Slitenheten har nådd nye høyder *klagetråd*

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Slitenheten min har nådd nye høyder den siste uka. Jeg er helt ferdig meste parten av tiden, presser meg til å få gjort en av mage gazillion ting som må gjøres hjemme. Det hjelper jo selvsagt ikke på energien.

Hvis jeg blir mer inaktiv nå blir jeg sofa liggende. Har ikke gått tur eller noe de siste ukene. Er nesten bare hjemme, sover og styrer med husarbeid.

Det begynner å bli så tungt å være gravid. Våkner hver gang jeg snur meg, oppe 2-4 gang å tisser hver natt. Typisk at jeg sover så dårlig når guttungen ENDELIG har sove i egen seng hele natta i over en uke!

Hjelper sikkert ikke at jeg har vært syk i hele februar. Først omgangssjuka, forkjølelse og nå forkjølelse nr.2.

Halsbrann hvis jeg ikke passer meg med mat på kvelden... Som varer halve natta..:/

Ligger i senga nå og føler meg helt kraftløs i kroppen..:/ kjenner jeg gruer meg skikkelig til tirsdag hvor jeg må på jobb og har legetime rett etterpå. Det medfører at jeg ikke får sove på formiddagen i det hele tatt...

Håper nesten at det er jernlagret mitt som er tomt, var på 15 for ett par mnd siden. Skal be om nye prøver på tirsdag.

Måtte bare syte litt...

Andre som føler at de begynner å bli helt tomme for energi og at kulen er et hinder?

Jeg også kjenner at formen er synkende, men ikke så ille som deg. Har ingen barn jrg må ta hensyn til og husarbeid er vel det jeg klarer litt av (men mye rot fremdeles).. jeg hadde fått lavere blodprosent for et par uker siden, og det hjalp å få litt ekstra jern.. god bedring!

Jeg er ganske tynnslitt selv. Har nettopp grått en liten skvett på badet. Jeg er så trøtt og sliten, har konstant vondt og må forholde meg til en ufordragelig jentunge og en håpløs mann som ikke ser behovene mine for fem flate øre. Jeg har mest lyst til å bare reise og komme tilbake rundt termin, men jeg orker ikke tanken engang på å ta båt, buss eller bil et sted.

Og nå har jeg fått brev om at jeg mister retten til foreldrepenger om jeg ikke sender Nav inntektsopplysninger SOM KOMMUNEN SKULLE SENDE! Men som de ikke har gjort.

Takk og lov for at vi nærmer oss slutten! Jeg er så klar for å ikke være gravid lenger!

Jeg er ganske tynnslitt selv. Har nettopp grått en liten skvett på badet. Jeg er så trøtt og sliten, har konstant vondt og må forholde meg til en ufordragelig jentunge og en håpløs mann som ikke ser behovene mine for fem flate øre. Jeg har mest lyst til å bare reise og komme tilbake rundt termin, men jeg orker ikke tanken engang på å ta båt, buss eller bil et sted.

Og nå har jeg fått brev om at jeg mister retten til foreldrepenger om jeg ikke sender Nav inntektsopplysninger SOM KOMMUNEN SKULLE SENDE! Men som de ikke har gjort.

Takk og lov for at vi nærmer oss slutten! Jeg er så klar for å ikke være gravid lenger!
Uff jeg hadde det sånn for et par uker siden! Alt var og ble gale uansett.. Jeg var bare totalt utmattet. Gråt myyyyyye! :p
Men tok det opp med mannen at nå var det nok. Nå måtte han se litt hva som må gjøres i huset. Og siden har han både tatt morgen og kveldsstellet på to åringen, laget middag nesten hver dag etter jobb og til og med vært fremme med støvsugeren!

Og jeg også fikk det brevet fra NAV, ring lønningskontoret i morgen og si det haster veldig. Med meg gikk det fort når jeg først ringte. Og så leverte jeg det selv personlig på NAV! Så nå håper jeg bare jeg får vedtaket i posten asap! ;)

Jeg er sliten selv.
Har i tillegg kjøpt et oppussingsprosjekt av et (dritt-)hus og holder på å styre der.
Vi har ikke kjøpt en ting til baby enda og begynner å bli rimelig stressa pga det.
Har jernlaher på 3, men spyr som en idiot av jerntablettene så dem kan jeg ikke ta :-/
Nå holder vi på å pakke ut av flyttelasset (stått siden august i fjor).
3 små under 8 år som trenger oppmerksomhet i mellom slagene.
Så jaaa, jeg er også sliten og jeg føler såååå med deg !!! !!!

...i tillegg så har jeg alltid hata å være gravid, d er såå upraktisk liksom :-/ eh..

