slankesuppe

bleiesmurfen

Elsker forumet
ok. hypotetisk spørsmål. siden jeg ikke tåler tomat/tomatpurrè/tacosaus på glass, ville denne suppa virket fordet? kunne jeg evt. byttet ut tomatene med ketchup? [:D] (tåler kun Idun ketchup av en eller annen merkelig årsak [8|]) og tacosausen med tacokrydder? [8|]
men det står at det er viktig å følge instruksene nøye. man skal gumle tomater en dag, hva gjør jeg da? kan jeg bare kutte dem ut? [8|]

jepp. desperat etter å miste noen kiloer kjapt [:D]
(liker ikke ting som tar tid [8D])

SLANKESUPPE

Denne er hentet fra sacred memorial hospital og er laget for overvektige hjerte pasienter som må ned i vekt.

Det er viktig og følge instruksene nøye hvis man vil se resultater ha rikelig med ingredienser for og kunne lage nye porsjoner så ofte det er behov.
du kan spise så mye du vil av suppen som du måtte ha lyst på .

BASISFORBRENNINGSSUPPEN:

10 LITER

3 STORE LØK (EVNT VÅRLØK)

1 BOKS FLÅDDE TOMATER

1/2 KÅLHODE

1 BOKS GRØNNE BØNNER [&:]

1 KG GULRØTTER

1 GRØNN CHILI

1/2 SELLERI

8 BULJONGTERNINGER (GRØNNSAKSBULJONG)

1 GLASS GRØNNSAKSFOND (hva er det? [8|])

KINESISK GRØNNSAKSSUPPE (KNORR) ELLER MEKSIKANSK TOMATSUPPE (TORO)

1 GLASS TACOSAUS (CASA FIESTA)

SALT,PEPPER,KARRI,PERSILLE

Etter 7 dager med dette programmet , vil du ha masse energi fortsett med denne dietten så lenge du har lyst , og så lenge du merker forskjell.

Du må ikke drikke alkoholholdige drikker på noe tidspunkt på grunn av fjerning av fettdepot i kroppen din.
Du må avslutte dietten minst 24 timer før du inntar alkohol. Da hvert enkelts fordøyelses system er forskjellig har alkoholen forskjellig effekt på den enkelte,

VIKTIG:
Ikke brød, ikke alkohol, ikke brus eller light produkter, hold deg til vann, usøtet te, svart kaffe, usøtet fruktjuice, tranebærjuice og skummet melk.

Suppen kan spises så ofte og så mye du vil jo mer og oftere du spiser jo mer går du ned i vekt.

Dag 1:
All slags frukt bortsett fra bananer, honningmelon eller vannmelon er bra spis kun suppe og frukt og drikk vann, usukret te eller tranebærjuice

Dag 2:
Alle salgs grønnsaker spis til du er mett av alle salgs frisk rå eller frosne grønnsaker. Prøv og spise grønnbladede grønnsaker (uten dressing) og hold deg unna tørkede bønner, erter og mais. Spis grønnsakene sammen med suppen. Til kveldsmat denne dagen, belønn deg selv med en stor bakt potet med smør. [:)][:D]

Dag 3:

Spis så mye suppe, frukt, og grønnsaker som du har lyst til. ingen bakt potet. Hvis du har fulgt instruksjonen for de 3 første dagene og ikke har jukset, har du gått ned 2,5-3 kg.

Dag 4:

Bananer og skummet melk. spis 3 bananer og drikk mest mulig vann denne dagen sammen med suppen. Bananer og melk har mange kalorier og karbohydrater. Nettopp denne dagen har kroppen din bruk for kalium, karbohydrater, proteiner, og kalsium for å redusere trangen til søtsaker.

Dag 5:

Oksekjøtt og tomater. spis så mye som 3-400g oksekjøtt og en boks tomater eller 6 friske tomater. prøv og drikke minst 6-8 glass vann for og skylle urinen ut av kroppen. spis suppen minst 2 gang i dag.

Dag 6:

Oksekjøtt og grønnsaker. spis så mye du vil av dette i dag eks: 2-3 steaks og grønnbladede grønnsaker.men ikke bakt potet! Husk spis suppen min 1 gang i dag.

Dag 7:

Brun ris (ming lettkokt natur-ris) usøtet fruktjuice og grønnsaker. igjen spis suppen minst 1 gang i dag.

