Smøreregimet

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Har dere begyndt å smøre magene?? :) Jeg har gjort det lenge, men tenkte å kjøpe hvetekimolje nå, da den skal være veldig bra for å bevare elastiteten i huden :) hvilke kremer/oljer bruker dere?? Den viktigeste næringen til huden kommer innenfra, så jeg tar mye tran/olivenolje for å sikre meg go smøring! ;)

Jeg har brukt mandelolje og coco butter fra starten av, men begynnte å få litt eksem og tørr hud på magen så da har jeg kjøpt en weleda olje for strekkmerker som jeg masserer huden med 3 ganger om dagen og det ser ut til å funke bedre. Har en del strekkmerker fra jeg var yngre på bryst og hofter så er ikke så veldig redd for å få flere der, så smører bare magen :)

Kjøpte først sånn olje mot strekkmerker! Syntes den var veldig seig, luktet og smittet over på både seng og klær! Nå smører jeg meg inn i babyolje når jeg har dusjer , og dusjer av det øverste laget! Du kjenner oljen trekker seg godt inn men blir ikke seigt! Gjort dette siden starten! Føler dette fungerer da det ikke har kommet noen strekkmerker enda:)! Bank i bordet :p

Jeg smører meg inn med parfymefri babyolje etter dusjen og tørker meg lett med håndkle etterpå. Har ikke fått noen strekkmerker ennå, selv om magen min er diger. Har fått veldig tørr hud etter jeg ble gravid, så smører meg hver dag etter dusjen. Ser ut til å fungere ;)

Welenda eller noe sånt heter den vel, brukte den sist med veldig godt resultat så gjør det nå også :)

Det varierer litt, men smører med jojobaolje, cocoa butter stick, og body butter fra the body shop.. Skal kjøpe weleda, for nå ser jeg at strekkmerkene begynner å komme så smått. Regner med at jeg ikke klarer å forhindre det, men får forsøke. Har forøvrig smørt hver dag siden jeg var 9 uker på vei. Begynte veldig tidlig :p

Brukte mama bee sist svangerskap å skal gjøre det igjen. Var veldig drøy og funka greit å smøre ut. Varte lenge på huden og holdt hele svangerskapet.

Sukk. Kommer sikkert til å angre, men er så ufattelig dårlig på sånne vaneting. Har fått ei saftig grop på høyresia, og see BARE den når jeg ser på magen. Men det er på en måte en utstikker fra alt jeg har på hoftene fra før. Lårene og leggene er befengt av striper og appelsiner fra før, så jeg egner meg best i maxi uansett :(

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Ikke smørt meg! Ikke fått strekkmerker enda, men kanskje jeg bør begynne å smøre litt snart!?:P

Jeg smører hver dag både mage og pupper med Cocoa butter moisturising stick fra Bodyshop :) Tar også omega3 og bruker olivenolje på maten :)

Brukte mama bee sist svangerskap å skal gjøre det igjen. Var veldig drøy og funka greit å smøre ut. Varte lenge på huden og holdt hele svangerskapet.

Har også bestilt den,på ebay.så tar vel litt tid før den kommer.har hørt at den skal være bra,er den det?:)

Jeg sitter å funderer på å bestille prisvinneren Tummy rub :)

edit: men endte opp med å nett bestlle Mama Bee belly butter og Nourishing oil :p

Last edited:
Ser ikke poenget - jeg har allerede så mange mange mange strekkmerker overalt etter de to første, at nå skal nr. 3 få lage "tegninger" på mammas mage.

Ser ikke poenget - jeg har allerede så mange mange mange strekkmerker overalt etter de to første, at nå skal nr. 3 få lage "tegninger" på mammas mage.

Jeg har også strekkmerker fra mine to andre svangerskap, men vil ikke ha flere :p Kanskje produktene er et mirakel og gjør de merkene jeg har fra før mindre synlige :p (ja, jeg vet at sjangsene for det er ganske så små)

Har begynt med Weleda nå, i tillegg til body butter :) Smører ikke lår og rompe, noen andre som gjør det? Smører stortsett bare hele magen, ut på sidene, og litt på puppene!

Back
Topp