Skravletråden for mars-gjengen

Ligger i lyskasse for behandling av gulsott :( helt jævlig :(

Åh.. skjønner deg så godt.. Det gjør vondt i mammahjertet[emoji173]️ Her var (og er) lille litt gul, og de tok prøver jevnlig på sykehuset- men vi var heldig og slapp lysbehandling. Heldigvis er det lett å fikse. Klem til deg.
 
Amming om natten er tidkrevende ;) spesielt når baby liker å ligge minst en time å suge, og skal spise hver 3 time for å ta inn tapt vekt
Føler jeg sitter med puppene ute hele tida :laughing002 i tilegg er han avogtil vanskelig å få festa, kaver masse og blir sint. Må jobbe med han for p få han til å ta grep

Flere som føler de ammer «hele tiden?»
 
Amming om natten er tidkrevende ;) spesielt når baby liker å ligge minst en time å suge, og skal spise hver 3 time for å ta inn tapt vekt
Føler jeg sitter med puppene ute hele tida :laughing002 i tilegg er han avogtil vanskelig å få festa, kaver masse og blir sint. Må jobbe med han for p få han til å ta grep

Flere som føler de ammer «hele tiden?»
Jeg amma konstant når kommende storebror var baby! Han brukte også en time på å bli ferdig, og blei sulten igjen etter 1,5-2 timer i starten ;) Slitsomme tider de første månedene, veldig spent på hvordan det blir denne gangen!
 
Amming om natten er tidkrevende ;) spesielt når baby liker å ligge minst en time å suge, og skal spise hver 3 time for å ta inn tapt vekt
Føler jeg sitter med puppene ute hele tida :laughing002 i tilegg er han avogtil vanskelig å få festa, kaver masse og blir sint. Må jobbe med han for p få han til å ta grep

Flere som føler de ammer «hele tiden?»

Ja, det føler jeg. [emoji28] Har stabilisert seg litt mer nå, han spiser ikke like lenge av gangen, og det kan gå tre timer mellom hver gang. Men jeg har innstilt meg på at dagene skal dreie seg om amming byssing og soving i en god stund framover. Heldigvis ikke så mye skriking foreløpig (bank i bordet), så da er det overkommelig. [emoji4]
 
Her kaves det en del ved amming, spesielt på natta, så da blir det en del søl i tillegg til at det tar tid.
 
Her kaves det en del ved amming, spesielt på natta, så da blir det en del søl i tillegg til at det tar tid.

Ja, det styres og kaves mer på natta her også. Noe som resulterer i at han sover på meg gjennom hele natta.. [emoji85]
 
Amming om natten er tidkrevende ;) spesielt når baby liker å ligge minst en time å suge, og skal spise hver 3 time for å ta inn tapt vekt
Føler jeg sitter med puppene ute hele tida :laughing002 i tilegg er han avogtil vanskelig å få festa, kaver masse og blir sint. Må jobbe med han for p få han til å ta grep

Flere som føler de ammer «hele tiden?»
Natten går forsåvidt greit. Men på dagtid er de ikke mye pakket inn. Kun når vi kjører storesøster og storebror til og fra bhg. Eller når vi må på butikken. Han har et stort sugebehov men vil ikke ha smokk, eller tott.

Så var absolutt ikke noe kjekt å være med storesøster i bursdag selskap i dag.
 
Amming om natten er tidkrevende ;) spesielt når baby liker å ligge minst en time å suge, og skal spise hver 3 time for å ta inn tapt vekt
Føler jeg sitter med puppene ute hele tida :laughing002 i tilegg er han avogtil vanskelig å få festa, kaver masse og blir sint. Må jobbe med han for p få han til å ta grep

Flere som føler de ammer «hele tiden?»

Det ammes hele tiden her også, er liksom det de første 6-8 ukene dreier seg om egentlig [emoji28] Men det er koslig da [emoji173]️

Går det bra med amminga nå?
 
