Sliter med mat

Lenemor✨️

Andre møte med forumet
Hei!

Er det nokon andre der ute som sliter med å få i seg mat? Eg har hatt nedsett matlyst sia eg fekk positiv test.. Føler meg ikkje sulten før magen skrik etter mat, og mengda mat eg får i meg er til å le av. Til frukost i dag har eg ete tre jordbær og ei plomme, og er stappmett..

Siste par ukene har jeg også hatt ganske lite matlyst. Jeg er en liten dame og ikke storspist fra før av :smiley-ashamed004 Prøver å spise når jeg bør, og én Ritz er lsm bedre enn ingenting, det var frokosten min i går :bag: Eller, i tillegg til det vanlige, som er kosttilskudd og et glass cola.. Skal prøve å få i meg noe mer ila de neste par timene, er så vanskelig for meg å spise ordentlig før middag

Siste par ukene har jeg også hatt ganske lite matlyst. Jeg er en liten dame og ikke storspist fra før av :smiley-ashamed004 Prøver å spise når jeg bør, og én Ritz er lsm bedre enn ingenting, det var frokosten min i går :bag: Eller, i tillegg til det vanlige, som er kosttilskudd og et glass cola.. Skal prøve å få i meg noe mer ila de neste par timene, er så vanskelig for meg å spise ordentlig før middag
Eg og får heldigvis i meg kosttilskota. Føler alle måltid er eit hærk å kome seg igjennom. Klarer ikkje å ete meir enn nokre munnfuller før kroppen seier stopp.. har gått ned nokre kilo sia dette byrja for å seie det sånn. Er ikkje så sikker på at jordmora vil like denne trenden :happy8

Kjenner litt på det samme, har lite matlyst - middagsmat går bra, men frokost og alle andre måltider - jeg aner ikke hva jeg har lyst på, og har egentlig ikke lyst på noe :confused005 Men vet jo at jeg må få i meg noe, så nødløsningen i det siste har vært yt kakao og banan til frokost…. Veldig ensformig kosthold for tiden, håper det bedrer seg for oss alle :smiley-angelic001

Kjenner litt på det samme, har lite matlyst - middagsmat går bra, men frokost og alle andre måltider - jeg aner ikke hva jeg har lyst på, og har egentlig ikke lyst på noe :confused005 Men vet jo at jeg må få i meg noe, så nødløsningen i det siste har vært yt kakao og banan til frokost…. Veldig ensformig kosthold for tiden, håper det bedrer seg for oss alle :smiley-angelic001
Kjenner meg godt igjen i det du seier om å ikkje ha lyst på noko! Er so lei av folk som spør "ka har du lyst å ete?" Eg veit ikkje, helst ingenting :arghh:
Ja, det er lov å håpe :smiley-angelic001

Eg og får heldigvis i meg kosttilskota. Føler alle måltid er eit hærk å kome seg igjennom. Klarer ikkje å ete meir enn nokre munnfuller før kroppen seier stopp.. har gått ned nokre kilo sia dette byrja for å seie det sånn. Er ikkje så sikker på at jordmora vil like denne trenden :happy8
Må være grenser for hvor mye man skal presse seg. Jeg har hatt helsepersonell som ikke forsto hvorfor jeg ikke kunne spise 6 ganger for dagen :angry1 De kan heller ikke forvente at du skal legge på deg så tidlig. Så kommer det jo an på hvordan kroppen din er. Jeg har en BMI på 15, så jeg burde virkelig ikke gå ned, men sliter selvfølgelig med å legge på meg. Man kan ikke alltid kontrollere sånt. Og uansett, vektopp/nedgang har ikke nødvendigvis noe å si for fosteret :confused005

Må være grenser for hvor mye man skal presse seg. Jeg har hatt helsepersonell som ikke forsto hvorfor jeg ikke kunne spise 6 ganger for dagen :angry1 De kan heller ikke forvente at du skal legge på deg så tidlig. Så kommer det jo an på hvordan kroppen din er. Jeg har en BMI på 15, så jeg burde virkelig ikke gå ned, men sliter selvfølgelig med å legge på meg. Man kan ikke alltid kontrollere sånt. Og uansett, vektopp/nedgang har ikke nødvendigvis noe å si for fosteret :confused005
Nei, du har nok heilt rett :) Eg har berre veldig lett for å uroe meg for alt mogeleg :whacky011 men det er godt å vite at det er fleire som sliter med dette. Føler meg ikkje like aleine :Heartred

Nei, du har nok heilt rett :) Eg har berre veldig lett for å uroe meg for alt mogeleg :whacky011 men det er godt å vite at det er fleire som sliter med dette. Føler meg ikkje like aleine :Heartred
1. Trimester er litt unntakstilstand, handler mest om å overleve, både for den gravide og embryoet :hilarious:
Jeg fikk i meg en Babybel, woohoo :smiley-ashamed004 Lurer på om jeg skal gå og kjøpe meg en is

Så sant :) Babyen tar det den trenger uansett

Så sant :) Babyen tar det den trenger uansett
Ja sjekk denne fine matpakken den har! :hilarious:
download (10).jpeg
Det går isåfall bare utover oss hvis det skulle bli så ille. Du har jo de med hyperemesis som går ned 10 kg og blir innlagt, men det går heelt fint med babyen

I samråd med lege endte jeg opp med å droppe kosttilskuddene. De gjorde meg bare mer forstoppet og dermed mer kvalm. Hadde utrolig lite matlyst de første ukene av graviditeten mens jeg gikk på tilskudd. Da jeg sluttet ble det gradvis mye bedre. Nå har jeg nylig begynt på tilskudd igjen og nå går det fint å ta (er 9+3 nå).

De siste ukene slet jeg veldig med å vite hva jeg skulle få i meg på grunn av at jeg ble kvalm av så utrolig mange matvarer - til og med bare å se eller tenke på de. En liten periode jeg følte at hva jeg syntes var ok bare ble mindre å mindre. De siste dagene har jeg derimot begynt å tolerere mer igjen, og det er så utrolig deilig. Virker som at det går gradvis rett vei igjen. Er nå uke 9+6.

Back
Topp