Smake på grøt

missP85

Betatt av forumet
Når tenker folk å starte å gi babyen litt grøt? Hvertfall smake litt. Jeg bruker mme så det anbefales fra 4 Mnd. Og hva slags grøt/merke er best?

Vi venter til hun blir 6 mnd. :) Tror vi kommer til å lage grøten selv for det meste. Både mannen min og de store barna er også glade i grøt, og storebror gleder seg til å koke grøt til babyen.

Jeg venter lengst mulig.. Fullammer. Vil være sikker på at tarmene er utviklet.. Og han går så fint opp i vekt.. Med søstra begynnte jeg når hu var 6 mnd men hu spiste ikke fullt måltid før hu var rundt 7,5 mnd! Alltid vært kresen... Hun begynnte å våkne på natta når hun fikk grøt å så ikke alltid det hjelper på søvn som mange tror

Gutten vår er nesten 4mnd og vi tenker å prøve snart. Han spiser stort sett hver time så har et håp om at han kanskje holder ut litt lenger når vi starter med litt fast føde. Gulper også mye, så håper det kan hjelpe til med å holde maten nede. Han er tydelig ivrig etter å spise. Gir han medisin som storkoser seg med, smatter og tar tak i sprøyten selv :p Håper han er like ivrig på mat.

Fullammer her og så lenge det går fint så venter vi til 6 mnd. Det var det vi gjorde med storebror i hvertfall.
Vi brukte Nestle grøtene til storebror pga jern innholdet, men vet ikke om noe har forandret seg siden 2012....

Vi prøver å vente så lenge som mulig.. Fullammer og han går fint opp i vekt! Har lyst til å vente lenge, men samtidig så vil jeg jo prøve tidlig sånn at han blir vant til smaker!! Dilemma det der:p han er 3,5mnd nå:)

Venter lengst mulig her også. Sikkert engang mellom 5-6 mnd ☺️ Fullammer..

Vi er med i et allergiforsknibgsørosjekt og har begynt litt. Peanøttsmør fra uke 12, kumelk 13, hvetegrøt uke 14 og eggerøre 15. Mini er 15 uker denne uka og han skal få dette til seks mnder.

Får kun bittelitt på ei skje eller finger, men mandag-torsdag. Tenkte å begynne med litt fruktmos i grøt i tillegg. Fortsetter med dette og øker på når han forstår dette med svelging.

Tenker å lage grøten selv, brukt oppskrift herfra
http://www.mammanett.no/baby/mat/babygrot

Gutten vår er nesten 4mnd og vi tenker å prøve snart. Han spiser stort sett hver time så har et håp om at han kanskje holder ut litt lenger når vi starter med litt fast føde. Gulper også mye, så håper det kan hjelpe til med å holde maten nede. Han er tydelig ivrig etter å spise. Gir han medisin som storkoser seg med, smatter og tar tak i sprøyten selv :p Håper han er like ivrig på mat.

Samme her. Begynner når han runder 4 mnd :) gleder meg i grunn :) (og krysser fingre for mer sammenhengende søvn :p)

Får se hvor lenge det holder med kun mm. Tenkte å prøve grøten som de selger på sunkost :) holle?

Får se hvor lenge det holder med kun mm. Tenkte å prøve grøten som de selger på sunkost :) holle?

Er vel et par av de som er uten kumelkprotein. Men synes en eller annen sa at de ikke var så mettende? Husker ikke hvor jeg leste det, og aner ikke om det stemmer.

Vi tenkte å dra til Sverige og handle, litt bedre utvalg der. I alle fall produkter uten melk.

Tenker å vente til han er rundt 6mnd. Fullammer, så sålenge han er fornøyd med det blir det kun mm :-)

Tenker å begynne smått når hun er 4mnd, hun får kun mme. Helsesøster sa at når de begynner å vise interesse for vår mat når vi spiser er det et tegn på at de gjerne er klar for litt fast føde. Den siste uken har hun vist enorm interesse for maten vår. Hun har fått sutte litt på et eple, og det var veldig godt;)

Er vel et par av de som er uten kumelkprotein. Men synes en eller annen sa at de ikke var så mettende? Husker ikke hvor jeg leste det, og aner ikke om det stemmer.

Vi tenkte å dra til Sverige og handle, litt bedre utvalg der. I alle fall produkter uten melk.
Hmm.. Vet ikke jeg, men har lest at de pleier å la den stå i vannbad(?) over natta for å tykne hvertfall :)

Jeg har prøvd litt forsiktig. Hun er veldig sulten på kveldene så har gitt noen få t-skeier med veldig tynn grøt. Hun elsker det. Fullammer egentlig men må desverre spe på med litt mme på kveldene da hun ikke blir skikkelig mett:/

Dropper grøt, men begynner med smaksprøver av grønnsaker fra 4 mnd.

Her fikk han en teskje grøt i dag, han syntes var fantastisk og ville ha mer :p han er 16 uker i dag, han blir 4 mnd om 11 dager :) det gikk veldig fint, han har ikke reagert på grøten og han svelger kjempebra. Han fikk Nestlé risgrøt med banan og mais som er fra 4 mnd :)

Back
Topp