Skravletråden

En tråd i 'Juli 2020' startet av Sjokolade, 26 Okt 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. mto Elsker forumet Tilgangsansvarlig Himmelbarn ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️ Julikulene 2020

Jeg har sånne typiske feberdrømmer, skikkelig irriterende :hilarious:

2. Leah123 Glad i forumet Julikulene 2020

Så Wonder i helga. Netflix. Fantastisk fin film som jeg såklart gråt mye over. Griner for alt! Slal se Å monster calls takk for tips!

• Vinner Vinner x 1
  3. Sjokolade Gift med forumet Julikulene 2020

Selv takk for tips, skal sjekke ut Wonder! Er så digg å slippe løs følelsene!!

• Liker Liker x 1
  4. Leah123 Glad i forumet Julikulene 2020

Helt enig. Mannen syns jeg er håpløs men han gråt også på slutten av Wonder:laughing002

• Morsom Morsom x 1
  5. Sjokolade Gift med forumet Julikulene 2020

Da er det vel bare å finne frem heklebunningen og netflix. Ser Breaking Bad på nytt siden jeg har sett alt annet:bag:

6. Tulipen Elsker forumet Augustmødrene 2014 Julikulene 2020

Ehm, er det for tidlig å komme i redebyggemodus? Har allerede begynt å ommøblere i skuffer og skap, skrevet innkjøpslister osv ... Sist gang skjedde ikke dette før jeg var over 30 uker! Hjelp!

• Morsom Morsom x 2
    • Vinner Vinner x 1
  7. Sjokolade Gift med forumet Julikulene 2020

Neeeida. Bare du legger ut listene så vi får se:) vi skal snart starte å panikk-pusse-opp, så barnerommet blir ledig.

• Liker Liker x 1
  8. Tulipen Elsker forumet Augustmødrene 2014 Julikulene 2020

Haha! Kan legge ut lista når den er klar. Vi trenger jo i praksis alt på nytt så.

Det barnerommet driver jeg og maser om også!

9. Pregosaur Forelsket i forumet Julikulene 2020

Jeg har også begynt :hilarious: Vi starter først med å rydde litt i gammelt rot og skrot for å gjøre plass på det som skal bli barnerommet (brukes nå som kontor/gjesterom/roterom). Selv føler jeg at dette med å redebygge i heimen handler mye om det mentale... Jeg har ikke barn fra før og trenger på en måte å legge til rette for barnet for å kunne klare å se for meg hvordan det vil bli :joyful:

Tror dessuten det er lurt å gjøre en del allerede nå for å unngå mye stress i siste liten... Fint å få spredt utgiftene litt også tenker jeg :hilarious:

• Liker Liker x 1
  10. Tulipen Elsker forumet Augustmødrene 2014 Julikulene 2020

Ja, sånn tenker jeg også: økonomi, tid og legge til rette for ny livsstil. Vi har jo barn, men flytter inn i dette huset med en femåring, så det er ikke akkurat baby-klart. Må gjøre om gjesterommet/kontoret til barnerom, få byttet ut diverse møbler og ordnet med flere/lurere oppbevaringsplasser. Skal jo ha plass til alt utstyret som kommer med baby også. Gad! Haha.

• Morsom Morsom x 1
  11. Snart4 Flørter med forumet Julikulene 2020

Vi har også et prosjekt forran oss, for å få lagd babyrommet. Er veldig ivrig på å begynne!

12. Prøveliten Forelsket i forumet Julikulene 2020

Hvor mye plass til utstyr bør man ha?:nailbiting:

13. Tulipen Elsker forumet Augustmødrene 2014 Julikulene 2020

Å nei! Ikke meningen å stresse deg. Man har jo som regel plass til mye på barnerommet, men det må i tillegg ryddes plass til diverse kremer og såper på badet, til dresser, luer, votter, sko osv. i garderoben, til kopper, flasker, skåler og tallerkener på kjøkkenet, oppbevaringsplass til vogn, kanskje plass i sengetøysskap osv.

Det kommer en ny roommate til kollektivet liksom. Og h*n må ha plass til stæsjet sitt :hilarious:

• Liker Liker x 1
    • Morsom Morsom x 1
  14. Prøveliten Forelsket i forumet Julikulene 2020

Hehe. Var redd det var mange, store ting jeg ikke har tenkt på som du visste om :hilarious:

• Morsom Morsom x 1
  15. Bellablue90 Gift med forumet Assistert-jentene Julikulene 2020

Off ja, vi har en hel kjeller å pusse opp i tillegg til barnerommet...det blir hastverk:hilarious:

16. Tulipen Elsker forumet Augustmødrene 2014 Julikulene 2020

Heldigvis ikke!
    Men plutselig trenger man både det ene og det andre. Og det jeg synes var mest irriterende var å få plass til alt på kjøkkenet. Ble et eget skap bare til babyting, og da var ikke dampsterilisator, pumpe eller melkebegre medberegnet

17. Sjokolade Gift med forumet Julikulene 2020

Samme faktisk! Men fokuseree kun på kjellerstua og boden siden det er billige rom og de avlaster resten av huset masse:)

Barnerommet er vegg i vegg med vårt rom og funker idag som gjesterom/datarom...

18. Prøveliten Forelsket i forumet Julikulene 2020

Har ærlig talt ikke tenkt på at det trengs plass på kjøkkenet enda. Så det var fint tips :)

• Liker Liker x 1
  19. Bellablue90 Gift med forumet Assistert-jentene Julikulene 2020

Vi skal begynne nå, har vært pengemangel og hjulpet en venninne å pusse opp i tillegg....men nå er det kjelleren vår som blir fokusert på. Endelig! Men mye arbeid som gjenstår og jeg hater å stå på sidelinjen under oppussing. Så vi får se hvordan formen blir:confused:De månedene som er igjen går veldig fort.

20. Sjokolade Gift med forumet Julikulene 2020

Fikk litt bakoversveis over hvor dyrt alt er! :bag: vi skal låne penger, klarer ikke alt + bsrneutstyr med det vi har på konto. Heldigvis lite huslån da:)

Del denne siden