Smør vs margarin

Bruker begge deler. Mannen er mest glad i å bruke melange og jeg i smør.

Ahhh. Kanskje derfor det var litt rart :-) for er typisk biff, wok og slikt jeg lager :-P hehe. Men er muligens det at jeg ikke liker det uansett og. For liker ikke vanligg smør på skiver og slikt heller :-)
Ja kanskje det var en kombo av de to ;) Selv synes jeg smør er kjempegodt og margarin er blæ, men det er jo smak og behag som med alt annet!

Liker ikke smaken av smør, synes det er så intens smak at det stjeler smaken fra kaker/mat.

Holder oss til margarin vi :)

Margarin som melange osv kommer ikke inn her i huset. Det er visst mye rart som skjer under tilvirkningen av denne, og jeg liker ikke smaken heller. Bruker kun meierismør og olje til matlaging, bremykt på skiva :)
Vis vedlegget 138505
Litt vel tabloid den der da, det er planteoljer som brukes i hovedsak. Rapsolje er mye brukt i margarin

Bruker kun meierismør. Skal noe stekes på høy temperatur bruker vi olje.

Margarin kommer ikke inn i dette huset. :rolleyes: Kun ekte smør, rapsolje og kokosolje.

Margarin skulle vært forbudt ved lov!
Kommer ikke inn i mitt hus.

Kun ekte meierismør til alt :)

Bruker kun smør, kjøper ikke margarin.
Kjøper usaltet til mini og vanlig til oss.

Smør synes jeg ikke smaker godt, så bruker den kun dersom jeg må (i noe bakst f.eks.). Bruker ulike oljer til steking (alt etter hva som passer best i forhold til smak/temperatur) og margarin til brødskivene. Har dessuten et barn med melkeallergi (både melkeprotein og laktose), så da er ikke smør noe alternativ ;).

Litt vel tabloid den der da, det er planteoljer som brukes i hovedsak. Rapsolje er mye brukt i margarin
Joda, det kan være at det ikke er palmeolje i (heldigvis er mange produsenter nå mye mer bevisst på dette med palmeolje!), men margarin produseres fremdeles gjennom en kjemisk prosess der oljen herdes, mens smør er naturlig fast.
Nå er det jo ikke sunt med for mye av noen av delene, så så lenge man praktiserer "alt med måte" er det nok ikke noen krise om man velger det ene eller det andre :)

Bremykt på brød, godt smør til baking og smør/olje til steking. Brelett brekker jeg meg av:p så margarin kommer ikke inn i vårt hus.

Margarin skulle vært forbudt ved lov!
Kommer ikke inn i mitt hus.

Kun ekte meierismør til alt :)
Hva skulle vi spist da?
Mange mennesker som ikke har så mange valg når det gjelder smør/margarin. Smør lages ikke uten melkeproteiner dessverre, og brødskive uten smør/margarin er ikke godt :(
Vi bruker blå soft flora til alt :)

Hva skulle vi spist da?
Mange mennesker som ikke har så mange valg når det gjelder smør/margarin. Smør lages ikke uten melkeproteiner dessverre, og brødskive uten smør/margarin er ikke godt :(
Vi bruker blå soft flora til alt :)

Men det er forskjell på margarin (type melange) og myke, sunnere former for margarin, som kan brukes som alternativ til smør.

Men det er forskjell på margarin (type melange) og myke, sunnere former for margarin, som kan brukes som alternativ til smør.

Hva er galt med Melange da? Den innholdet ikke palmeolje, men rapsolje, den er uten melk, salt og soya, den er også transfri. Det er mer eller mindre den eneste som fungerer til baking.
Enig på brødskiven er den ikke god.
Jeg er veldig glad man ikke forbyr margarin for man bør ha ett alternativ til allergikere også ;)

Hva er galt med Melange da? Den innholdet ikke palmeolje, men rapsolje, den er uten melk, salt og soya, den er også transfri. Det er mer eller mindre den eneste som fungerer til baking.
Enig på brødskiven er den ikke god.
Jeg er veldig glad man ikke forbyr margarin for man bør ha ett alternativ til allergikere også ;)

Har selv ei søster som er laktoseintolerant, hun kjøper noe smørgreier i Sverige og Tyskland. De er gode :)

Back
Topp