April-lykke
Glad i forumet
Smør til baking, olje til steking. Bremykt eller brelett på skiva 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja kanskje det var en kombo av de toAhhh. Kanskje derfor det var litt rartfor er typisk biff, wok og slikt jeg lager
hehe. Men er muligens det at jeg ikke liker det uansett og. For liker ikke vanligg smør på skiver og slikt heller
![]()
Litt vel tabloid den der da, det er planteoljer som brukes i hovedsak. Rapsolje er mye brukt i margarinMargarin som melange osv kommer ikke inn her i huset. Det er visst mye rart som skjer under tilvirkningen av denne, og jeg liker ikke smaken heller. Bruker kun meierismør og olje til matlaging, bremykt på skiva
Vis vedlegget 138505
Joda, det kan være at det ikke er palmeolje i (heldigvis er mange produsenter nå mye mer bevisst på dette med palmeolje!), men margarin produseres fremdeles gjennom en kjemisk prosess der oljen herdes, mens smør er naturlig fast.Litt vel tabloid den der da, det er planteoljer som brukes i hovedsak. Rapsolje er mye brukt i margarin
Hva skulle vi spist da?Margarin skulle vært forbudt ved lov!
Kommer ikke inn i mitt hus.
Kun ekte meierismør til alt![]()
Hva skulle vi spist da?
Mange mennesker som ikke har så mange valg når det gjelder smør/margarin. Smør lages ikke uten melkeproteiner dessverre, og brødskive uten smør/margarin er ikke godt
Vi bruker blå soft flora til alt![]()
Men det er forskjell på margarin (type melange) og myke, sunnere former for margarin, som kan brukes som alternativ til smør.
Hva er galt med Melange da? Den innholdet ikke palmeolje, men rapsolje, den er uten melk, salt og soya, den er også transfri. Det er mer eller mindre den eneste som fungerer til baking.
Enig på brødskiven er den ikke god.
Jeg er veldig glad man ikke forbyr margarin for man bør ha ett alternativ til allergikere også![]()