Smør vs margarin

Har selv ei søster som er laktoseintolerant, hun kjøper noe smørgreier i Sverige og Tyskland. De er gode :)

Men laktoseintolerante og melkeproteinallergi er to forskjellige ting. Finnes mange gode alternativer til de med laktoseintolerante her i Norge, men færre til de med melkeproteinallergi. Det betyr at produktet må være helt uten melk, derfor er Melange ett veldig godt alternativ til de med allergi.
Hva er galt med Melange da? Du svarte meg ikke på det :)
Nå kommer jeg aldri til å kjøre til Sverige/ Tyskland for å kjøpe ett smør altså, det blir dyrt smør:p :o

Men laktoseintolerante og melkeproteinallergi er to forskjellige ting. Finnes mange gode alternativer til de med laktoseintolerante her i Norge, men færre til de med melkeproteinallergi. Det betyr at produktet må være helt uten melk, derfor er Melange ett veldig godt alternativ til de med allergi.
Hva er galt med Melange da? Du svarte meg ikke på det :)
Nå kommer jeg aldri til å kjøre til Sverige/ Tyskland for å kjøpe ett smør altså, det blir dyrt smør:p :eek:

Ja men de er helt melkefrie dem hun kjøper.

Melange smaker ugle og grevling og skunkdyr. Slik er det bare :P

Ja men de er helt melkefrie dem hun kjøper.

Melange smaker ugle og grevling og skunkdyr. Slik er det bare :P

Skal være enig at smaken ikke er så bra, men den fungerer bra i bakst ;)
Ellers har vi soft flora blå og den smaker helt greit på brødskiven.
Å kjøre til Tyskland for en pakke smør, blir litt vel dyrt :p hihi

Spennende å lese hvor forskjellige meningene er. Har aldri tenkt over at det ikke er det samme faktisk. For det ser jo likt ut :p

Skal være enig at smaken ikke er så bra, men den fungerer bra i bakst ;)
Ellers har vi soft flora blå og den smaker helt greit på brødskiven.
Å kjøre til Tyskland for en pakke smør, blir litt vel dyrt :p hihi

Soft flora blå er faktisk ikke så verst på smak :) Er enig der!
Ja, men når noen man kjenner reiser til Danmark/Tyskland osv i sommerferie eller vinterferie osv, så tar de med seg mange kilo hjem til henne i bilen. Er enig i at ens ærend for smør kan bli en drøy kilopris :P

Back
Topp