Skravletråden for april

Vår bhg skal etter planen for første gang ha stengt i to uker i sommer. De har alltid vært åpen før men grupper blandet etter hvem som var der den uken på tvers av alder.

Hmm. Det kan bli spennende for uabsett om de er stengt to uker så er det jo en del uker rundt dem hvor det er få unger i bhg

Det er jo lov å endre sammensetning på kohorter etter en helg da, så det er vel sånn det må bli
Her hadde de blanding fra alle bhg i noen år, men få brukte tilbudet og nå er alle bhg stengt 3 uker
 
Bv uten deg..... Det er jo enda en ting som ikke er noe jeg ser frem til. Tvert imot. Mai ble enda tristere
Næmmen dere da :( Nå ble jeg trist også. Eller, det har jeg vært en stund allerede. Kommer til å savne dere alle. Babyverden har ikke bare vært en betalt jobb, det har vært min tredje baby! Og dere alle her inne har satt deres spor. Alle historiene, alle familiene jeg har fått lov å lese om. Alle jeg har heiet på og jublet for! Dere vil bli savnet i hverdagen og tankene mine.
 
Fysio unnagjort. Øvelsene gjorde jeg veldig greit, fikk noen få rettelser. Balanseøvelsen må jobbes med altså balansen må jobbes med.
Men må jo gjøre disse øvelsene en stund så skal det gå bra! Kroppen skal trenes!!
Nå skal jeg kjøpe kake fordi min søster har bursdag og jeg syns nå at selv om jeg ikke kan være med henne idag så kan jeg spise kake på hennes vegne!
 
Fysio unnagjort. Øvelsene gjorde jeg veldig greit, fikk noen få rettelser. Balanseøvelsen må jobbes med altså balansen må jobbes med.
Men må jo gjøre disse øvelsene en stund så skal det gå bra! Kroppen skal trenes!!
Nå skal jeg kjøpe kake fordi min søster har bursdag og jeg syns nå at selv om jeg ikke kan være med henne idag så kan jeg spise kake på hennes vegne!
Hurra for søstra di!
 
Fysio unnagjort. Øvelsene gjorde jeg veldig greit, fikk noen få rettelser. Balanseøvelsen må jobbes med altså balansen må jobbes med.
Men må jo gjøre disse øvelsene en stund så skal det gå bra! Kroppen skal trenes!!
Nå skal jeg kjøpe kake fordi min søster har bursdag og jeg syns nå at selv om jeg ikke kan være med henne idag så kan jeg spise kake på hennes vegne!
Hurra for søsteren din, kos deg med kake
 
Hmm, hvor ble denne ettermiddagen av? :eek:
Etter henting i bhg gikk vi for å kikke til hønene, før vi gikk inn for å lage og spise middag. Så har det gått slag i slag med å pakke ut av og oppi sekkene til ungene. Noe var skiftet, så måtte legge oppi nytt. Generelt rydding, legge frem tøy osv. Tidlig levering imorgen før jobb, så må huske ekstra niste når den skal smøres:p
 
Her hadde de blanding fra alle bhg i noen år, men få brukte tilbudet og nå er alle bhg stengt 3 uker
Blandet alle bhg hadde jeg strukket meg langt for å slippe å bruke. Så det skjønner jeg at få brukte
Blandet alle avdelingene på vår barnehage hadde jeg derimot ikke hatt noe problem med, men siden Sfo er stengt hele juli har jeg stort sett ferie de ukene uansett.
 
Hmm, hvor ble denne ettermiddagen av? :eek:
Etter henting i bhg gikk vi for å kikke til hønene, før vi gikk inn for å lage og spise middag. Så har det gått slag i slag med å pakke ut av og oppi sekkene til ungene. Noe var skiftet, så måtte legge oppi nytt. Generelt rydding, legge frem tøy osv. Tidlig levering imorgen før jobb, så må huske ekstra niste når den skal smøres:p

Skifttøy og rent tøy og nyvasket alt mulig for tiden er et pes.

I bhg får skifttøy ligge i kurven. På skolen må de ha det med frem og tilbake hver dag, men fra neste uke får innesko og regntøy henge igjen på skolen. (på bhg derimot sendes yttertøy hjem hver dag)

Matboks skal være ren, det er jo vanlig rutine, men drikkeflaskene har vi pleid å få hjem til vask hver helg, nå skal de også være rene hver morgen.

Det som viser seg å bære mest utfordrende er likevel rene klær hver dag. Vi går tom for bukser, de pleier å brukes flere ganger før vask.
 
Det er åpenbart at folk enten går lei av tiltakene eller ikke bryr seg.

Det er lagt opp til at kohortene leveres med 30 min mellom for å unngå at vi treffer hverandre i garderoben.
Det er lapp på døra om max 2 foresatte i garderoben om gangen, og håndvask på lilledoen rett i før døra som det første man gjør.

