Slitsomt med lang sommerferie med barn?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Trenger du litt tid for deg selv nå i ferien? Føler du at det noen ganger blir litt mye mas og tjas i ferien når hele familien er hjemme sammen?
 
Nei. Rimelig greit og stille egentlig. Avslapping og herlig med lang ferie. Mine barn er nå så store da. De henger ikke på skuldra mi akkurat lengre heller konstant
 
Nei elsker lang ferie sammen , det har jeg gjort siden han var liten og derfor har han igsåhatt like lang ferie som meg hvert år
 
Last edited:
Elsker lange ferier. Koser oss masse sammen. Men nå har jeg store barn, som klarer seg mye selv. Så får mye alenetid og tid til både venner,lese bøker osv
 
Hva da, ferie? Har enda ikke tatt ferie, og får heller ikke gått ut i ferie som planlagt i morgen. :arghh:
 
Null problem, jeg får all den alenetid jeg har behov for, ungene er flinke til å sysselsette seg selv. Det er bare herlig med lange late kvelder og morgener. Ingen er oppe før 10-11 tiden.
 
Ikke verre enn hverdager. Egentlig bedre. :) Jeg er lykkelig så lenge jeg slipper å jobbe.
 
Tja noen ganger er ferie slitsommere enn jobb
 
Jeg liker ferie bedre enn hverdag ❤️
 
Har to tette gutter som er ganske lei av hverandre etter 5 uker nå

Ferie er kjekt , men de sier selv de savner vennene sine fra SFO så tenker det skal bli godt 1 august ja ;-P

Selv er jeg typisk høstmenneske og elsker kald og klar luft , mørke kvelder, stearinlys, fyr i peisen og pledd ( og rutiner ;) )
 
Jeg liker ferie og får mer tid og ro da enn i hverdagen.

Men samtidig er det litt godt når rutinene faller på plass på høsten. Dog gleder jeg meg da igjen til neste ferie etterhvert. Sånn liker jeg nå både det ene og det andre men gleder meg til sommeren sånn ca fra den tar slutt til den kommer igjen, så joda, ferien er best.
 
Får bli den første som sier det jeg da;
Ja, det er slitsomt. To små gutter, fulle av energi, krangler som bare rakker'n, lydnivå på max. Det er slitsomt synes jeg.
Mye kos også altså, for all del. Men kjenner jeg trenger en ferie etter ferien :p
 
en bedriftslege sa til oss ansatte før vi gikk ut i ferie. - nå er dere slitne og ferien er etterlengtet hos dere alle. Dere vil reise, oppleve, pusse opp, og gjøre mest mulig gøy. Men husk, ferie er ikke bare fri fra jobb, en kan bli temmelig sliten etter en ferie også. Skaff dere pauser til å gjøre ingenting, se en sommerfugl fly, ro ned tempo!

Klok mann
 
Tja for å si det sånn, 6 åringen fikk en ekstra ferieuke siden jeg trodde at han hadde vært hjemme i 2 uker bare men han hadde vært hjemme i 3 uker ❤️
 
Her er alle de tre andre hjemme i 7-8 uker, og det kan bli litt mye :p

Iallefall for meg som har vært sykmeldt og vært vant til å ha noen timer helt i fred og ro hver dag siden skolestart i august i fjor.

Men jeg er mer oppegående og ikke så sliten nå som tidligere, så går bra.

Ungene er så store nå at de klarer seg mye selv og flyr ute med venner.

Og så har vi vært på en tur og er på neste tur nå, så det skjer litt.

Men er deilig med ferie, sove lenge og ikke stresse.
Jeg har to uker igjen i dag før jeg skal på jobb igjen 7.8
 
Back
Topp