Snart er det over og nye bekymringer kommer, men vi får ihvertfall kroppen vår tilbake ;-)

Drit i husarbeidet btw, det er ikke såååå viktig ;-)

Uff jeg hadde det sånn for et par uker siden! Alt var og ble gale uansett.. Jeg var bare totalt utmattet. Gråt myyyyyye! :p
Men tok det opp med mannen at nå var det nok. Nå måtte han se litt hva som må gjøres i huset. Og siden har han både tatt morgen og kveldsstellet på to åringen, laget middag nesten hver dag etter jobb og til og med vært fremme med støvsugeren!

Og jeg også fikk det brevet fra NAV, ring lønningskontoret i morgen og si det haster veldig. Med meg gikk det fort når jeg først ringte. Og så leverte jeg det selv personlig på NAV! Så nå håper jeg bare jeg får vedtaket i posten asap! ;)

Jeg har tatt den praten med mannen tre-fire ganger. :P Så tar han litt mer hensyn i en stund før det sklir ut igjen. Men han er flinkere enn han var før samtalene, da. Han står ofte opp med vesla og kan av og til ta henne med ut. Samtidig så prioriterer han tv'en alt for mye som fører til at han glefser til jentungen om hun gjør noe hun ikke har lov til, istedenfor å se at hun trenger en lekekamerat eller at noen må sette henne igang med noe. I tillegg sukker han tungt om jeg ber han om å stelle henne på badet om kvelden, og han kan aldri ta initiativ til å pakke barnehagesekken. Den må jeg ALLTID ta ansvar for, og når jeg ber han om å pakke den så vekker han meg mandag morgen og spør om hva som skal med osv. Ofte må jeg stå opp og pakke den selv likevel. Helst skal jeg levere henne også fordi han syns de ansatte skravler sånn når de tar imot dem.
Ååh, han er så håpløs!!
Og så blir han sur om kjøkkenet er rotete når han kommer hjem fra Nordsjøen, mens når han er hjemme kan kjøkkenet være bomba i to dager før han rydder. Alt annet som er ryddet eller vasket er ikke viktig i det hele tatt.

Hehe, ja, jeg sa til mannen da jeg fikk brevet at "om du vil ha noe gjort så må du gjøre det selv!" :P Skal ringe lønningskontoret imorgen. Bør jeg ringe Nav etterpå og si at papirene er på vei?

Jeg er sliten selv.
Har i tillegg kjøpt et oppussingsprosjekt av et (dritt-)hus og holder på å styre der.
Vi har ikke kjøpt en ting til baby enda og begynner å bli rimelig stressa pga det.
Har jernlaher på 3, men spyr som en idiot av jerntablettene så dem kan jeg ikke ta :-/
Nå holder vi på å pakke ut av flyttelasset (stått siden august i fjor).
3 små under 8 år som trenger oppmerksomhet i mellom slagene.
Så jaaa, jeg er også sliten og jeg føler såååå med deg !!! !!!

...i tillegg så har jeg alltid hata å være gravid, d er såå upraktisk liksom :-/ eh..

Snart er det over og nye bekymringer kommer, men vi får ihvertfall kroppen vår tilbake ;-)

Drit i husarbeidet btw, det er ikke såååå viktig ;-)

Jeg hadde jernlager på 4 og fikk da interavenøst på sykehuset to ganger, det gikk da opp til 55!
Jordmor sa at jerntabletter hjelper ikke når det er så lavt og særlig nå som til kan skje egentlig når som helst er det greit å få jernlageret opp så fort som mulig, man har ikke tid til jerntabletter.
Bare et tips :-)

Jeg hadde jernlager på 4 og fikk da interavenøst på sykehuset to ganger, det gikk da opp til 55!
Jordmor sa at jerntabletter hjelper ikke når det er så lavt og særlig nå som til kan skje egentlig når som helst er det greit å få jernlageret opp så fort som mulig, man har ikke tid til jerntabletter.

Seriøst ?! :-/
Hjelp. Blir redd .

Seriøst ?! :-/
Hjelp. Blir redd .

Ikke noe å bli redd for, bare hør me jordmora di eller lege imorn :-)
Og når man får intravenøst så blir man ikke like gåen i magen som man kan bli av tabletter.
Jeg skulle egentlig ha 3 ganger men jeg fikk veldig løs mage etter 2.gang så vi avlyste siste og det gikk helt fint uten :-)

Ikke noe å bli redd for, bare hør me jordmora di eller lege imorn :-)
Og når man får intravenøst så blir man ikke like gåen i magen som man kan bli av tabletter.
Jeg skulle egentlig ha 3 ganger men jeg fikk veldig løs mage etter 2.gang så vi avlyste siste og det gikk helt fint uten :-)

Unnskyld språket, men jordmora mi er ei rumpe i dette svangerskapet. Ho er ny.

Men skal til legen i morgen så skal prate med han :-D thank u ! :-D

Kjenner meg sånn igjen... Vært syk i 6 uker jeg nå... Sliten og lei!

