Slimpropp

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Var på do ista å deler av slimproppen kom ut, er uke 39+ 2 idag:rolleyes:

Noen andre som har opplevd d samme , evt allerede født..Kom den ut før elller midt i fødsel ? :)
 
Sniker...

Sist fødsel startet med slimpropp med blodstriper i, søndag ettermiddag. Grytidlig mandag morgen startet riene ☺️
Lykke til!
 
Var på do ista å deler av slimproppen kom ut, er uke 39+ 2 idag:rolleyes:

Noen andre som har opplevd d samme , evt allerede født..Kom den ut før elller midt i fødsel ? :)

Hei, jeg sniker litt :)

Ved min første fødsel, så gikk vel slimproppen ca 2-3 dager før fødsel.
Ved fødsel nr 2 så gikk den på klinikken langt uti fødsel.
 
Har bare sett den med tredjemann. Da noen timer før fødsel
 
Aldri sett noe til den berømte slimproppen med de 2 barna våre :joyful:
Får se om det kommer noe propp denne gangen:happy:
Lykke til om noe skulle skje
 
Min gikk også i dag! Er 36+1. Har kjent mye murringer i dag og i går. Jordmor mente alt lå veldig til rette for fødsel nå, men at det selvfølgelig kan gå lang tid enda. Men jeg håper, har så utrolig mye vondt, og er så leiii :)
 
Aldri sett noe til den velkjente proppen med noen av mine tre.. Har hatt kynnere for første gang, de siste to nettene..
Ligner faktisk veldig på start-rier ;)
Er 38+2 i dag..
 
Aldri sett noe til den velkjente proppen med noen av mine tre.. Har hatt kynnere for første gang, de siste to nettene..
Ligner faktisk veldig på start-rier ;)
Er 38+2 i dag..
Spennende
 
Aldri sett noe til den velkjente proppen med noen av mine tre.. Har hatt kynnere for første gang, de siste to nettene..
Ligner faktisk veldig på start-rier ;)
Er 38+2 i dag..

Hvordan kjennes start rier ut for deg? :) Er det kynnere lignende?:)
 
Hvordan kjennes start rier ut for deg? :) Er det kynnere lignende?:)
Ja det var såpass «ubehagelig» at jeg kjente det igjen fra da det startet med de andre barna mine.. Eneste forskjellen var at kynnerne jeg har ikke er SÅ konsentrert om nedre del av magen som riene mine har vært. (Og selvfølgelig at de ikke ble regelmessige da.. De gikk jo over ganske raskt..)

-Hvis jeg skal beskrive hvordan start-rier har føltes for meg alle tre gangene : Svak mageknip nederst i magen.. Jeg har aldri hatt mens-smerter, men jeg antar at det er omtrent sånn.. De har også hatt litt «markert» start og stopp liksom.. Jeg har kjent at de har sluppet taket etter et snaut minutt.. for så å komme tilbake noen minutter senere osv.. ;)
 
Last edited:
Veldig :) Skvatt litt egentlig.. Hadde aldri kynnere med gutta, og styrtfødsler alle tre.. Men, kan jo bli helt annerledes fødsel nå.. Jente, ny pappa, og 14år siden sist :joyful:
Men VELDIG spennende ja..!
Jeg hadde ikke kynnere med de 2 første guttene og med tredje gutten hadde jeg kynnere dagen før fødsel, med hun nå har jeg hatt kynnere siden uke 30
 
Hvordan kjennes start rier ut for deg? :) Er det kynnere lignende?:)
Jeg svarer jeg også, selv om jeg ikke ble spurt:rolleyes:

For meg har tidlige rier føltes som kiling lavt nede, inni magen. Etterhvert blir det stramming av hele magen og gradvis vondt inni magen, og jev kjenner det i korsryggen.

Kynnere er for meg som om magen skvises sammen, uten at det skjer noe i midten. Med kynnere blir det for meg vanskelig å trekke pusten dypt fordi magen på en måte skvises opp i lungene. De er mest som om noe tar tak rundt og klemmer, men riene er det mer noe i midten som drar magen sammen.

Jeg har barn med 2 ulike fedre. De to første fødslene (med første far) startet med helt regelmessige rier fra den første jeg kjente. Med tredje ungen var det fullt kaos i frekvens, styrke og varighet fra riene begynte til ungen var født.
 
Jeg gruer meg litt til etter-riene jeg..!:grumpy: Det hadde jeg ikke i det hele tatt med første, litt med andre (men kun en dag,) men med tredje var det helt forjævli:mad: I mange dager...
 
Back
Topp