Slitenheten har nådd nye høyder *klagetråd*

Jeg skal pushe mer forstår jeg !
Jeg er redd blødningene etter fødsel spesielt, i og med at jernlageret er så lavt.
Min lege mente at siden blodprosenten var fin så trengte jeg ikke tilskudd av jern selv om det vat på 3.
Og jeg merker jo at ting ikke er on i kroppen min. Men legen min ble nesten sint når jeg sa det.... :-/
Jerntilskudd virker jo fort på blodprosenten og tror det er viktigere å ha god blodprosent enn jernlager. For høy blodprosent er faktisk ugunstig og kan gi koagulasjon og blodpropper

Godt å høre at jeg ikke er alene om å være sliten!!

Er heldigvis ikke lenge igjen jenter!!:)

Det murrer og murrer.. Skal det være sånn i 4 uker til tro :sorry:

Her kjenner jeg ikke noe tegn til murringene eller nedpress:/

Ja, det må jeg si.. Det kan vel bety god modning og evt at det blir fødsel før termin.. Kanskje :P
Håper det betyr modning til termin.. stikker og murer der nede hos meg også!

Sniker fra Mars. Dette høres ut som mitt svangerskap. Sist hadde jeg så mye energi og merket knapt at jeg var gravid. Denne gangen er det akkurat som du beskriver. Har lagt på meg 10 kg mindre denne gangen - men har praktisk talt ligget på sofaen i 9 mnd.

De siste ukene nå før termin så har faktisk energinivået steget, og det er så utrolig godt å endelig kunne gå opp trappen uten å bli utslitt! For ikke å kunne bidra litt på rydde- og vaskefronten. Har heldigvis en mann som har vert redningen for meg :)

Du må bare lytte til kroppen. Om det betyr å bli sofaliggende - so be it! Legg deg på sofaen! Kroppen din trenger det sårt.

Jeg overdrev ved en del anledninger, og det endte med kaldsvette, skjelving i hele kroppen, såg stjerner, ble svimmel og skikkelig kvalm. Det eneste som hjalp var å legge seg på sofaen og bli der. Da tok jeg hintet!

Ja, jeg håpa og det.
Men fikk beskjed i dag at jeg ikke får likevel. Skjær meg løs og hiv meg i veggen!!!!

Du "får" ikke? :S Det kan jo kjøpes på apoteket uten resept. Jeg hadde sikkert blåst i hva legen sa og tatt det likevel. :P

Du "får" ikke? :S Det kan jo kjøpes på apoteket uten resept. Jeg hadde sikkert blåst i hva legen sa og tatt det likevel. :P

Åja, hehe joda jerntabletter får jeg, men jeg kaster opp og blir intenst dårlig så jeg kan ikke ta dem.
Men skulle få intravenøst, men nå får jeg ikke likevel... :-/ blodprosenten var blitt så høy og fin, så må overleve med lavt jerninnhold... :-/

Åja, hehe joda jerntabletter får jeg, men jeg kaster opp og blir intenst dårlig så jeg kan ikke ta dem.
Men skulle få intravenøst, men nå får jeg ikke likevel... :-/ blodprosenten var blitt så høy og fin, så må overleve med lavt jerninnhold... :-/

Åååja, sånn ja. :P
Hmm... Men er det så mye stress å gi deg intravenøst jern, da? Det kan jo ikke være helt bra å gå gravid med lavt jernlager! Hva er begrunnelsen for det? Bortsett fra at du har bra blodprosent?

Syns det der er veldig merkelig.
Ettersom jeg forsto på jm mi så var det ganske viktig å få opp jernlageret så fort som mulig, og det er jo noen uker siden nå.
Og det hadde fint lite å si på blodprosenten, den gikk jo bare opp ca 1prosent..
Men jeg er ingen lege eller jordmor..

Back
Topp