Æsj ja, her er formen virkelig skranglete ... Kjenner meg utslitt om dagen og kjente at eg hadde lyst å klage litt nå! Bare å lage mat nå er jo et helt sinnsykt tiltak! Orker nesten ikke stå! Sover sykt dårlig og er stup trøtt! Litt over 4 uker igjen til termin nå... Kjenner at det er leeeeenge...
Huff, det var bare en liten utblåsning her :o håpet på en bedre dag i morgen!! Klem til alle dere som også sliter om dagen <3

Unnskyld språket, men jordmora mi er ei rumpe i dette svangerskapet. Ho er ny.

Men skal til legen i morgen så skal prate med han :-D thank u ! :-D

Hehe alt i orden :-)
Håper dere blir enige :-)
Det hjalp meg veldig godt, jeg sov veldig dårlig og var trøtt og sliten hele tiden, men etter jeg fikk intravenøs så får jeg til å sove hele natta igjen og klarer å la være sove på ettermiddagen :D

Hehe alt i orden :-)
Håper dere blir enige :-)
Det hjalp meg veldig godt, jeg sov veldig dårlig og var trøtt og sliten hele tiden, men etter jeg fikk intravenøs så får jeg til å sove hele natta igjen og klarer å la være sove på ettermiddagen :D

Høres magisk ut !
Gleder meg til legetimen nå - og d må være en første gang for alt :-D
Thank u!

Hva var blodprosenten din på ?
Min lege ga klar beskjed om at så lenge blodprosenten min var fin (11.1) så trengte jeg ikke å få jerntilskudd selv om jernnivået ligger på 3 og jeg er helt kake :-/

Hva var blodprosenten din på ?
Min lege ga klar beskjed om at så lenge blodprosenten min var fin (11.1) så trengte jeg ikke å få jerntilskudd selv om jernnivået ligger på 3 og jeg er helt kake :-/

Hadde blodprosent på 9,4 eller noe slik og jernlageret var på 4.
Så fikk jeg intravenøs og da var blodprosenten på 10,7 eller noe slik og jernlageret 55.
Ettersom jeg forsto så var det mest hast med jernlageret.
Jerntabletter hjelper på blodprosenten, men jeg forsto det slik at for at det skulle ha noe effekt på jernlageret ville det ta tid vi ikke har i forhold til fødselen.
Hun sa at i tilfelle noe skulle skje når som helst så er det greit at man er klar.
Og jm maser mye på meg at jeg må spise rødbeter, den ferske sorten, rik på jern og slik som vi kvinner trenger. Legen min gav meg jerntabletter, mens det var jordmor og legene på føden som bestemte at jeg skulle ha intravenøs.

Jeg bruker Niferex fordi jeg har lavt jernlager, og føler meg faktisk litt bedre :)

Hadde blodprosent på 9,4 eller noe slik og jernlageret var på 4.
Så fikk jeg intravenøs og da var blodprosenten på 10,7 eller noe slik og jernlageret 55.
Ettersom jeg forsto så var det mest hast med jernlageret.
Jerntabletter hjelper på blodprosenten, men jeg forsto det slik at for at det skulle ha noe effekt på jernlageret ville det ta tid vi ikke har i forhold til fødselen.
Hun sa at i tilfelle noe skulle skje når som helst så er det greit at man er klar.
Og jm maser mye på meg at jeg må spise rødbeter, den ferske sorten, rik på jern og slik som vi kvinner trenger. Legen min gav meg jerntabletter, mens det var jordmor og legene på føden som bestemte at jeg skulle ha intravenøs.

Jeg skal pushe mer forstår jeg !
Jeg er redd blødningene etter fødsel spesielt, i og med at jernlageret er så lavt.
Min lege mente at siden blodprosenten var fin så trengte jeg ikke tilskudd av jern selv om det vat på 3.
Og jeg merker jo at ting ikke er on i kroppen min. Men legen min ble nesten sint når jeg sa det.... :-/

Jeg skal pushe mer forstår jeg !
Jeg er redd blødningene etter fødsel spesielt, i og med at jernlageret er så lavt.
Min lege mente at siden blodprosenten var fin så trengte jeg ikke tilskudd av jern selv om det vat på 3.
Og jeg merker jo at ting ikke er on i kroppen min. Men legen min ble nesten sint når jeg sa det.... :-/

Kanskje du bør prate med de på føden om det?
Forklar dem situasjonen og si at du uroer deg over det.
Nå skal ikke jeg si at jordmora mi har rett og legen din har feil, men jeg syns det er rart at dem ikke har gjort noe med det i og med at det høres veldig likt slik jeg hadde det.

Kanskje du bør prate med de på føden om det?
Forklar dem situasjonen og si at du uroer deg over det.
Nå skal ikke jeg si at jordmora mi har rett og legen din har feil, men jeg syns det er rart at dem ikke har gjort noe med det i og med at det høres veldig likt slik jeg hadde det.

Ja, det er det jeg også tenker.
Jeg blir så forvirret når de mener forskjellige ting disse "helsepersonellene" :-/

Back
Topp