Slitenheten har nådd nye høyder *klagetråd*

Åååja, sånn ja. :P
Hmm... Men er det så mye stress å gi deg intravenøst jern, da? Det kan jo ikke være helt bra å gå gravid med lavt jernlager! Hva er begrunnelsen for det? Bortsett fra at du har bra blodprosent?

Grunnen er kun for at jeg har bra blodprosent. Så jeg må vel bare stole på det. Men ser for meg blodpøl i forbindelse med fødsel, men jeg må vel kanskje bare stole på dem... :-/
Slitsomt med så lite jern er det ihvertfall !! :-( :-(

Grunnen er kun for at jeg har bra blodprosent. Så jeg må vel bare stole på det. Men ser for meg blodpøl i forbindelse med fødsel, men jeg må vel kanskje bare stole på dem... :-/

Så det spiller ingen rolle at du er trøtt? Det her henger ikke helt på greip i mitt hode. Og det ville ikke vært første gang en lege tok feil... Uff, trasig situasjon for deg, men ja, en burde jo kunne stole på det en fagperson sier.

Det er mye surr rundt blodprosent og jernlager... Det er ikke bra å få for mye jern heller bare så det er sagt. Det har sikkert legen funnet ut. Dessuten så vil du automatisk få opp jernlageret etter fødsel. Kroppen din fikset opp i det, men det kan ta litt tid bare ;)

Forresten, det er ikke mulig for deg å åpne jernkapslene og blande det i noe drikke, da? Niferex er i sånn silikon/gummi-ett eller annet som kanskje går an å åpne. :P

Det er mye surr rundt blodprosent og jernlager... Det er ikke bra å få for mye jern heller bare så det er sagt. Det har sikkert legen funnet ut. Dessuten så vil du automatisk få opp jernlageret etter fødsel. Kroppen din fikset opp i det, men det kan ta litt tid bare ;)

Det er vel ikke akkurat fare for for mye jern i hennes tilfelle når hennes lager ligger på 3 og normalen er mellom 15 og hundre-og-noe. Ikke det at jeg skal leke lege eller noe, men jeg syns det legen sa virket rart. ;)

Kan du prøve noe alternativt da? Vet de har jerntabletter på helsekost som er mye mildere for magen... Også finnes det noe som heter Hemofer som du får kjøpt på apoteket... Har du prøvd flere forskjellige da? Den første jeg prøvde het ferro retard og jeg blei så dårlig av de, fikk kjempe vondt i magen av de! Men så gikk jeg over på Nifrex som funker mye bedre.

Syns det der er veldig merkelig.
Ettersom jeg forsto på jm mi så var det ganske viktig å få opp jernlageret så fort som mulig, og det er jo noen uker siden nå.
Og det hadde fint lite å si på blodprosenten, den gikk jo bare opp ca 1prosent..
Men jeg er ingen lege eller jordmor..

Ja, jeg føler meg til bry bare nå hos legen og jordmor. :-(

Postet et innlegg, men det forsvant visst :-/

Jeg vil ikke påstå atbjernnivået mitt er for høyt da det ligger på 3.
Både lege og jordmor mener det er for lavt, men det er ikke "vits" å ta tabletter da det er for sent å bygge det opp til fødsel.
Hadde blodprosenten min vært lav så hadde jeg fått intravenøst, men "heldigvis" så er den fin. Eh :-/
Jeg skal til gynekologen på sykehuset neste uke, og jeg skal høre med han også.
Den eneste grunnen til at jeg ikke får jern er pga fin blodprosent.

Jeh er stuptrøtt og kvalm og slapp og svimmel hele tiden pga jern på 3 og blodtrykk 85/50 - 85/40. Jeg gleder meg til dette h***** er over og kroppen kam begynne å fungere igjen !!!

