Skravletråden

Har dere andre murringer i magen? :bored:

Kjenner særlig etter jeg har bevegd meg osv så får jeg murringer og litt vondt i mageregionen. Noen som har vært borti dette?

Kjenner særlig etter jeg har bevegd meg osv så får jeg murringer og litt vondt i mageregionen. Noen som har vært borti dette?
Har noe som føles som begynnelsen på/svake menssmerter innimellom, noe sånt du har? Synes det er litt ekkelt mtp hva jeg forbinder de smertene med, men de blir aldri sterkere, så tenker det går fint :)

Hvis jeg stresser og farter rundt mye, så kjenner jeg det godt. I dag har vært en sånn dag. Det er ganske normalt☺️

Ja, har hatt det konstant i 10 dager. Men nå kan det vel kalles smerter kanskje. Blir verre ved mye bevegelse så jeg er sykmeldt. Var helt likt i forrige svangerskap!

Har noe som føles som begynnelsen på/svake menssmerter innimellom, noe sånt du har? Synes det er litt ekkelt mtp hva jeg forbinder de smertene med, men de blir aldri sterkere, så tenker det går fint :)
Ja, høres sånn ut. Også plutselig er alt bra igjen. Blir jo helt tullerusk av det her :hilarious:

Ja, har hatt det konstant i 10 dager. Men nå kan det vel kalles smerter kanskje. Blir verre ved mye bevegelse så jeg er sykmeldt. Var helt likt i forrige svangerskap!
Huff, håper det snart gir seg for deg da. Her kommer og går det heldigvis så fortsatt mulig å gjøre dagligdagse ting. :)

Huff, håper det snart gir seg for deg da. Her kommer og går det heldigvis så fortsatt mulig å gjøre dagligdagse ting. :)
Ja, de gav seg rundt uke 7 sist :happy: ser for meg at det er frøet som setter opp et solid telt der nede :hilarious:

Ja! Som mensen murringer, kommer og går. Og hvis jeg hoster stikker det skikkelig i lysken..

Ser dere Helsekontrollen på tv2?

Ja. Hver dag. Hele dagen. Menssmerter. Det har vedvart siden før ikm. I morges var murringene borte, og så tenkte jeg selvfølgelig umiddelbart: jeg er ikke gravid lenger. Men så kom det jo tilbake. Blir litt sliten av å gå rundt slik, men godt å tenke på at livmora lager god plass til videre vekst.

Ja har murringer.. hatt det tre dager i strekk nå. kjennes ut som menssmerter. Slitsomt :grumpy:

Skal på spahotell med ei venninne neste helg, har googlet litt og så vidt jeg leser så er alt OK så lenge en ikke blir for varm. Noen som vet noe mer enn det en kan Google seg til? Fått noen tips av lege eller jordmor ved tidligere svangerskap? :happy:

Skal på spahotell med ei venninne neste helg, har googlet litt og så vidt jeg leser så er alt OK så lenge en ikke blir for varm. Noen som vet noe mer enn det en kan Google seg til? Fått noen tips av lege eller jordmor ved tidligere svangerskap? :happy:

Jeg var nylig selv på spa og lurte på det samme - jeg forholdt meg til dette https://nhi.no/familie/graviditet/s...ktig-med-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/. Jeg tolket det sånn at det viktige er at kjernetemperaturen ikke øker, som den kan gjøre dersom man tar badstu/dampbad/boblebad av en viss temperatur i over 10 minutter. Men for å være helt ærlig så synes jeg artikkelen var litt rar, litt sånn blandet om det var OK eller ikke o_O Vanskelig å forholde seg til :p

Edit: ser nå at du ber om råd utenom det man kan google seg til - så her var jeg litt kjapp på avtrekkeren :hilarious:

Jeg var nylig selv på spa og lurte på det samme - jeg forholdt meg til dette https://nhi.no/familie/graviditet/s...ktig-med-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/. Jeg tolket det sånn at det viktige er at kjernetemperaturen ikke øker, som den kan gjøre dersom man tar badstu/dampbad/boblebad av en viss temperatur i over 10 minutter. Men for å være helt ærlig så synes jeg artikkelen var litt rar, litt sånn blandet om det var OK eller ikke o_O Vanskelig å forholde seg til :p

Edit: ser nå at du ber om råd utenom det man kan google seg til - så her var jeg litt kjapp på avtrekkeren :hilarious:
Hehe, leste den samme selv og satt igjen med samme følelse :hilarious: skjønte liksom ikke helt om det var OK eller ikke :hilarious:

Mmm. Te:Heartred:Heartred

Et lite spørsmål. Hver gang jeg er gravid, så lukter det annerledes av urinen. Ikke vondt eller sterkt eller noe sånt, kanskje bare litt søtere? Eller? Det var det som fikk meg til å ta en test denne gangen, og jommen stemte det ikke.

Så er spørsmålet. Endrer urinen lukt som følge av graviditet, eller er det mer at luktesansen er skjerpet og fanger opp nyanser som egentlig alltid er der?

Noen som har opplevd eller tenkt over det samme?:playful: det er forskjellige ting man undrer på..

Basseng går helt fint, men skal unngå høy varme. Viss en skal ha massasje må man gi beskjed for da unngår de visse punkter og velger andre oljer. Vet ikke hvor stor betydning det har, men de var veldig på det da jeg fikk massasje et par dager siden ;)

Basseng går helt fint, men skal unngå høy varme. Viss en skal ha massasje må man gi beskjed for da unngår de visse punkter og velger andre oljer. Vet ikke hvor stor betydning det har, men de var veldig på det da jeg fikk massasje et par dager siden ;)
Takk for svar! Kommer til å gi beskjed om at jeg er gravid til behandlerene :D Så ingen varme kulper og sauna? Selv i ti minutter? :happy:

Back
Topp