper ingen smertelindring denne gang også.

Vel min første fødsel var et rent helvete og varte i over to døgn. Fikk epidural de siste 6 timene....tenker at det ikke gjør noe om jeg får epidural på den neste

Skal ikke ha noe. Hadde ingenting sist

Jeg brukte lystgass sist til jeg måtte kaste inn hånkle og be om epidural. Og det varte og rakk før anestesilegen kom, han var alene på vakt (midt på natten) og hadde fått en annen viktigere hastesak. Så ikke noe til han og måtte greie meg uten... Tenker jeg nok skal ha lystgass denne gangen. Og kanskje epidural om jeg får...

Back
Topp