Skravletråden for mars-gjengen

Jeg ville heller ikke vekket, 5.5 t er ikke så «ille», og tenker at søvn ikke er det verste for melkeproduksjon heller :)
Men hva med bleieskift? Jeg pleier å skifte bleie på natten etter en av ammingene (ca. 01.30 eller 04.00) for da kan jeg sjekke bleien. Og han har alltid bæsj. Kun én natt har jeg ikke orket å skifte, og da var det megamasse neste morgen. Dårlig samvittighet på meg!
 
Hva har dere fått i barselgaver så langt :)? Flere som får klær i nyfødt gave i store størrelser o_O? Så langt har lillegutt fått klær i størrelse 68-74 i gav, ingenting i småbaby størrelse. «De vokser så fort uansett» sier dem. Personlignsynes jeg det er litt rart argument, det blir litt som å kjøpe en 5åring klær i 10 år størrelse fordi han er 10 år engang :laughing002. Er nok bare jeg som er rar

Ellers har han fått noen søte rangler, en nydelig strikkadress og en del blomsterbuketter:D
 
Men hva med bleieskift? Jeg pleier å skifte bleie på natten etter en av ammingene (ca. 01.30 eller 04.00) for da kan jeg sjekke bleien. Og han har alltid bæsj. Kun én natt har jeg ikke orket å skifte, og da var det megamasse neste morgen. Dårlig samvittighet på meg!

Vi sjekker ved mating, og skifter da (ikke ved bare urin). Hører det som regel når det skjer noe i bleien her!
 
Hva har dere fått i barselgaver så langt :)? Flere som får klær i nyfødt gave i store størrelser o_O? Så langt har lillegutt fått klær i størrelse 68-74 i gav, ingenting i småbaby størrelse. «De vokser så fort uansett» sier dem. Personlignsynes jeg det er litt rart argument, det blir litt som å kjøpe en 5åring klær i 10 år størrelse fordi han er 10 år engang :laughing002. Er nok bare jeg som er rar

Ellers har han fått noen søte rangler, en nydelig strikkadress og en del blomsterbuketter:D

Jeg håper selv at jeg ikke får noe i de minste str, der har jeg alt jeg trenger!

Så langt har vi vel stort sett bare fått blomster her, jo, og en bamse, en biteleke og tre bodyer. Har kjøpt veldig mye klær selv, så håper helst folk gir leker og slikt :)
 
Vi sjekker ved mating, og skifter da (ikke ved bare urin). Hører det som regel når det skjer noe i bleien her!
Ja, problemet mitt er at jeg ikke hører hvis han bæsjer utenom ammetid, og jeg har ganske dårlig luktesans så jeg må alltid sjekke visuelt med nattlys og greier. Klønete!
 
Hva har dere fått i barselgaver så langt :)? Flere som får klær i nyfødt gave i store størrelser o_O? Så langt har lillegutt fått klær i størrelse 68-74 i gav, ingenting i småbaby størrelse. «De vokser så fort uansett» sier dem. Personlignsynes jeg det er litt rart argument, det blir litt som å kjøpe en 5åring klær i 10 år størrelse fordi han er 10 år engang :laughing002. Er nok bare jeg som er rar

Ellers har han fått noen søte rangler, en nydelig strikkadress og en del blomsterbuketter:D

Ja jeg har fått mest i større størrelser og det passer meg helt utmerket! Ofte har en jo lyst til å handle inn litt selv i de minste størrelsene, og de vokser så fort så det er veldig greit å ha noen plagg klare i større størrelse. [emoji4]
 
Men hva med bleieskift? Jeg pleier å skifte bleie på natten etter en av ammingene (ca. 01.30 eller 04.00) for da kan jeg sjekke bleien. Og han har alltid bæsj. Kun én natt har jeg ikke orket å skifte, og da var det megamasse neste morgen. Dårlig samvittighet på meg!

Her er det somregel aldri bæsj på natta, skifter ikke hvis det bare er tiss :)
 
Ja jeg har fått mest i større størrelser og det passer meg helt utmerket! Ofte har en jo lyst til å handle inn litt selv i de minste størrelsene, og de vokser så fort så det er veldig greit å ha noen plagg klare i større størrelse. [emoji4]

Hat også fått det meste av klær i 68, litt i 62 og litt 74, og det er helt greit :) i 56 har vi alt vi trenger, og det tar jo ikke mange uker før både 56 og 62 må pakkes bort. 68 er en størrelse som varer litt lengre :)
 
Vi har fått klær fra 62-80. Helt flott.

Jeg må skifte bleie en gang på natten, hun tisser så mye at det går gjennom viss ikke. Vurderer å prøve en str opp i bleier å se om vi slipper det da [emoji14]
 
Hva har dere fått i barselgaver så langt :)? Flere som får klær i nyfødt gave i store størrelser o_O? Så langt har lillegutt fått klær i størrelse 68-74 i gav, ingenting i småbaby størrelse. «De vokser så fort uansett» sier dem. Personlignsynes jeg det er litt rart argument, det blir litt som å kjøpe en 5åring klær i 10 år størrelse fordi han er 10 år engang :laughing002. Er nok bare jeg som er rar

Ellers har han fått noen søte rangler, en nydelig strikkadress og en del blomsterbuketter:D

Sniker fra desember.

