Skravletråden VÅR2024✨️

Ja, og fikk pengene idag!
 
I dag har jeg to syke tenåringer hjemme. Jeg hadde hjemmekontor i går med en syk tenåring, 13 åringen som våknet med hodepine, og fikk hjem storebroren på 15 sørpe forkjøla og tett i pusten (astmaen han nesten har vokst av seg gir ikke astmaanfall, men han blir ganske tett i pusten)
13 åringen la seg med hodepine også, og 15 åringen vvar heller ikke i form.
I dag våknet de på samme viset, så de fikk beskjed om å bare sove videre.
Mannen har hjemmekontor i dag

13 åringen vår har jo hodepine godt over halvparten av dagene i mnd, men vanligvis bare noen timer. Nå har hun hatt det i over et døgn, og det er ikke godt. Paracet pleier ta det, men nå blir det bedre av paracet men ikke bra. Hun går regelmessig til legen med dette og viser frem hodepinedagboka si, men sånn som DETTE har det ikke vært før. Vi skal egentlig ikke til legen igjen før noen uker etter at vi har kommet igang med fysio, hun har spenningshodepine og legen anbefaler avspenningsøvelser hos fysio, så vi står på venteliste for å komme igang med det.

Et par ganger har hun hatt det vi antar er migreneanfall også. Hun sier dette er hodepine, ikke migrene, men jeg er litt usikker når det varer så lenge og er såpass vondt på den skalaen hennes i den appen. Går det ikke over i løpet av dagen ringer vi legen, vi skulle ha "lav terskel for å komme før dersom det blir verre"

Hun ER undersøkt i hodet med bilder av hjernen som viste ikke noe tegn til noe galt der, så det er nok ikke noe sånn alvorlig. Men mulig jenta får mer migreneplager, det er vel litt klassisk at puberteten kan trigge slikt også...
 
Fortsatt ikke fått vår, blæææ:p
Kjedelig, men helt normalt, i fjor fikk jeg det en av de siste dagene de sendte ut, så det var meget uventet å f det så tidlig i år, ejg var innstil på å måtte vente lenge
 
Fortsatt ikke fått vår, blæææ:p
Ikke fått her heller. Men så kom jeg på at gubben regnes som næringsdrivende, så da får jeg vel kanskje litt senere :dead:
 
Ikke fått her heller. Men så kom jeg på at gubben regnes som næringsdrivende, så da får jeg vel kanskje litt senere :dead:
Da er det fort sånn at den kommer senere ja.
 
vi får altså også igjen penger begge to, de er bare ikke faktisk KOMMET enda da, men vi skal få igjen, skattemeldingen har vi fått og levert forrige uke så det er greit.

Det kommer når det kommer, jeg blir bare utålmodig når jeg hører om folk som allerede har fått det
 
Det regner og det regner. Det våres jo da. Isen på vannet nedenfor oss tiner, jeg det vann flere plasser. Det går mot vår. Men det er vått og guffent for speideren som starter ute-sesongen etter å ha vært inne i vinter. (Og derved nå når det har vært så fint vær frem til til dag)

Det kjipe er at det regner på fjellet også. Jeg vil gjerne ha snø til påske. På fjellet i alle fall. Her vi bor, 15-20 meter over havet, er det helt greit at det ikke er snø.

Problemet er at fjellet der vi pleier gå på ski er under 400 over havet det også, så når snøgrensen ligger på 800-1000 så regner det altså der også.
 
Dagene går opp og ned. Det er litt over 1 måned siden min søster døde. Har vart mye tårer og besøk her. Vi går mot våren og teller ned til påskeferien. Da skal vi reise og besøke familie i Sverige. Bland annet i huset til min søster. Det er mye minner og bilder som henger på veggen av mine barn. Blir nok tungt at være der men jeg må jeg må få gå opp i hennes hus hennes rom hennes ting og innse at hun ikke er med oss lenger.
Vi er en stor familie og vi har satt av noen dager med kjekke aktiviteter for barna. Det gleder vi oss til både barn og voksne.
 
Ikveld la jeg meg og tenkte ikveld skal jeg prøve sove av meg selv. Naturlig søvn. Men nei da her ligger jeg ennå og får ikke sove. Føler at hode begynner og gjøre vondt. Da er spørsmålet hvordan sover man uten beroligende eller sove medisiner. Jeg skal nå prøve sove uten etter 1 måneds bruk hver kveld ..
 
Har ikke sovit en einaste minutt inatt. Nå er det at sende barna på skolen og legge seg på nyt og prøve få litt søvn. Visst ikke så blir det noe at sove på
 
Back
Topp