Slankekrig påmeldingstråd for Desember

Ja, var det jeg tenkte også. I tillegg blir man jo å Skeie litt ut, men kanskje man begrenser det til noen få dager istedenfor hver dag.

Det går også ann å laste ned skritt app på telefonen.

Ja, telefonen min teller skritt, men jeg bruker kjoler og skjørt, så da må jeg eventuelt feste den i sånn sportsgreie på armen. Det blir kanskje litt lol :hilarious:
 
En ting til: sukkerfri dag: hva med yoghurt og/eller syltetøy? Jeg spiser litt hjemmelaget syltetøy samt vanlig yoghurt, men de inneholder jo sukker. Teller de med i søtsaker eller utenom?

Tenker du kan bytte ut til yoghurt naturell hvertfall. Det blir jo også et spørsmål om alt er sunt når det er sukkerfritt eller med typ sukrin, og det er det jo ikke. Men ved å begrense det så mye som mulig og feks ta en mindre mengde syltetøy i tillegg ville jeg sagt at det ikke teller som søtsaker. Den vaniljeyoghurten med masse sukker blir jo litt som søtsaker kanskje :)
 
God ide :p Bare synd at jeg glemmer telefonen så ofte :p Og at jeg ikke kan bruke aktivitetsklokka pga eksem (pluss den teller ikke når jeg holder i barnevogna uansett :hilarious: )

Så noen som festa aktivitetsklokka på vogna, sjekk om det funker :d
 
Tenker du kan bytte ut til yoghurt naturell hvertfall. Det blir jo også et spørsmål om alt er sunt når det er sukkerfritt eller med typ sukrin, og det er det jo ikke. Men ved å begrense det så mye som mulig og feks ta en mindre mengde syltetøy i tillegg ville jeg sagt at det ikke teller som søtsaker. Den vaniljeyoghurten med masse sukker blir jo litt som søtsaker kanskje :)
Med melkefrie fruktyoghurter er ikke utvalget så stort :p Men ingen av dem er type "desserter" ihvertfall :)
 
Med melkefrie fruktyoghurter er ikke utvalget så stort :p Men ingen av dem er type "desserter" ihvertfall :)

Nei, der er ikke utvalget så stort. Jeg har brukt alpro sin og den inneholder litt sukker ja. Har ikke oversikt over de andre, men velger man naturell er det feks mindre enn om man velger de begerene med smak.

Tror kanskje vi har kaldt det "snopefri dag" før, nettopp på grunn av disse gråsonene og at man da velger sunne alternativer :) jeg mener, det er jo visse tomatsauser osv som det er litt sukker i også. Så vi kan jo kanskje bruke den betegnelsen i stedet. Jeg kan jo fint lage fløtekaramel med sukrin, det blir sukkerfritt men ikke noe slankemiddel likevel :p
 
God ide :p Bare synd at jeg glemmer telefonen så ofte :p Og at jeg ikke kan bruke aktivitetsklokka pga eksem (pluss den teller ikke når jeg holder i barnevogna uansett :hilarious: )
Jeg prøver å trille mest mulig med en hånd :hilarious: men jeg har samme problem går ann å sette på aktivitet og ta får du telt aktivitetsminutter iallefall.
 
En ting til: sukkerfri dag: hva med yoghurt og/eller syltetøy? Jeg spiser litt hjemmelaget syltetøy samt vanlig yoghurt, men de inneholder jo sukker. Teller de med i søtsaker eller utenom?
Jeg synes yoghurt og syltetøy er ok. Det inneholder annen næring også enn bare sukker.
 
Nei, der er ikke utvalget så stort. Jeg har brukt alpro sin og den inneholder litt sukker ja. Har ikke oversikt over de andre, men velger man naturell er det feks mindre enn om man velger de begerene med smak.

Tror kanskje vi har kaldt det "snopefri dag" før, nettopp på grunn av disse gråsonene og at man da velger sunne alternativer :) jeg mener, det er jo visse tomatsauser osv som det er litt sukker i også. Så vi kan jo kanskje bruke den betegnelsen i stedet. Jeg kan jo fint lage fløtekaramel med sukrin, det blir sukkerfritt men ikke noe slankemiddel likevel :p
Lurt, jeg endrer til snopefri :)
 
Jeg er ikke med, slik livet og hverdagen er nå, er ikke dette rett tid for slikt fokus for meg. Ikke januar heller. Kanskje mars. Jeg blir egentlig ganske skrudd i hodet av sånne runder så vet ikke
 
Jeg er ikke med, slik livet og hverdagen er nå, er ikke dette rett tid for slikt fokus for meg. Ikke januar heller. Kanskje mars. Jeg blir egentlig ganske skrudd i hodet av sånne runder så vet ikke

Hehe, nei da får du gå i tenkeboksen og finne ut hva som blir best for deg ❤️
 
*oppdatert* 28/11

Desember Challange

Tenker vi kan kjøre en litt annen "krig"/ challange nå i Desember. Litt for å holde oss i skinnet og forsøke å unngå å "kose" oss hver dag. Og for å holde oss i aktivitet. Fokus for å holde treningsformen og unngå vektoppgang i julen. INGEN ryker ut, vi skal bruke mnd på å konkurrere om poeng og motivere hverandre.

Dette er mitt forslag, kom gjerne med innspill.

Start 2. Desember
Slutt 30. Desember
Krig kan starte opp ut i januar.?

Poengsamling:
1. plass høyest prosentvis nedgang får 11 poeng
2. plass høyest prosentvis nedgang får 9 poeng
3. plass høyest prosentvis nedgang får 8 poeng

Den med fleste skritt får 5 poeng.

Den med fleste aktivitetsminutter får 7 poeng.

5 grønt om dagen (kun 2 frukt/bær telles, resten grønnsaker) Gir 0,5 poeng per dag, 3,5 poeng mulig på en uke

Snopfri dag, altså ikke (godteri, potetgull, bakeværk, kjeks, nugatti, kakao ol.) matvarer med karbohydrat er ok. Gir 1 poeng per dag, 7 poeng mulig på en uke.


KLIPP OG LIM DENNE I POENGTRÅDEN.
Uke 1 (mandag 2.- søndag 8. Desember)
Vekt:

Mandag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopfri:

Tirsdag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopfri:

Onsdag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopefri :

Torsdag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopefri :

Fredag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopefri :

Lørdag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopefri :

Søndag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopfri:

TOTAL UKENTLIG SKRITT:
TOTAL UKENTLIG AKTIVITETSMINUTTER:

Jeg vil gjerne være med, men kan jeg det uten å veie meg/gå ned?
 
Ingen som ryker ut selv om man ikke går ned :) alle er med ut desember.

Så bra! Da vil jeg være med :) ammingen har tatt av for mye her, så bør heller opp enn ned :( men er jo veldig veldig bra med et sunt fokus uansett :D
 
Så bra! Da vil jeg være med :) ammingen har tatt av for mye her, så bør heller opp enn ned :( men er jo veldig veldig bra med et sunt fokus uansett :D
Jeg ammer jeg også, så jeg vil ikke gå på lite kalorier. Men spise sunt og trene det blir bra :)
 
Er det for sent å hive seg med?
 
Back
Topp