Vi fikk endel klær og alt var i str. 62 og 68. Vi var kjempeglad for det, for det var i hovedsak 50-56 vi hadde kjøpt selv og hadde alle gavene også vært i de størrelsene hadde vi ikke hatt sjangs til og rekke å bruke alt. Jeg synes ikke at å kjøpe str. 10 år til en 5-åring er helt sammenlignbart, babyer vokser VELDIG fort. Jeg gjør det samme når jeg kjøper barselgaver til andre.
 
Men hva med bleieskift? Jeg pleier å skifte bleie på natten etter en av ammingene (ca. 01.30 eller 04.00) for da kan jeg sjekke bleien. Og han har alltid bæsj. Kun én natt har jeg ikke orket å skifte, og da var det megamasse neste morgen. Dårlig samvittighet på meg!
Skifter bare hvis det er bæsj. Her bruker vi å legge oss når kl er 24-01 og da ammer jeg og skifter bleie. Så varierer det at han våkner kl 04 eller 06 og da blir det ny bleie og amming [emoji4]
 
Hva har dere fått i barselgaver så langt :)? Flere som får klær i nyfødt gave i store størrelser o_O? Så langt har lillegutt fått klær i størrelse 68-74 i gav, ingenting i småbaby størrelse. «De vokser så fort uansett» sier dem. Personlignsynes jeg det er litt rart argument, det blir litt som å kjøpe en 5åring klær i 10 år størrelse fordi han er 10 år engang :laughing002. Er nok bare jeg som er rar

Ellers har han fått noen søte rangler, en nydelig strikkadress og en del blomsterbuketter:D

Vi har fått klær fra 56 til 68 her. Han her gikk rett inn i str 62 fra fødsel så gavene i str 56 fikk vi jo aldri brukt..
 
Amming om natten er tidkrevende ;) spesielt når baby liker å ligge minst en time å suge, og skal spise hver 3 time for å ta inn tapt vekt
Føler jeg sitter med puppene ute hele tida :laughing002 i tilegg er han avogtil vanskelig å få festa, kaver masse og blir sint. Må jobbe med han for p få han til å ta grep

Flere som føler de ammer «hele tiden?»
Her ammer vi også heeele tiden! Min lille er så matvrak! Hun hadde lagt på.sek 1 kg på to uker sist vi veide. så her har det vært konstant amming! Nå har hun heldigvis begynt å spise litt fortere
 
Hva har dere fått i barselgaver så langt :)? Flere som får klær i nyfødt gave i store størrelser o_O? Så langt har lillegutt fått klær i størrelse 68-74 i gav, ingenting i småbaby størrelse. «De vokser så fort uansett» sier dem. Personlignsynes jeg det er litt rart argument, det blir litt som å kjøpe en 5åring klær i 10 år størrelse fordi han er 10 år engang :laughing002. Er nok bare jeg som er rar

Ellers har han fått noen søte rangler, en nydelig strikkadress og en del blomsterbuketter:D
Min tuppe er fire uker og vi kan snart bruke str 68 for hun er så tjukk [emoji85] De vokser utrolig fort!
 
To uker i morgen her, og hun er fortsatt litt liten til flere av 50-klærne! Men går fint opp i vekt, i går manglet hun bare 35 gram på fødselsvekten :)
 
2 uker i dag, veide i går og var da ca 200g over fødselsvekt. Bruker str 50-56 (50 er stort nok, men 56 er ikke så ille det heller, så da er garderoben litt større)
 
Fant nettopp ut at jeg har et lass av klær i 62, nok i 50 og knapt noe i 56, så tror jeg må ut en tur i dag og finne et par ting i hvert fall. Skal også på hytta i fire dager og ser det fort kan bli litt snaut med klær med utgulpinger og bæsjeuhell når vi ikke har vaskemaskin, og da er det like greit å ha litt ekstra i str hun vel snart skal over i.
 
Siste kontroll hos jordmor. 1 cm åpning og hun snakket om at noe var tynt og mykt. Hun prøvde å strippe meg litt. Hååååper det hjelper noe og at fødselen setter i gang for jeg er så lei og sliten. Hun trodde også at babyen kom til å bli over 4 kg så vil gjerne ha henne ut nå så jeg slipper at hun blir større før hun kommer [emoji85][emoji28]
 
Siste kontroll hos jordmor. 1 cm åpning og hun snakket om at noe var tynt og mykt. Hun prøvde å strippe meg litt. Hååååper det hjelper noe og at fødselen setter i gang for jeg er så lei og sliten. Hun trodde også at babyen kom til å bli over 4 kg så vil gjerne ha henne ut nå så jeg slipper at hun blir større før hun kommer [emoji85][emoji28]
Det samme sa jordmor på min siste kontroll, men på termin 5 dager etter var det ingen forandring :( Nå sitter jeg her 4 dager etter det igjen, og venter og venter. Håper babyen din er litt raskere enn min, for denne har visst tenkt å ta seg goood tid! :wacky:
 
Har svigerforeldrene på besøk i fem dager her. Ikke bare lett å dele på lille klumpen min kjenner jeg!
 
Back
Topp