Så vi ser at trillingene svinger inn rett før oss på parkeringen så vi bruker god tid i bilen så de skal få komme seg inn og vaske alle mann.
Mens vi står og vasker hender kler de av seg og skifter sko og denslags. Inn kommer altså da et barn med forelder, som ikke er på samme kohort som oss. Rett inn enda det ER to foresatte i garderoben, og rett forbi uten engang å vurdere å vaske hender.

Greit nok, man kan endre opp for sent ute en morgen og komme 35 minutter etter avtalt leveringstid. Men når det er to i garderoben, så gjør man som lappen sier, man venter ute til det er ledig. Og man vasker søren meg hendene. Det ER nå engang et av de viktigtste og mest effektive tiltakene vi har! (ungen ble sendt for å vaske hender da, av den ansatte i bhg)
 
Det er åpenbart at folk enten går lei av tiltakene eller ikke bryr seg.

Det er lagt opp til at kohortene leveres med 30 min mellom for å unngå at vi treffer hverandre i garderoben.
Det er lapp på døra om max 2 foresatte i garderoben om gangen, og håndvask på lilledoen rett i før døra som det første man gjør.

Så vi ser at trillingene svinger inn rett før oss på parkeringen så vi bruker god tid i bilen så de skal få komme seg inn og vaske alle mann.
Mens vi står og vasker hender kler de av seg og skifter sko og denslags. Inn kommer altså da et barn med forelder, som ikke er på samme kohort som oss. Rett inn enda det ER to foresatte i garderoben, og rett forbi uten engang å vurdere å vaske hender.

Greit nok, man kan endre opp for sent ute en morgen og komme 35 minutter etter avtalt leveringstid. Men når det er to i garderoben, så gjør man som lappen sier, man venter ute til det er ledig. Og man vasker søren meg hendene. Det ER nå engang et av de viktigtste og mest effektive tiltakene vi har! (ungen ble sendt for å vaske hender da, av den ansatte i bhg)
Ja, virker som om mange ikke bryr seg, siden vi har hatt det «lett» i Norge angående Corona... Men tiltakene er jo årsaken til det. -.-
 
Ja, virker som om mange ikke bryr seg, siden vi har hatt det «lett» i Norge angående Corona... Men tiltakene er jo årsaken til det. -.-
Det er nettopp det. Det er tiltakene som gjør at det er så lite spredning.

Greit nok, vi vet ikke helt hvilke tiltak, og om det vsr nødvendig å stenge skoler og barnehager. Men de åpner forsiktig for å se på tallene hvordan det utvikler seg. Og folk bryr seg ikke lenger om de tiltakene som fortsatt gjelder.
 
Det er nettopp det. Det er tiltakene som gjør at det er så lite spredning.

Greit nok, vi vet ikke helt hvilke tiltak, og om det vsr nødvendig å stenge skoler og barnehager. Men de åpner forsiktig for å se på tallene hvordan det utvikler seg. Og folk bryr seg ikke lenger om de tiltakene som fortsatt gjelder.
Merker ekstrem angst på bussen eller når jeg må ut blant folk pga at de ikke bryr seg.. Hvilket ord sier jeg mest høyt for tiden? HOLD AVSTAND!
 
Det er åpenbart at folk enten går lei av tiltakene eller ikke bryr seg.

Det er lagt opp til at kohortene leveres med 30 min mellom for å unngå at vi treffer hverandre i garderoben.
Det er lapp på døra om max 2 foresatte i garderoben om gangen, og håndvask på lilledoen rett i før døra som det første man gjør.

Så vi ser at trillingene svinger inn rett før oss på parkeringen så vi bruker god tid i bilen så de skal få komme seg inn og vaske alle mann.
Mens vi står og vasker hender kler de av seg og skifter sko og denslags. Inn kommer altså da et barn med forelder, som ikke er på samme kohort som oss. Rett inn enda det ER to foresatte i garderoben, og rett forbi uten engang å vurdere å vaske hender.

Greit nok, man kan endre opp for sent ute en morgen og komme 35 minutter etter avtalt leveringstid. Men når det er to i garderoben, så gjør man som lappen sier, man venter ute til det er ledig. Og man vasker søren meg hendene. Det ER nå engang et av de viktigtste og mest effektive tiltakene vi har! (ungen ble sendt for å vaske hender da, av den ansatte i bhg)
Her får ingen foreldre komme inn, så de ringer når de kommer så går vi å tar i mot, kunnnår det er dprlig vær det er sånn for ellers er vi ute
 
Merker ekstrem angst på bussen eller når jeg må ut blant folk pga at de ikke bryr seg.. Hvilket ord sier jeg mest høyt for tiden? HOLD AVSTAND!

Jeg har en fireåring som er veldig oppmerksom på at man må holde avstand. Vet du hva det betyr, spurte jeg henne. Ja, at man ikke må være nær hverandre, sånn! viste hun, og strakk ut armene, så man ikke kommer borti hverandre!

Det er det mange som er eldre enn henne som ikke har skjønt.

Niåringen vet det og det antar jeg vennene hennes også gjør. Likevel er de ikke flinke nok synes jeg.

Og voksne. Det varierer veldig altså!!!
 
Back
Topp