Slimpropp

Jeg skjønte heller ikke at det var rier med tredjemann (!). Med de to første var det ikke tvil.

Merkelig. Alle sier jo at « du vet når det er rier»
Jada, så nå vet jeg ikke hva jeg skal forvente med nr 2.:hilarious:
 
Merkelig. Alle sier jo at « du vet når det er rier»
Jada, så nå vet jeg ikke hva jeg skal forvente med nr 2.:hilarious:
Jeg ble jo ganske sikker på at det var rier etterhvert, men det var først i 14-15 tida jeg begynte å anta det var rier. Da var de blitt litt vonde, og kom mer hyppig. Fram til da hadde jeg hatt et kaos av uregelmessige «kynnere» som ikke var vonde siden 06. 18:16 var han født. Riene kom uregelmessig både i mellomrom, styrke og varighet til han var ute.
 
Hvordan kjenner man egentlig forskjellen på kynnere og rier? Jeg har siden i går utrolig mange halvvonde kynnere + det som kjennes ut som vi intens mensenmurring. Begynner å bli usikker på hva som egentlig skjero_O Er 37 + 3 nå.
 
Hvordan kjenner man egentlig forskjellen på kynnere og rier? Jeg har siden i går utrolig mange halvvonde kynnere + det som kjennes ut som vi intens mensenmurring. Begynner å bli usikker på hva som egentlig skjero_O Er 37 + 3 nå.
Jeg har ingen anelse og venter fjerdemann:hilarious:
 
Hvordan kjenner man egentlig forskjellen på kynnere og rier? Jeg har siden i går utrolig mange halvvonde kynnere + det som kjennes ut som vi intens mensenmurring. Begynner å bli usikker på hva som egentlig skjero_O Er 37 + 3 nå.
For meg så er kynnere at magen strammer seg veldig og blir knallhard. Det er ikke vondt, bare ubehagelig
Mens når jeg har hatt rier så begynner det som mensmurringer som tar seg mer og mer opp
 
For meg så er kynnere at magen strammer seg veldig og blir knallhard. Det er ikke vondt, bare ubehagelig
Mens når jeg har hatt rier så begynner det som mensmurringer som tar seg mer og mer opp
Kanskje det er fordi jeg aldri har kjent mensmurringer at jeg ikke kjenner forskjell...
 
Kanskje det er fordi jeg aldri har kjent mensmurringer at jeg ikke kjenner forskjell...
Jeg har aldri heller kjent mens-smerter, så det er nok derfor vi sliter med å kjenne forskjell ja.. Og derfor jeg nesten ble overbevist om at jeg skulle føde den natten jeg hadde kynnere:shifty:
 
Jeg har aldri heller kjent mens-smerter, så det er nok derfor vi sliter med å kjenne forskjell ja.. Og derfor jeg nesten ble overbevist om at jeg skulle føde den natten jeg hadde kynnere:shifty:
Jeg ble nesten overbevist om at jeg skulle føde i dag fordi jeg hadde så mange kynnere, og så ble det brått en drøy time uten...
 
Hvordan kjenner man egentlig forskjellen på kynnere og rier? Jeg har siden i går utrolig mange halvvonde kynnere + det som kjennes ut som vi intens mensenmurring. Begynner å bli usikker på hva som egentlig skjero_O Er 37 + 3 nå.

Rien bygger opp som en bølge.. begynner med ubehag og blir vondere og vondere før den når en topp, så gradvis ned igjen. Kynnere er mer «av og på».

det er erfaringen fra de to siste fødselene mine

men det betyr ikke at jeg er like usikker denne gangen.. håper jeg merker forskjell denne gangen også.. har vært enkelt når det først har startet de to andre gangene ;)
 
Hvordan kjenner man egentlig forskjellen på kynnere og rier? Jeg har siden i går utrolig mange halvvonde kynnere + det som kjennes ut som vi intens mensenmurring. Begynner å bli usikker på hva som egentlig skjero_O Er 37 + 3 nå.
Jeg har bare 1 barn fra før, så har ikke så mye «erfaring», men kynnere kjenner jeg stort sett fra midt på magen og opp. Riene forrige gang var mer fra midt på magen og ned, kanskje mer konsentrert nede. Skjønte med en gang da at «dette var noe annet» :)
men det er tydeligvis veldig forskjellig fra person til person, og fra gang til gang, så det beste er vel å si at om de blir regelmessige og vonde er det rier ;)
 
Jeg har bare 1 barn fra før, så har ikke så mye «erfaring», men kynnere kjenner jeg stort sett fra midt på magen og opp. Riene forrige gang var mer fra midt på magen og ned, kanskje mer konsentrert nede. Skjønte med en gang da at «dette var noe annet» :)
men det er tydeligvis veldig forskjellig fra person til person, og fra gang til gang, så det beste er vel å si at om de blir regelmessige og vonde er det rier ;)
Mine rier ved forrige fødsel var ikke i nærheten av regelmessige siste halvtimen engang. Et kaos fra start til slutt. De to første fødslene kunne man stille klokka etter dem. Regelmessig fra første lille kiling.
 
Mine rier ved forrige fødsel var ikke i nærheten av regelmessige siste halvtimen engang. Et kaos fra start til slutt. De to første fødslene kunne man stille klokka etter dem. Regelmessig fra første lille kiling.
Så enda en av de tingene som går under «alt er normalt» ;)
 
Rien bygger opp som en bølge.. begynner med ubehag og blir vondere og vondere før den når en topp, så gradvis ned igjen. Kynnere er mer «av og på».

det er erfaringen fra de to siste fødselene mine

men det betyr ikke at jeg er like usikker denne gangen.. håper jeg merker forskjell denne gangen også.. har vært enkelt når det først har startet de to andre gangene ;)
Men er det ikke noe med at rier også ligger mer i korsryggen eller noe slikt?
 
Jeg har aldri rukket å telle hverken rier eller minutter jeg :joyful:
 
Men er det ikke noe med at rier også ligger mer i korsryggen eller noe slikt?
I dag fikk jeg vondt i korsryggen av kynnere. Siden de ga seg 15:30, så vil jeg si det er ganske sikkert at det var kynnere:bookworm:
 
Trodde det skulle bli aprilbaby på meg, men ser ut til å bli maibaby :happy: settes i gang i morgen formiddag med ballong. Slimproppen kom i kveld!!
 
Men er det ikke noe med at rier også ligger mer i korsryggen eller noe slikt?

nei der varierer fra person til person ;) Hos noen kan riene sitte kun i mage, mens andre kjenner det kun i rygg..med nr 2 var det kun magen jeg kjente det i
 
Men er det ikke noe med at rier også ligger mer i korsryggen eller noe slikt?
Mine lå veldig i korsryggen, samt magen. Men smertene i korsryggen var verst! Jordmor hadde heldigvis en god metode for å massere/presse på noen punkt baki som hjalp LITT. Men jeg har også forstått det sånn at dette er veldig individuelt :) Ikke alle som kjenner det i ryggen.
 
Back
Topp