Smøre magen

Bøllefrø<3

Glad i forumet
Septembergull'17
Septemberbarna 2019
Jeg lurer på om noen har noen erfaringer/tips på hva det er lurt å bruke av krem/olje for å "unngå" strekkmerker? :)

Jeg brukte weleda sin olje første gangen. Sikkert ikke noe vits... Men ettersom det gikk bra sist måtte jeg ha den nå også. I tillegg holder huden seg så myk og god

Tror du kan smøre på krem fordi det er behagelig og kanskje klør mindre, når magen vokser. Men det finnes ingen bevis på at det virker, så hadde ikke valgt å bruke mye penger på det, kjøp heller en billig krem :)

Har ingen tru på at da har effekt, dette er tredje gang eg går gravid og har smørt og skrubba med alt mulig....har fortsatt fått strekkmerker, men dei kjeme ikkje før på slutten No smøre eg bare med babyolje i dusjen....for å holde huden mjuk ✌

Tror det er genetisk? Min mor har ikke strekkmerker og jeg fikk ingenting jeg heller. Men tror ikke det er mulig å gjøre noe med det uansett:) men de bleker vel fort så blir lite synlige etter hvert :)

Myye smartere å ta tran [emoji4] for det er ikke huden utenpå som strekker seg, det er innenfra.

Strekkmerker er genetisk. Eg smurte meg null sist gang - fekk ikkje eit einaste. Heller ikkje mamma har.

Det er faktisk mulig å gjøre noe for huden.
Det finnes oljer som faktisk bygger opp cellene i huden.
Men vanlig krem har ingen annen virkning enn å gjøre huden myk og fuktig.

Smurte magen med jordnøttolje med de to andre, har ikke ett strekkmerke. Tror ikke det har så mye å si sånn egentlig, jeg er nok bare genetisk heldig. Smører med jordnøttolje denne gangen også. Den er mykgjørende og jeg syns det gjør godt for den kløende magen min[emoji4]

Det eneste all verdens kremer kan gjøre er å forhindre at klør så ille når det sprekker :)

Tenkte jeg skulle kjøpe evitamin krem, har brukt det før på strekkmerker og arr, og det hjelper sikkert ikke mot dannelsen av de, men de blekne raskere når jeg brukte det. Ikke en ille dyr investering heller.

Kan ikke være så forferdelig genetisk, min mor hadde ingen, jeg fikk mange. Tror mer at det som spiller mest inn er hvor mye man går opp i vekt og om selve magen blir veldig stor. Jeg gikk opp 30 kilo forrige svangerskap, og tenker det er mye mer relevant enn om min mor hadde strekkmerker.

Fikk de fleste siste måneden og da hadde jeg smørt meg hele svangerskapet.

Kan ikke være så forferdelig genetisk, min mor hadde ingen, jeg fikk mange. Tror mer at det som spiller mest inn er hvor mye man går opp i vekt og om selve magen blir veldig stor. Jeg gikk opp 30 kilo forrige svangerskap, og tenker det er mye mer relevant enn om min mor hadde strekkmerker.

Gikk også opp over 30kg, fikk ingen

Du kan ha arvet det av din farmor for eksempel :)

Du har gener fra flere enn din mor [emoji6] hele den andre siden av slektstreet kan ikke ignoreres.

Du har gener fra flere enn din mor [emoji6] hele den andre siden av slektstreet kan ikke ignoreres.

No kidding! Skrev det med min mor siden det var det alle trakk frem i denne tråden.
Da blir jo "genekortet" uansett irrelevant hvis man uansett ikke vet hvilken gener man har arvet når det kommer til akkurat dette.

;) ;) ;)

No kidding! Skrev det med min mor siden det var det alle trakk frem i denne tråden.
Da blir jo "genekortet" uansett irrelevant hvis man uansett ikke vet hvilken gener man har arvet når det kommer til akkurat dette.

;) ;) ;)
Er jo ca 50% sjanse for at det har noe å si hvertfall. [emoji16]
Genkortet/at naturlig anlegg er alt som har noe å si tror jeg er viktigst for å overbevise seg selv om å ikke kaste bort penger på kremer som ikke funker.

Back
Topp