Generell info:

Hvis du ikke har jukset med dietten vil du etter 7 dager ha gått ned 5-8,5 kg. [8D]
Dersom du har gått ned mer en dette ta 2 hele dager pause før du går i gang med en ny uke.

Denne dietten kan du bruke så mye og ofte du vil, hvis du følger den korrekt vil den rense systemet ditt for urenheter og gi deg en følelse av velvære du ikke har følt før…

Seriøst? Har neon prøvd disse suppene? Funker de??

venterispenning er visst igang [:D]

fikk oppskriften inne på generell i fjor en gang. var visst flere der som hadde brukt den med hell [:)]
den brukes visst på pasienter som må raskt ned i vekt før operasjoner.

selv aner jeg ikke, men tenkte det var verdt et forsøk [;)]
(jepp. lat [:D])

Selvfølgelig er den verdt et forsøk! Tror jeg må prøve den der,.. [:)]

Måtte bare si, at jeg kjøpte alt til den suppa i går. Nå skl jeg prøve den kuren en uke fra idag av! Skal gå å koke suppe nå! Lykke til for deg også bleiesmurfen! Håper denne funker da [:)][:)]

ORIGINAL: bulla

Noen forslag fra meg..

Bare dropp tomatene fullstendig i suppa da vel,du MÅ ikke ha de med.

Idun ketchup er tilsatt sukker,så ta ikke mye om du skal ha det oppi.
Det med tacoen er en smakstilsetning mer enn noe annet,bare prøv deg frem.
Krydder setter fart på forbrenningen.

Fond betyr buljong,lag grønnsaksbuljong og hell oppi et glass av det i kjelen.

Den dagen du skal ha oksekjøtt og tomater ,kan du bytte ut tomatene med
slangeagurk,brekkbønner eller salat eller noe istedet for eksempel..funker sikkert like bra..

Blir spennende å høre hvordan det går da,og hvordan du valgte å lage det.

Du er tøff synes jeg ,som kaster deg utti den kuren der.

Masse lykke til.

Å Takk Bulla! [:D]
Tenkte jeg skulle spørre deg om dette siden du studerer ernæring [:)]

altså er ikke kombinasjonen av disse ingrediensene SÅ viktig da? Kan man likegjerne lage en "vanlig" grønnsakssuppe liksom? (med kålrot, blomkål, broccolie, gulrøtter og persillerot f.eks?) men følge kuren ellers? pleier uansett å krydre med buljong og chili [8D]

syns ikke den kuren virket så tøff jeg [:D]
ikke om suppa er god [8|][&:]
og oksekjøtt/biff er det beste jeg får [8D]
er ikke god på å spise så mye grønnsaker og frukt, men det kan man alltids rette på [:D] jaffal om det betyr fort ned i vekt [:D] 
jeg er litt sånn "vekk i morgen" når jeg har bestemt meg [&:]

gubben ble litt grinete over ideèn min i går, siden vi fortsatt ikke er ferdig med kjøkkenet [8|] lurte på hvordan jeg skulle få gjennomført det med koking og oppvarming og sånn. og da måtte vi jo ha 2 forskjellige middager pga han og ungen som ikke skal slankes [&:]
og han har rett i det med kjøkkenfasiliteter, men for en uke skal jeg da jammen kunne klare å varme opp suppe til meg, og å lage middag til dem [:-]

ORIGINAL: Baby klar..

Jeg laget denne suppen for ca 5 år siden for å gå ned i vekt, men jeg likte den ikke... Skulle spise den til alle måltider og det var ikke det helt store å ha den med på termos på jobb..[8D]
Var nok etter ett par dager for min del...

Men den funker visst utrolig bra for de som gjennomfører den[:D]
Også kutte ut karbo har stor effekt [:D], er ikke så vanskelig det[:)]
Syns jeg da....[&:]

det jeg sliter mest med i sånne kurer er å kutte ut brød, pasta, poteter og produkter av poteter og ris [&:]
da er det ikke så mye tilbehør igjen til middagen [:D]

men jeg "tok en Fedon" for 3 år siden, og da spiste jeg stort sett kylling og salat. og spiste grovbrød (hjemmebakt). jeg bør uansett ikke spise så mye hvetemel, men bytter det ut med speltmel grunnet kronisk tarmsykdom. [>:]

jeg levde bra på kylling og salat, men det ble kjedelig i lengden [&:]
men jeg gikk ned ca 6 kg på 2-3 mnd [;)]

