Skravletråden

Lørdag, og 5+1 uker! Hurra hurra!

Siden dere var inne på kaffe her.. Drikker dere ikke vanlig kaffe i det hele tatt i svangerskapet..? Jeg er så usikker på hva man burde gjøre.. Bør man kutte det ut helt, eller er 1 kopp til dagen helt ufarlig..? Har til nå holdt meg helt unna, for jeg vil virkelig gjøre ALT i min makt for at dette skal gå bra.. Men den kaffekoppen om morgenen når man er stuptrøtt hadde jo vært deilig da.. :P

Siden dere var inne på kaffe her.. Drikker dere ikke vanlig kaffe i det hele tatt i svangerskapet..? Jeg er så usikker på hva man burde gjøre.. Bør man kutte det ut helt, eller er 1 kopp til dagen helt ufarlig..? Har til nå holdt meg helt unna, for jeg vil virkelig gjøre ALT i min makt for at dette skal gå bra.. Men den kaffekoppen om morgenen når man er stuptrøtt hadde jo vært deilig da.. :p

Tror det skal gå fint med et par kopper om dagen. Selv har jeg vært veldig glad i kaffe/latte, you name it... og har ønsket å finne alternativer som kan gi meg den samme kosen. Men drikker maks 1 om dagen, og det er gjerne når jeg er på jobb.

Jeg drikker kaffe ja:happy:

Trøttheten kom som kastet over meg i dag. Null energi. Noen andre?:wacky:

Hvordan lager en sånne bokser som mange har på profilen sin? Sånn med fødselsår og babynick

Siden dere var inne på kaffe her.. Drikker dere ikke vanlig kaffe i det hele tatt i svangerskapet..? Jeg er så usikker på hva man burde gjøre.. Bør man kutte det ut helt, eller er 1 kopp til dagen helt ufarlig..? Har til nå holdt meg helt unna, for jeg vil virkelig gjøre ALT i min makt for at dette skal gå bra.. Men den kaffekoppen om morgenen når man er stuptrøtt hadde jo vært deilig da.. :p

Splitter ny forskning sier gravide bør unngå koffein/kaffe/cola helt, men enn så lenge oppdaterer ikke NHI rådene sine, de sier vel at en kopp og to til dagen går bra.

Jeg sikter på ca 1 om dagen.

Forrige svangerskapa mine drakk eg kaffi som normalt. Hadde ikkje tenkt å bevisst kutte ned på det denne gongen heller, men det skal veldig lite til, før eg har "fått nok". Så ligg på ca 0,5-1,5 kopp for dag, mot normalt 6-8(++).
Må óg ha fløyte/mjølk i kaffien, ellers blir det for "hardt". Litt rart, sidan eg normalt sett ikkje likar det:hilarious:

Blir eller litt uvel om eg et for mykje mat på ein gong. Etter 1,5brødskive til frukost, sa det HEILT stopp! Så den siste halve skiva pakka eg inn og hadde til lunsjen:p
Normalt sett har eg enorm kapasitet på mat!
Så kanskje ikkje så rart vekta har gått bittelitt nedover sia positiv test.

Ja, var store skader på urinveier, nyre og blære, som hadde skapt trykk og gitt skader i lunger, hjerne osv. Så koselig å høre at de er så gode venner, satser på det her også :love7
Var du i 12. uke hos en privatpraktiserende gynekolog i Oslo?

Forrige svangerskapa mine drakk eg kaffi som normalt. Hadde ikkje tenkt å bevisst kutte ned på det denne gongen heller, men det skal veldig lite til, før eg har "fått nok". Så ligg på ca 0,5-1,5 kopp for dag, mot normalt 6-8(++).
Må óg ha fløyte/mjølk i kaffien, ellers blir det for "hardt". Litt rart, sidan eg normalt sett ikkje likar det:hilarious:

Blir eller litt uvel om eg et for mykje mat på ein gong. Etter 1,5brødskive til frukost, sa det HEILT stopp! Så den siste halve skiva pakka eg inn og hadde til lunsjen:p
Normalt sett har eg enorm kapasitet på mat!
Så kanskje ikkje så rart vekta har gått bittelitt nedover sia positiv test.
Ikke at man ønsker å gå ned når man blir gravid. Men, man trenger ikke legge på seg i uke 4 heller. :wacky:

Ikke at man ønsker å gå ned når man blir gravid. Men, man trenger ikke legge på seg i uke 4 heller. :wacky:

Nei, akkurat det. Heldigvis ikkje drastisk nedgang. Vekta varierar jo litt frå dag til dag, men no går den bittelitt ned, i staden for opp-ned-opp. Neppe skadelig, å det peikar nok hin vegen seinare:p

Nei, akkurat det. Heldigvis ikkje drastisk nedgang. Vekta varierar jo litt frå dag til dag, men no går den bittelitt ned, i staden for opp-ned-opp. Neppe skadelig, å det peikar nok hin vegen seinare:p
Hihi. Pleier som regel det. Bare at min har allerede begynt å peke oppover. Så kjenner den gjerne kunne ventet med det til uka 12 iallfall. Men hvordan er formen ellers da? Noen symptomer?