Begynner nesten å lure om jeg må vekkes lillemann om natten [emoji53] han er 13 dager gammel og sov fra 02.00 - 08.30 i dag [emoji44] minus 1t pga sommertid da, men likevel 5t og 30min [emoji87]
 
Begynner nesten å lure om jeg må vekkes lillemann om natten [emoji53] han er 13 dager gammel og sov fra 02.00 - 08.30 i dag [emoji44] minus 1t pga sommertid da, men likevel 5t og 30min [emoji87]

Legger han fint på seg? Da tror jeg at jeg hadde nytt søvnen! [emoji3] Har hørt om flere babyer som sover rundt fra helt tidlig av, og det må jo være himmelsk for de foreldrene det gjelder! Her var det stikk motsatt sist. Håper på mer søvn denne gangen[emoji28]
 
Begynner nesten å lure om jeg må vekkes lillemann om natten [emoji53] han er 13 dager gammel og sov fra 02.00 - 08.30 i dag [emoji44] minus 1t pga sommertid da, men likevel 5t og 30min [emoji87]

Storesøster her var sånn [emoji4] begynte å sove 8 timer i strekk da hun var ganske lita. Spiste til gjengjeld masse på kveldstid da. Vi vekket henne ikke [emoji4] men du må nesten vurdere det ut ifra om han går opp nok i vekt og at det ikke blir for vondt for deg med tanke på brystspreng.
 
Legger han fint på seg? Da tror jeg at jeg hadde nytt søvnen! [emoji3] Har hørt om flere babyer som sover rundt fra helt tidlig av, og det må jo være himmelsk for de foreldrene det gjelder! Her var det stikk motsatt sist. Håper på mer søvn denne gangen[emoji28]

Har bare 30g til å nå sin fødselsvekt. Men han ble tatt med ks i uke 37, derfor litt usikker [emoji53]
Ja, er himmelsk følelse å sove lenge [emoji4] storebror var slik å men han var mye større og kom i uke 39+3. Så får se det an [emoji4]

Storesøster her var sånn [emoji4] begynte å sove 8 timer i strekk da hun var ganske lita. Spiste til gjengjeld masse på kveldstid da. Vi vekket henne ikke [emoji4] men du må nesten vurdere det ut ifra om han går opp nok i vekt og at det ikke blir for vondt for deg med tanke på brystspreng.

Ja, får se det an. Kan prøve litt og evt dra på helsestasjonen for å veie før det blir påskestengt [emoji4] brystspreng er ingen problem, tett melkegang var verre [emoji21]
 
Har bare 30g til å nå sin fødselsvekt. Men han ble tatt med ks i uke 37, derfor litt usikker [emoji53]
Ja, er himmelsk følelse å sove lenge [emoji4] storebror var slik å men han var mye større og kom i uke 39+3. Så får se det an [emoji4]



Ja, får se det an. Kan prøve litt og evt dra på helsestasjonen for å veie før det blir påskestengt [emoji4] brystspreng er ingen problem, tett melkegang var verre [emoji21]

Jeg spurte om det da vi var på helsestasjonen på fredag. Hun mente i alle fall at vi ikke trengte å vekke så lenge han la på seg som han skulle og ellers virket tilfreds. Nå spiser mini her mer på natta enn om dagen da, så jeg har vekt ham noen ganger på dagtid, slik at vi ikke ender opp med at han må ta igjen måltider på natta.
 
Jeg spurte om det da vi var på helsestasjonen på fredag. Hun mente i alle fall at vi ikke trengte å vekke så lenge han la på seg som han skulle og ellers virket tilfreds. Nå spiser mini her mer på natta enn om dagen da, så jeg har vekt ham noen ganger på dagtid, slik at vi ikke ender opp med at han må ta igjen måltider på natta.

Men da lar jeg han få sove på natten [emoji4]
Vekker han har etter 3t fra sist amming på dagtid [emoji4] ellers søv han bare [emoji4]
 
Men da lar jeg han få sove på natten [emoji4]
Vekker han har etter 3t fra sist amming på dagtid [emoji4] ellers søv han bare [emoji4]

Jeg ville heller ikke vekket, 5.5 t er ikke så «ille», og tenker at søvn ikke er det verste for melkeproduksjon heller :)
 
Her er jeg veldig klar for å føde for bekkenet er vondt og formen er klein. Tungt å gå.. Her har det smeltet veldig mye is i tunet, men det har bare blitt til vann som lå under og ikke klarte å komme bort- ergo det blir like mye is når vi går minusgrader igjen om noen dager! Så i dag har jeg vært rundt og hakket åpninger i isen og lagt små bekker så vannet kan renne bort. Helt utrolig så lenge det har rent vann, og likevel så mye vann under islaget! Håper det hjelper for jeg er så lei av islagt tun. Er så utrolig skuffet over at vi skal få ENDA en kuldeperiode! [emoji13]
 
Back
Topp