Smøreregimet

Jeg bruker en strekkmerkekrem fra hudpleieserien Sothys Paris (Toning Cream - Firmness & Streach marks) - har brukt den fra jeg fikk positiv test og vil fortsette med den etter at babyen har kommet for å få tilbake spenst i huden.

Mitt tips til alle er å bruke kremer/oljer basert på naturlige planteoljer - Babyolje er IKKE er et godt alternativ da den er basert på mineral oil og har null mulighet til å trekke inn i huden. Unngå produkter generelt som inneholder: mineral oil, paraffinium, parafinium liquidium osv.. Det er ikke verdt å bruke penger på!

Hilsen hudterapeuten!:)
Enig! Jeg har nettopp bestilt meg oljer !

Last edited:
Jeg bruker en strekkmerkekrem fra hudpleieserien Sothys Paris (Toning Cream - Firmness & Streach marks) - har brukt den fra jeg fikk positiv test og vil fortsette med den etter at babyen har kommet for å få tilbake spenst i huden.

Mitt tips til alle er å bruke kremer/oljer basert på naturlige planteoljer - Babyolje er IKKE er et godt alternativ da den er basert på mineral oil og har null mulighet til å trekke inn i huden. Unngå produkter generelt som inneholder: mineral oil, paraffinium, parafinium liquidium osv.. Det er ikke verdt å bruke penger på!

Hilsen hudterapeuten!:)
Så man kan like greit bruke olivenolje fra matbutikken da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så man kan like greit bruke olivenolje fra matbutikken da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I utgangpunktet KAN du smøre huden med olivenolje fra matbutikken, bedre enn babyoil men tror ikke det føles særlig behagelig eller lukter så veldig godt. Alternativt kan man bruke ren mandelolje, jojobaolje, hvetekim, aprikosolje mm - disse bør være kaldpresset for å bevare mest mulig av de pleiende og næringsgivende egenskapene.

Naturlige planteoljer gir smidig og myk hud, samt vitaminer til huden. Spesiallagde strekkmerke-kremer har ofte elastisitet økende og betennelse dempende egenskaper i tillegg :)

- Therese

Jeg bruker nisim sin body lotion :) beste body lotion jeg har vært borti, burde lese mer på nisim.no :) kan virke for godt til å være sant, men for å si det sånn så er det en grunn til at den selger så godt som den gjør og at folk som har prøvd ikke bytter :)
(Vi har shampoo osv fra nisim også i salongen, vanvittig fine produkter og 100% naturlige!)
Føler denne funker veldig bra, har i alle fall ikke fått streikerett :) har på puppene da men de vokste jo så fort alt i uke 8 og 9 at jeg rakk jo ikke smøre før de var der :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker fra mars:-)
Begynte å smøre magen nesten med en gang jeg fsnt ut jeg var gravid jeg. Hehe :-)

Jeg smører meg godt på magen med weleda sin strekkmerke olje fra helsekosten.
I tillegg til dette smører jeg meg nedentil med weleda olje som er spesielt for "mellomkjøttet", som skal forhindre at man revner opp nedentil under fødsel.

Dette er mitt første barn.
Jeg vet ikke om noe av dette hjelper, men er villig til å gi det en sjanse.
Har jo ikke noe å tape på å prøve.
Smører magen 2ganger daglig og nedentil hver kveld.
Er i uke 25 i dag, ikke tegn til strekkmeeker enda, men det er vel ofte at dette dukker opp den siste mnd/ukene av svangerskapet.
Sikkert blond og dum jeg nå, men hva er mellomkjøttet?

Huden mellom vagina åpningen og anal åpningen :p

♧ Sendt fra app'en ♧
Ååå jaa!! Da lærte jeg noe nytt i dag!;D Bruker dere spesielle oljer for det området? Jeg har den strekkmerkeoljen fra Weleda som jeg bruker rundt på magen, på rumpa, lårene og brystene, bruker også babyolje i dusjen, kan jeg bruke babyolje der også, eller?

Jeg smører ikke meg der ;) revnet med nr 1, men ikke med nr 2, smørte meg ikke med noen av de..viss du likevell vil smøre der, så kan du lese andre sine kommentarer, evnt google :)

♧ Sendt fra app'en ♧

Ååå jaa!! Da lærte jeg noe nytt i dag!;D Bruker dere spesielle oljer for det området? Jeg har den strekkmerkeoljen fra Weleda som jeg bruker rundt på magen, på rumpa, lårene og brystene, bruker også babyolje i dusjen, kan jeg bruke babyolje der også, eller?
Hei:)

Weleda Fødselsforberende olje er et helt naturlig produkt, spesielt utviklet til pleie av mellomkjøttet. Mandelolje og hvetekimolje øker elastisiteten i mellomkjøttvevet. En mild blanding av ekte eteriske oljer er nøye sammensatt for å passe til den ømfintlige huden i mellomkjøttet.

En regelmessig massasje av mellomkjøttet gjør huden smidig og elastisk, og kan forebygge rifter og sprekker som kan komme i forbindelse med fødselen. Massasjen øker blodsirkulasjonen som igjen øker smidigheten i vevet.

Jeg bruker denne oljen hver kveld når jeg legger meg.
Og den vanlige weleda strekkmerkeoljen bruker jeg 2-3 ganger daglig på magen.
Smører meg skikkelig godt, og er allerede på flaske nr2.

Mange sier at dette med strekkmerker er genetisk og hormonellt, så mye mulig jeg gjør dette forgjeves.
Men jeg vil allikevel gi det en sjanse:)

Kjøpte ny olje på apoteket for gravidmage, synes den lukter som Matolje og er dermed litt ekkelt å smøre meg inn med, føler jeg gjør meg klar til å stekes for en kannibal :P men så lenge den funker er det jo verdt der ;)

Har brukt wedela sin gravidolje i en mnd nå og skal bruke feemover. Fikk ingen strekkmerke sist, og håper på d samme nå

Heldige dere som ikke har fått strekkmerker *grønn av misunnelse*

♧ Sendt fra app'en ♧

Dere som har fått strekkmerker, enten i dette svangerskapet eller i tidiligere svangerskap, når dukket de opp? Er det vanligst at de kommer i tredje trimester?

Jeg smører ikke. Regner med at jeg fikk de strekkmerkene det var meningen jeg skulle få da jeg gikk gravid med tvillingene. :p Heldigvis ikke mange da. De dukket forresten opp i uke 29. Da våknet jeg av at hele magen klødde og brant. Var ikke i tvil om hva som skjedde da.

Har ikke fått strekkmerker enda, og smører jevnlig 2-3 ganger daglig med weleda.
Magen vokser ganske mye fra uke til uke nå merker jeg, men jeg har ikke begynt å klø eller ha ubehag i "skinnet" enda, men for all del- kjenner at det strekker seg ja:smiley-angelic006.....

Det er mellom uke 28-34 at magen vokser mest utfra hva jeg har lest, så kan tippe at det er vanlig at de kan dukke opp i den perioden?:anyone

En venninne av meg, gikk ti dager på overtid og fikk først strekkmerker siste uken og litt under fødsel....

Med førstemann fikk jeg strekkmerker under fødsel..... Skikkelig kjedelig, selvom jeg hadde smurt magen hele tiden... Nå smører jeg med weleda strekkmerker olje, selvom jeg sikkert kommer til å få strekkmerker, men prøver å reusere utfallet....

Back
Topp