Skravletråden VÅR2024✨️

Jeg kommer hjem og jentungen sover. Når hu våkner så har hu 39,3 i feber, hadde ikke den når hu gikk inn på rommet to timer tidligere… hoff… hu har fått Paracet. Blir ikke barnehage imorgen, håper hu ikke trenger legevakten, for da kan ikke jeg være med…
Huff da, god bedring til lille
 
Hjemme i Sverige. I mammas og min søsters hus.i min søsters seng ligger jeg her aleine. Føles som hun er her på en måte. Det er vondt at gå opp i hennes ting her i huset. Mye minner. Mye ting hun har spart som var våres ting siden vi var barn. Tar med litt minner hjem til meg selv.
 
Reelt april, men trenger i faktisk ny tråd hver måned lenger? Det var et ønske fra forumledelsen pga at de ble så lange, men det er noen år siden det var noe problem....
 
Men for all del, vi kan gjerne lage en april tråd altså !
 
Reelt april, men trenger i faktisk ny tråd hver måned lenger? Det var et ønske fra forumledelsen pga at de ble så lange, men det er noen år siden det var noe problem....
Kan evt vente til mai og lage en sommertråd :angelic:
 
Reelt april, men trenger i faktisk ny tråd hver måned lenger? Det var et ønske fra forumledelsen pga at de ble så lange, men det er noen år siden det var noe problem....

Jeg kan evt gjøre om overskriften til skravletråden Våren2024? :)
 
Har dessverre ikke fått vært så aktiv som ønsket, da det har vært så mye sykdom i heimen og svært hektisk :angelic: Er 4april og det snør, og er meldt snø imorgen også❄️ Trodde lissom vinteren var over, men nei du, ikke helt ennå:p Føler meg faktisk veldig klar for sol, varmere vær og få unnagjort litt stell i hagen:flower
 
Har dessverre ikke fått vært så aktiv som ønsket, da det har vært så mye sykdom i heimen og svært hektisk :angelic: Er 4april og det snør, og er meldt snø imorgen også❄️ Trodde lissom vinteren var over, men nei du, ikke helt ennå:p Føler meg faktisk veldig klar for sol, varmere vær og få unnagjort litt stell i hagen:flower
Snødde her også i går og i natt men det er borte.
 
Har dessverre ikke fått vært så aktiv som ønsket, da det har vært så mye sykdom i heimen og svært hektisk :angelic: Er 4april og det snør, og er meldt snø imorgen også❄️ Trodde lissom vinteren var over, men nei du, ikke helt ennå:p Føler meg faktisk veldig klar for sol, varmere vær og få unnagjort litt stell i hagen:flower
Helt enig med deg der. Her var og alt av veier bart, nå er de dekket med 10-15 cm lett nysnø. De var liksom de lille vårtegn, bar vei, mot alle den andre snøen som ligger over alt...
 
Helt enig med deg der. Her var og alt av veier bart, nå er de dekket med 10-15 cm lett nysnø. De var liksom de lille vårtegn, bar vei, mot alle den andre snøen som ligger over alt...

Ja, var nettopp begynt å bli bart på gårdsplassen, men nå er alt dekt av snø igjen:hilarious: Satser på alt tiner igjen på mandag, da er det meldt 17 grader:p:cool14:flower
 
Erleria
Stareria
Eller sammenslått som min bestefar pleide å si, påskeria.

Det kommer litt snø etter at våren er kommet. Men her var den bare på snarbesøk denne gangen
 
Erleria
Stareria
Eller sammenslått som min bestefar pleide å si, påskeria.

Det kommer litt snø etter at våren er kommet. Men her var den bare på snarbesøk denne gangen

Gleder meg til snøen er borte, så jeg kan holde på litt i hagen og beskjære frukttrær :angelic:
 
En dag der jeg har vasket og hengt opp klær jeg har fått arve etter min søster:Heartred skal ha de på meg med stolthet og glede. Føles som hun er med meg.
 
Her har det og kommet mer snø, men nå håper jeg det er over. Gledet meg over nyheter om at det skulle bli varmere, men ser da mer ut som at det kommer regn på værmeldingene over helga nå. Tar gjerne ruskevær nå, om bare sommeren blir varm og fin :happy093
 
Her begynte dagen våt, men sola har tatt over. Det er meldt fint og mildt et par dager, og deretter regn så langt yr melder. Det er helt normalt på våre trakter og jeg har ingen illusjoner om at dommeren blir fin.

Som min tilflyttede kollega fra Kristiansand fastslo før helga. Hun har nå skjønt hvorfor folk reiser bort i juli. Og hvorfor sydenreiser er en greie.

Hun har aldri sett poenget med å reise bort i juli så lenge hun bodde i Kristiansand. Det kan jeg jo forstå. Det er f.eks dit vi reiser. Men her.... Nei, mai er kanskje fin, ofte finere enn juli.

Vi har også et uttrykk som sier " sommeren i år ? Jo det var onsdag formiddag i forrige uke"

Altså, vi er rett og slett ikke bortskjemt med fint sommervær. For all del, det hender det slår til. Noen ganger flere dager i strekk også. Men noen år er det sånn. Det var onsdag formiddag. Antakelig en onsdag du var på jobb og bare ønsketbdu kunne dra hjem og ta med ungene på stranda men innen du kommer hjem er det over
 
(ja, jeg er vær -pessimist nå. Håper selvsagt på fint sommervær. Men planlegger å reise vekk en av de første dagene i sommerferien og komme hjem en av de siste. Ikke syden da, men østlandet, Sørlandet, Sverige, noe sånt noe )
 
Back
Topp