Skravletråden for april

Jeg har en fireåring som er veldig oppmerksom på at man må holde avstand. Vet du hva det betyr, spurte jeg henne. Ja, at man ikke må være nær hverandre, sånn! viste hun, og strakk ut armene, så man ikke kommer borti hverandre!

Det er det mange som er eldre enn henne som ikke har skjønt.

Niåringen vet det og det antar jeg vennene hennes også gjør. Likevel er de ikke flinke nok synes jeg.

Og voksne. Det varierer veldig altså!!!
Spesielt ungdommer og unge voksne ser jeg det på... :(
 
Her får ingen foreldre komme inn, så de ringer når de kommer så går vi å tar i mot, kunnnår det er dprlig vær det er sånn for ellers er vi ute
Vi leverer i garderoben men henter ute, siste kohort leverer ute og henter i garderoben.

Opprinnelig var det sagt de skulle leveres i døren, men. I fikk beskjed om å komme inn.
 
Vi leverer i garderoben men henter ute, siste kohort leverer ute og henter i garderoben.

Opprinnelig var det sagt de skulle leveres i døren, men. I fikk beskjed om å komme inn.
Gjøres veldig forskjellig rundt å mye merkelige tolkninger av veilederen har jeg skjønt
 
Spesielt ungdommer og unge voksne ser jeg det på... :(
Ungdommer ja.

Det varierer også da. Jeg var på butikken en dag og to unge jenter bak meg i køen diskuterte hva de skulle gjøre og hvem de skulle ringe, men det kan vi ikke. For vi er allerede fem, påpekte den ene. Ja, da la de andre planer. For vi er allerede fem påpekte den ene flere ganger.

Men utenfor sto enn guttegjeng på 9-10 stykker og sperret veien for dem som evt hadde vogn.
 
Ungdommer ja.

Det varierer også da. Jeg var på butikken en dag og to unge jenter bak meg i køen diskuterte hva de skulle gjøre og hvem de skulle ringe, men det kan vi ikke. For vi er allerede fem, påpekte den ene. Ja, da la de andre planer. For vi er allerede fem påpekte den ene flere ganger.

Men utenfor sto enn guttegjeng på 9-10 stykker og sperret veien for dem som evt hadde vogn.
Syns dette er slitsomt. Ikke truffet noen vi bryr oss om siden før dette begynte liksom. Nå går vi inn i mai. Og frøkna har snart bursdag.. får vi feiret med familie? Vet ikke. Mamma og pappa får ikke kommet fra Oslo for å besøke oss.
Jeg får sannsynligvis ikke dratt til Oslo i høst for legeundersøkelsen jeg skulle på, for de har stengt med mindre det er livskritisk. Men snakket med han på telefonen igår og vi har hvertfall hatt samtaledelen. Han sa han tror at vi har en god sak.
Jeg vet det er slik det må være, for vi må beskytte de svakeste i samfunnet, men det tærer på...
 
Altså, frøkna reiser seg opp i lekegrinda hele tiden. Så begynner hu å hyle, for hu klarer ikke å sette seg ned igjen. Men får jeg lov å sette hu ned? Nei. Hu skal klare det selv. Hu nekter også å gi slipp på lekegrinda så jeg kan løfte hu opp.. Så ja, jeg vet ikke jeg. :p

åååh det er en så frustrerende tid! Her tok det heldigvis bare en liten uke før lillebror tok sette seg-koden, nå er han veldig stødig. Men har begynt å slippe seg istedetfor :hilarious: Særlig i badekaret, der er det ekstra gøy å stå nemlig, og plutselig hadde han en leke i hånda og ville ha en til, så da bare slapp han seg :rolleyes: Han trenger virkelig konstant overvåkning han der. Broren var mye mer stødig, gikk langs møbler tidligere men slapp seg «sent». Han her brukte mer tid før han kom seg på to, men nå har han ingen tid å miste syns han. Blir ti mnd gammel i helga, så han trenger ikke gå enda egentlig. Er allerede blåflekkete i panna av overmodige valg :hilarious:
 
åååh det er en så frustrerende tid! Her tok det heldigvis bare en liten uke før lillebror tok sette seg-koden, nå er han veldig stødig. Men har begynt å slippe seg istedetfor :hilarious: Særlig i badekaret, der er det ekstra gøy å stå nemlig, og plutselig hadde han en leke i hånda og ville ha en til, så da bare slapp han seg :rolleyes: Han trenger virkelig konstant overvåkning han der. Broren var mye mer stødig, gikk langs møbler tidligere men slapp seg «sent». Han her brukte mer tid før han kom seg på to, men nå har han ingen tid å miste syns han. Blir ti mnd gammel i helga, så han trenger ikke gå enda egentlig. Er allerede blåflekkete i panna av overmodige valg :hilarious:
Hu lærte endelig å sette seg ned! Gjort det to ganger på rad hvertfall. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før hu prøver å gå. Vi lar hu ta det i sitt eget tempo hvertfall!
 
Hu lærte endelig å sette seg ned! Gjort det to ganger på rad hvertfall. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før hu prøver å gå. Vi lar hu ta det i sitt eget tempo hvertfall!

Å, håper hun lærer seg det nå :) Det er jo ikke så mange andre måter å la de lære seg å gå på, de kan jo verken tvinges eller nektes :)
 
For en fantastisk kommune vi bor i.
Våknet uten vann i springen.
Når det kommer tilbake får vi beskjed om at det ikke kan drikkes uten å koke det først.
Og hva gjør kommunen?
De kjører opp en enorm tankbil med drikkevann og begynner å dele ut 10 l poser med drikkevann gratis, og skal ha stasjonen bemannet 24 timer i døgnet frem til vannet i springen kan drikkes igjen, lørdag eller søndag en gang.
 
For en fantastisk kommune vi bor i.
Våknet uten vann i springen.
Når det kommer tilbake får vi beskjed om at det ikke kan drikkes uten å koke det først.
Og hva gjør kommunen?
De kjører opp en enorm tankbil med drikkevann og begynner å dele ut 10 l poser med drikkevann gratis, og skal ha stasjonen bemannet 24 timer i døgnet frem til vannet i springen kan drikkes igjen, lørdag eller søndag en gang.
Så flott!
 
2,9 km igjen så har jeg nådd månedens mål på klokka, det hadde jeg ikke trodd selv om jeg lå godt an før skaden min.
 
For en fantastisk kommune vi bor i.
Våknet uten vann i springen.
Når det kommer tilbake får vi beskjed om at det ikke kan drikkes uten å koke det først.
Og hva gjør kommunen?
De kjører opp en enorm tankbil med drikkevann og begynner å dele ut 10 l poser med drikkevann gratis, og skal ha stasjonen bemannet 24 timer i døgnet frem til vannet i springen kan drikkes igjen, lørdag eller søndag en gang.
Wow!
 
Det skjedde ALDRI når det var tilsvarende problemer og vi bodde i Oslo.
Er veldig imponert.

Ikke da vi bodde i Bergen og hadde vannledningsbrudd borti gata en gang i mnd en høst heller. Vi fikk sms om brudd og koking da... Vi kjøpte inn first price 1,5 liters flasker, en lå alltid i kjøleskapet og resten kom inn når det vsr brudd. Fylte dem igjen når vannet var trygt. Hadde en hund som måtte få rent, kaldt vann så det vsr greit å ha. En av ungene var baby, jeg var hjemme i perm, men ungen var ammet så det gikk greit.

Siden vi fikk sms fra samme nummer kunne jeg bla tilbake og se, det var vel tre eller fire ganger på like mange mnd, ellers litt mer sporadisk
 
Back
Topp