...men det verste er at jeg føler meg bare til bry og at jeg er svak fordi jeg ikke takler lavt jernnivå osv :-/

Både lege og jordmor mener det er for lavt, men det er ikke "vits" å ta tabletter da det er for sent å bygge det opp til fødsel.
Hadde blodprosenten min vært lav så hadde jeg fått intravenøst, men "heldigvis" så er den fin. Eh :-/

Jeh er stuptrøtt og kvalm og slapp og svimmel hele tiden pga jern på 3 og blodtrykk 85/50 - 85/40. Jeg gleder meg til dette h***** er over og kroppen kam begynne å fungere igjen !!!

...men det verste er at jeg føler meg bare til bry og at jeg er svak fordi jeg ikke takler lavt jernnivå osv :-/

Du sier "Hadde blodprosenten min vært lav så hadde jeg fått intravenøst, men "heldigvis" så er den fin."

Jeg skjønner ikke at dem kan si noe slik, det jerntilskuddet jeg fikk hadde fint lite med blodprosenten å gjøre.
Den gikk jo som sagt bare opp 1%, mens jernlageret gikk opp fra 4 til 55!
Men som sagt jeg er ikke lege eller jordmor. Jeg bare syns synd i deg for jeg vet så veldig godt hvordan du har det og syns det er synd at du ikke får hjelp.

Du sier "Hadde blodprosenten min vært lav så hadde jeg fått intravenøst, men "heldigvis" så er den fin."

Jeg skjønner ikke at dem kan si noe slik, det jerntilskuddet jeg fikk hadde fint lite med blodprosenten å gjøre.
Den gikk jo som sagt bare opp 1%, mens jernlageret gikk opp fra 4 til 55!
Men som sagt jeg er ikke lege eller jordmor. Jeg bare syns synd i deg for jeg vet så veldig godt hvordan du har det og syns det er synd at du ikke får hjelp.

Tusen takk for medfølelsen!! :-) :-)
Jeg er ordentlig frustrert, og lei av dette.
Jeg skal pushe på gynekologen neste uke! Jeg skal ordentlig skape meg tenker jeg! :-D og ta med mannen som ammunisjon!

Åååhh, jeg blir så oppgitt, jeg! Litt provosert på dine vegne. :P Det er da et mye bedre utgangspunkt å føde med et LITT høyere jernnivå, selv om det kanskje ikke har nådd normalen, enn å føde med et kjempelavt et. Mitt nivå gikk jo opp fra 16 til 20 på tre uker, og det er vel lenger enn det til din termin? Blæ...

Ja, prat med gynekologen om det. :) Nå skal ikke jeg krangle mer. :P

Åååhh, jeg blir så oppgitt, jeg! Litt provosert på dine vegne. :P Det er da et mye bedre utgangspunkt å føde med et LITT høyere jernnivå, selv om det kanskje ikke har nådd normalen, enn å føde med et kjempelavt et. Mitt nivå gikk jo opp fra 16 til 20 på tre uker, og det er vel lenger enn det til din termin? Blæ...

Ja, prat med gynekologen om det. :) Nå skal ikke jeg krangle mer. :P

Jeg kan sende deg å krangle med jordmora og legen min ;-) haha!
Nei, men sånn alvorlig talt - jeg er sliten ! :-(

Jeg kan sende deg å krangle med jordmora og legen min ;-) haha!
Nei, men sånn alvorlig talt - jeg er sliten ! :-(

Hehe, gjerne. ;)

Uff, jeg forstår deg veldig godt... Jeg er utrolig sliten selv, men må være ekstra tungt når en må krangle med lege og jordmor i tillegg... Du har min fulle medfølelse!

Hehe, gjerne. ;)

Uff, jeg forstår deg veldig godt... Jeg er utrolig sliten selv, men må være ekstra tungt når en må krangle med lege og jordmor i tillegg... Du har min fulle medfølelse!

Thank u :-D

Graviditet ER slitsomt, sånn er det bare ;-) snart er vi i mål !! :-D

Back
Topp