ORIGINAL: VilSåGjerne

ka skal det være 10 liter av? vann? eg liker jo ikke halvparten som e i den suppen engang,men burde jo ha spist sånn i noen uker hihi[:D]

10 liter vann ja. jeg tror jeg prøver meg på "vanlig" grønnsakssuppe jeg [:D]
for det er jo godt [:)] og følger man dietten ellers bør det jo være godt for noe [8|] og man skal jo spise masse grønnsaker i tillegg, så hvorfor ikke i suppa? [:D] tror det har noe med sammensetningen som skal sette fart på forbrenningen, men jeg våger meg alikevel på å bytte ut noen ingredienser, og putte i litt mer grønnsaker [8D]

du skal ratt se jeg ender opp med min egen slankesuppe/diett og tjener masse penger! [8D][:D]

Da har jeg laget den [:)] Den er sterk, men GOD! Skjønner hvorfor denne starter forbrenningen liksom [:)] Jeg sløyfet de flådde tomatene, for de var jo sååå svær! Ikke så vanskelig  lage heller, men jeg fant jo ut at kanksje grønnsakene måtte koke litt mer en suppa, så de kokte jeg litt først. Dette skal jeg klare!!

så bra Dunn! gleder meg til å høre hvordan det går! [:D]

Lykke til! [:)]

Jeg tror det er den suppa Lindaen har gått på å gått ned 35 kg!!! SÅ det er nok verdt å prøve den!!!

Lykke til

Skal ikke du prøve bleiesmurfen??

ORIGINAL: Dunn

Skal ikke du prøve bleiesmurfen??

jo, det skal jeg [:D]

men jeg er uten kjøkken for tiden da vi totalrenoverer det. så jeg må få kokkelert et annet sted [:'(]
skal prøve å få laget suppa i helga, og begynner på mandag [:D]

ORIGINAL: Pastella

Jeg tror det er den suppa Lindaen har gått på å gått ned 35 kg!!! SÅ det er nok verdt å prøve den!!!

Lykke til

ja det er den! husker det når du sier det! [:D]
tror det var hun som la ut oppskriften inne på generell [:)]
da lagret jeg den, for jeg tenkte at den måtte virkelig funke! [&:]

Stemmer at dette er den kuren jeg går på. Har en annen oppskrift da.... 2 bokser knuste tomater, tre purre, to grønne paprika, en bunt stangselleri, 0.8 kg gulerøtter, ca 1,5 l med vann (skal dekke grønnsakene i kjelen). Det er ca 3 pakker med grønnsaksbuljong til 1,5 l vann. Grønne bønner hadde jeg aldri hørt om, så jeg byttet de ut med sukkererter[;)]

Pluss: en pakke nudler, fordelt i suppen utover hele uken. Tips: IKKE ta i nudlene med en gang. Knekk i litt etter litt som du spiser suppen. De blir bare slimete og ekle, hvis de er i suppen hele tiden.

Nå har jeg laget denne enda en gang i kveld, så det er sikkert derfor oppskriften orginalt er mye større.

ORIGINAL: Baby klar..

ØNSKER DERE ALLE LYKKE TIL, SYNS DERE ER KJEMPE FLINKE

Men når det gjelder det med og spise vanlig gr.suppe så syns jeg det hørtes intersangt ut.. Grønnsaksuppe med pølser er det beste jeg vet (har ikke i mye pølser)

Ja, ikke sant? [;)][:D]
tror jeg skal prøve ut vanlig grønnsakssuppe, så kan vi sammenligne resultatene [:)]

Jeg er sikker på at det fungerer med vanlig grønnsakssuppe også. Bare lag den fra bunnen selv. I morgen skal jeg veie meg, så da skal dere få vite om det fungerer eller ikke[;)]

Hvor lenge har du gått på den da venterispenning??

jeg tror ikke det er så viktig VilSåGjerne [:)]
lag en grønnsakssuppe slik som du liker den. det skal jeg [:D]
hovedsaken er vel at det er sunne grønnsaker og mye væske man får i seg. og fint med mye krydder, for det setter visst igang forbrenningen [;)]
å spise suppe jeg ikke liker, gjør jeg bare ikke altså [:D]

Jeg har ikke Bønnen med! Men ellers det meste.. Tror den basis suppen du har med som tomatsuppen eller kinesisk suppe har mye å si. De kryddrerjo veldig.. og jeg synes den var god!

Back
Topp