Hihi. Pleier som regel det. Bare at min har allerede begynt å peke oppover. Så kjenner den gjerne kunne ventet med det til uka 12 iallfall. Men hvordan er formen ellers da? Noen symptomer?

I grunn meget fin form. Lite markante symptom,ein del diffuse.
Litt stikkingar i livmorområdet av og til.
Fort mett, fort svolta. Blir uggen om eg ikkje får i meg mat til rett tid.
Litt fortare sleta. Litt lettare svimmel om eg reiser meg brått etter å ha sotte på huk ei stund.
I grunn veldig likt sånn eg hugsar dei forrige svangerskapa.

Å i dag begynte eg å bli slepphendt!
Det hadde eg gløymt, men hadde det sist óg (men når og kor lenge, hugsar eg ikkje).
Trur eg har mista 3-4 forskjellige ting i golvet i dag:bag:
Normalt sett er det kanskje ein ting i løpet av ei veke:p

Enn der? Forma fin?:happy:

I grunn meget fin form. Lite markante symptom,ein del diffuse.
Litt stikkingar i livmorområdet av og til.
Fort mett, fort svolta. Blir uggen om eg ikkje får i meg mat til rett tid.
Litt fortare sleta. Litt lettare svimmel om eg reiser meg brått etter å ha sotte på huk ei stund.
I grunn veldig likt sånn eg hugsar dei forrige svangerskapa.

Å i dag begynte eg å bli slepphendt!
Det hadde eg gløymt, men hadde det sist óg (men når og kor lenge, hugsar eg ikkje).
Trur eg har mista 3-4 forskjellige ting i golvet i dag:bag:
Normalt sett er det kanskje ein ting i løpet av ei veke:p

Enn der? Forma fin?:happy:
Godt det ikke er de verste symptomene da. Sånn at man kommer seg greit gjennom dagen. Men kjipt å miste ting. Iallfall om det kan knuse. Evt om det er tungt og tåa er i veien. Hihi. :yuck:
Men ja. Rart med alt man plutselig husker. :pformen er så som så. Kjenner den kunne vært bedre. Er kvalm og tiltaksløs. Så treningen min kan jeg liksom bare gi opp føler jeg. :eek: Sover jo minst tolv timer i døgnet. Plutselig begynt med middagshvil liksom. :banghead:

Godt det ikke er de verste symptomene da. Sånn at man kommer seg greit gjennom dagen. Men kjipt å miste ting. Iallfall om det kan knuse. Evt om det er tungt og tåa er i veien. Hihi. :yuck:
Men ja. Rart med alt man plutselig husker. :pformen er så som så. Kjenner den kunne vært bedre. Er kvalm og tiltaksløs. Så treningen min kan jeg liksom bare gi opp føler jeg. :eek: Sover jo minst tolv timer i døgnet. Plutselig begynt med middagshvil liksom. :banghead:

Oooh! Middagskvil perioden! Den hugsar eg godt frå første svangerskap. Gikk på skule få, å var dum nok til å strekke ryggen litt på ei seng i matfriminuttet. Sovna tvert og vakna 4-5timar seinare:angelic:
Har denne gongen kun hatt to dagar med korte ettermiddagskvilar (søvn aldri på dagen ellers). Men det kjem vel snikande etterkvart:p
Er generelt litt trøttare enn vanlig, men funkar greitt så langt:happy: (å godt er det, for har mykje å gjere om dagane).
Du får trøste deg med at søvnbehovet synk etterkvart:)
Å det å kome seg ut i friskluft, kan hjelpe litt på trøttheit.

Kvalme har eg lite erfaring med, men har lest at små måltid ofte, er det som funkar best. Så verdt å prøve.
Eg blir kun uggen om eg tar tilskudd på tom mage, går for lenge uten mat, eller prøvar ete meir enn eg har plass til:sorry:

Back
Topp