Smøreregimet

Det jeg faktisk HAR erfart, er at de urtewrapsene/bodywrapsene som jeg selger (uten å mene dette som rekleme) fra selskapet It-Works! faktisk blekner strekkmerkene, og ikke minst trekker huden sammen. Så det finner håp utenom alskens oljer og greier også. Her er jeg selv på bildet - UTEN annen fotoredigering enn beskjærling av bildet og legge på tekst - og jeg holder ikke inn magen:

oversikt-etterwrap4.jpg

Jeg skal definitivt bruke disse igjen når huleboeren har kommet ut :D *Gleder seg*

Har begynt med Weleda nå, i tillegg til body butter :) Smører ikke lår og rompe, noen andre som gjør det? Smører stortsett bare hele magen, ut på sidene, og litt på puppene!

Jeg smører rumpe og lår også. Fikk litt strekkmerker på lårene etter de 2 andre, så skader ikke å putte på der også i samme slengen :)

♧ Sendt fra app'en ♧

Med at jeg ble så tørr etter graviditeten, så smører jeg hele kroppen med babyolje og bruker ansiktskrem til ansiktet, må i tillegg bruke håndkrem av og til etter håndvasken. Syntes det var stress å smøre hele kroppen med krem eller butter, så synes olje er enkelt ;) hvis jeg ikke smører meg, så klør jeg som gal der jeg har glemt det. Heldigvis er mannen min så snill, å smøre ryggen min :)

Jeg smører mage, hofter og lår hver kveld. Har kjøpt doktor greve Pharma sin strekkmerkekrem på apoteket. Vet ikke om denne er noe bra, men er bedre enn ingenting :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Har i tillegg nett mottatt Micro needle roller system, som jeg har bestilt for akne arr/strekkmerker/porer osv. Veldig spent på denne! :)

Dårlig på smøring! Glemmer det jo..gjorde detforrige svangerskap og, og slapp billig unna!
Flaks

Sent from my iPhone using BV Forum

Næi...va så stor med ho første at æ fikk mæ noen saftige strekkmerker etter henne så kan nok ikke bli stort verre enn de e nu vill æ tru XD Heldigvis så unngikk æ strekkmerker på bryst,rompe og lår med de 2 forige så satsa på at det ikke kommer denne gangen heller :)

Jeg smører meg godt på magen med weleda sin strekkmerke olje fra helsekosten.
I tillegg til dette smører jeg meg nedentil med weleda olje som er spesielt for "mellomkjøttet", som skal forhindre at man revner opp nedentil under fødsel.

Dette er mitt første barn.
Jeg vet ikke om noe av dette hjelper, men er villig til å gi det en sjanse.
Har jo ikke noe å tape på å prøve.
Smører magen 2ganger daglig og nedentil hver kveld.
Er i uke 25 i dag, ikke tegn til strekkmeeker enda, men det er vel ofte at dette dukker opp den siste mnd/ukene av svangerskapet.

I tillegg til dette smører jeg meg nedentil med weleda olje som er spesielt for "mellomkjøttet", som skal forhindre at man revner opp nedentil under fødsel.

Er i uke 25 i dag, ikke tegn til strekkmeeker enda, men det er vel ofte at dette dukker opp den siste mnd/ukene av svangerskapet.

Det er så mye å tenke på...har ikke tenkt på mellomkjøttet... :P

Smørte mellomkjøttet to ganger forrige svangerskap, syntes det var så ubehagelig at jeg ga opp det og!
Ble så klamt.. Men slapp unna med to "pyntesting" så slapp å angre på at jeg ikke smurte.

Ja det var siste uka det begyndte og sprekke opp med meg, men kun på den siden jeg sov ( note to self; bytt soveside) :) De viser ikke lenger heldigvis!

Smurte ikke sist svskap og fikk kun 2 små strekkmerker pga piercing i navlen:) Har ikke smurt denne gang heller..så får vi se om jeg er like heldig :0

Moren har fått fire store barn , jeg var minst på 4500 gram ( ;) ) og ingen strekkmerker. Jeg har fikkningen med nr 1 og får det nok ikke denne gangen heller. Det er nok forbestemt:-)

Jeg smører meg med Estelle & Thild Pregnant Body Oil etter jeg har dusjet mens jeg fortsatt er våt. Den er litt dyr, men tenkte jeg skulle unne meg litt luksus siden det er slitsomt å være gravid! Dessverre klarte jeg å miste den på gulvet i dusjen så sikkert halvparten rant ut. Det var skikkelig irriterende!

Smører meg ikke for å unngå strekkmerker, for det tror jeg faktisk ikke jeg får. Mamma fikk ingen hvertfall, og jeg er jo et stykke på vei i graviditeten så satser på at det går bra. Men jeg er tørr og klør, så det hjelper. Tror jeg like greit kunne brukt vanlig babyolje da, brukte det før jeg ble gravid for da blir huden så myk:)

Kjøpte Dr. Greve strekkmerkelotion i dag. Bare for "synskyld", tror det er mest genetisk ;)

Hei! Sniker litt her. ;) Tilhører september.
Jeg brukte Weleda under forrige svangerskap. Men glemte å smøre meg sånn helt på slutten og fikk store dype strekkmerker som gjorde vondt. Ble sånne skikkelige arr nesten, for magen min var svær! Og jeg var plaga med store merker i flere år.
Men så fikk jeg anbefalt Bio-Oil som de selger på Vita. Den kan fjerne gamle strekkmerker og arr. Og den har faktisk funka på meg, tro det eller ei.. Ble jo selvsagt ikke helt borte, men vises mye mindre.
Og den kan man bruke å forebygge strekkmerker med også. :) Så er absolutt til å anbefale!!

Jeg bruker en strekkmerkekrem fra hudpleieserien Sothys Paris (Toning Cream - Firmness & Streach marks) - har brukt den fra jeg fikk positiv test og vil fortsette med den etter at babyen har kommet for å få tilbake spenst i huden.

Mitt tips til alle er å bruke kremer/oljer basert på naturlige planteoljer - Babyolje er IKKE er et godt alternativ da den er basert på mineral oil og har null mulighet til å trekke inn i huden. Unngå produkter generelt som inneholder: mineral oil, paraffinium, parafinium liquidium osv.. Det er ikke verdt å bruke penger på!

Hilsen hudterapeuten!:)

Back
Topp