Smaksprøve

Gullis!

Elsker forumet
I kveld fikk lillemor smake grøt for første gang. Skal si det falt i smak☺️ Vi stoppet etter 2-3 skjeer, hun ble illsint for hun ville ha mer. Søsknene var også vill av begeistring. Etterpå fikk hun tåteflaske med vann som hun holder selv. Storkoste seg☺️

Så gøy! Lagde dere grøt selv eller hva kjøpte dere?? Evt hvilken? Lille juleaften er lille fire mnd, så da blir det "nissegrøt" på han og :)

Så gøy! Lagde dere grøt selv eller hva kjøpte dere?? Evt hvilken? Lille juleaften er lille fire mnd, så da blir det "nissegrøt" på han og :)

Nestle sin mais og ris grøt. Den jeg har brukt til alle, og ingen har reagert på den. Lagde til en tynn blanding og ga på skje. Jeg har alltid gitt tran på skje til henne, så merket at hun var vant til det og at ikke alt bare kom ut igjen. Lille julaften var jo en ypperlig Grøtdag da☺️

Nestle sin mais og ris grøt. Den jeg har brukt til alle, og ingen har reagert på den. Lagde til en tynn blanding og ga på skje. Jeg har alltid gitt tran på skje til henne, så merket at hun var vant til det og at ikke alt bare kom ut igjen. Lille julaften var jo en ypperlig Grøtdag da☺️
Har ikke barn fra før så prøver og høre rundt med folk hva de begynner med :)

Synes også lille julaften var en super dag og starte :)

Her har vi også begynt med grøt, jeg kjøpte først hipp ettersom vi bruker hipp mme men denne fallt ikke helt i smak, prøvde deretter med semper sin banangrøt og denne fallt virkelig i smak :)

Her har vi også begynt med grøt, jeg kjøpte først hipp ettersom vi bruker hipp mme men denne fallt ikke helt i smak, prøvde deretter med semper sin banangrøt og denne fallt virkelig i smak :)
Så gøy! Har dere blitt noe plaget med magen eller?

Har ikke barn fra før så prøver og høre rundt med folk hva de begynner med :)

Synes også lille julaften var en super dag og starte :)
Til førstemann mener jeg vi startet med en risgrøt fra Hipp, en som er merket med "fra 4 mnd". Så prøver nok denne nå også.

Jeg er veldig for å lage babymat (og annen mat) selv fremfor å kjøpe ferdiglaget, men akkurat grøt har jeg kjøpt. Babygrøtpulveret er tilsatt jern, og det er litt mer styr å få til det med jern i hjemmelaget mat. Ikke umulig, men litt mer jobb.

Så gøy! Har dere blitt noe plaget med magen eller?

Nei, ingenting faktisk :) ble anbefalt å kjøpe litt smoothie/pure for å hjelpe magen, kjøper en liten tube med plomme/sviske pure og deler denne utover 3 måltider så det ikke blir så mye om gangen :) avføringen er som vanlig og det eneste er at hun kanskje har litt mer luft i magen, men dette får hun ut uten problemer og hun plages absolutt ikke av dette :) det eneste hun skal lære seg nå er hvordan hun skal få mat fra skje, for det er nemlig et prosjekt for seg selv!

Her har hun smakt på banan og pære. Lagde grimase av begge, og grein av bananen[emoji23] tok bare en liten dert på en miniskje, det holdt å bare få den lille smaken i munnen [emoji4]

Nei, ingenting faktisk :) ble anbefalt å kjøpe litt smoothie/pure for å hjelpe magen, kjøper en liten tube med plomme/sviske pure og deler denne utover 3 måltider så det ikke blir så mye om gangen :) avføringen er som vanlig og det eneste er at hun kanskje har litt mer luft i magen, men dette får hun ut uten problemer og hun plages absolutt ikke av dette :) det eneste hun skal lære seg nå er hvordan hun skal få mat fra skje, for det er nemlig et prosjekt for seg selv!
Ja, det blir spennende her og. Tar jo heldigvis flaske, men har ikke prøvd skje :)

Vi har startet med smaksprøver også.vi startet med grøt, men han ser ikke ut til å like det så veldig godt. Har prøvd i to uker. Og det har enda ikke fallt i smak. Han har fått smake litt søtpotet pg gullerot også de siste dagene, men heller ikke det er kjempe populært. Han er vel altfor glad i pupp han. Han har jo nærmest hengt fast i puppen i over 4 mnd, så kanskje ikke så rart.

Her er lille 4mnd om en uke, og fikk sin første smaksprøve på Sviskemos i dag. Grunnet treg mage. Ikke helt suksess, men heller ikke så værst :-)

Så dere gir litt smaksprøver før 4mnd? Eller? Idag har vi kjøpt grøt, sviskemos og skjeer for å være klare. Har tenkt og prøve å gi litt grøt i jula da pappan er hjemme :)

Så dere gir litt smaksprøver før 4mnd? Eller? Idag har vi kjøpt grøt, sviskemos og skjeer for å være klare. Har tenkt og prøve å gi litt grøt i jula da pappan er hjemme :)

Vi gir pga magen, men kun sviskemos før 4 mnd :-) Snakket med helsesøster om det i dag.

Hei,
Ifølge min helsesøster skal ikke barn ha fast føde før de har fylt fire måneder - samme gjelder også sviskemos. Dette fordi enzymer som skal til for å bryte ned ikke er tilstede.

Hvordan reagerte barnet ditt?

Hvordan type grøt gir dere? Hjemmelaget eller kjøpt?

Vil du oppdatere om det fungerer? Sliter litt her med magen nå og :)

Vi ga veldig veldig lite i dag (3-4skjeer Edit: og fikk vel i seg kanskje én) , og vet ikke om det har hatt noen virkning.. men ble tømt rimelig godt to timer etterpå :-)

Last edited:
Back
Topp