Skravletråd

Jeg har bestilt tidlig UL hos privat gyn. på 8+1, 30 april. De vil helst ha fullgåtte 7 uker for å være sikker på å få hjerteslag, så la jeg på en dag ekstra siden EL var et par dager for sent ute. Men jeg ville sikre meg den siste timen som var før langhelga, slik at jeg evt. har litt tid å fordøye infoen på. Forrige gang var jeg på UL allerede sent i uke 5/tidlig i uke 6 mener jeg (endte i MA). Utviklinga var fortsatt for kort, eller så stagnerte den der.
Får HCG-svar på doblinga i morgen, og om den er tilfredstillende så skal jeg få booket en time hos fastlege eller lab for å få tatt blodprøver jeg også tror jeg. Mulig jeg driver og overdoser på noe magnesium pga kramper i beina :hilarious:
Tester du HCG på grunn av IVF, eller er det mer på eget initiativ?

Ser det ligger ute 3 stillinger, så kommunen har nok vært uheldig med at flere som flytter/er i permisjon samtidig. Må i så fall til en annen kommune et par timer unna, og da må det vel avtales.
De har utlyst behov for vikar fra mai, så vil tro det ordner seg på et vis. Det blir kanskje ustabilt, men forhåpentlig noe fast mot høsten. :dontknow
Ja,kan se sånn ut da... Men to timer er jo altfor lenge og reise, for og benytte seg av et tilbud som burde vært prioritert mye bedre der du bor :confused:
Her har de flyttet jordmor og helsestasjon lengre vekk ,riktignok i samme kommune,men alltid skal sånne tjenester tukles med og minimeres :oops:

Ja,kan se sånn ut da... Men to timer er jo altfor lenge og reise, for og benytte seg av et tilbud som burde vært prioritert mye bedre der du bor :confused:
Her har de flyttet jordmor og helsestasjon lengre vekk ,riktignok i samme kommune,men alltid skal sånne tjenester tukles med og minimeres :oops:
Ja, det er typisk, og det gjør meg så irritert! Jeg sendte mail i fjor om at flere gravide var fortvilet over situasjonen som var da, og da hadde vi 2, men ei ble sykemeldt da hun andre var på ferie. Rett før termin så var det ikke jordmødre på jobb. Jeg prøvde å få tak i dem, da jeg begynte å blø mye, men ingen svar. Ikke hadde de utarbeidet vaktplan, og kommunen hadde ikke informert noen steder om at det ikke var jordmor tilgjengelig. Flere hadde oppsatte timer, og fikk ikke beskjed om at de ble avlyst. Selv ikke legevakten som vi blir henvist til å kontakte var klar over situasjonen.
Ikke imponert. Trist også, siden denne jordmoren var den som fulgte meg mest opp sist. Trygg og trivelig jordmor.

Ja, det er typisk, og det gjør meg så irritert! Jeg sendte mail i fjor om at flere gravide var fortvilet over situasjonen som var da, og da hadde vi 2, men ei ble sykemeldt da hun andre var på ferie. Rett før termin så var det ikke jordmødre på jobb. Jeg prøvde å få tak i dem, da jeg begynte å blø mye, men ingen svar. Ikke hadde de utarbeidet vaktplan, og kommunen hadde ikke informert noen steder om at det ikke var jordmor tilgjengelig. Flere hadde oppsatte timer, og fikk ikke beskjed om at de ble avlyst. Selv ikke legevakten som vi blir henvist til å kontakte var klar over situasjonen.
Ikke imponert. Trist også, siden denne jordmoren var den som fulgte meg mest opp sist. Trygg og trivelig jordmor.
Virkelig dårlig opplegg!!! Ekstra kjipt og miste en jordmor som man har hatt god kjemi med også! Håper virkelig ting ordner seg :Heartpink

Jeg må bare si at jeg elsker at morgenene og kveldene er lysere,lukten av vår og alt som spirer og gror (på flere måter :happy: )
Våren er definitivt den beste tiden på året, skal nyte ukene fremover nå :flower

Jeg sliter skikkelig med konsentrasjonen på jobb nå. Jobber på kontor og merker jeg soner veldig ut. Er kvalm, oppblåst og søvnig, og tankene vandrer stadig over til det som foregår i magen. Skulle ønske jeg hadde noen å ringe som jeg kunne snakke med, men samtidig tør jeg ikke dele nyheten før UL. Så da blir det ranting til dere i stedet ❤️ Flere her som soner ut?

Jeg sliter skikkelig med konsentrasjonen på jobb nå. Jobber på kontor og merker jeg soner veldig ut. Er kvalm, oppblåst og søvnig, og tankene vandrer stadig over til det som foregår i magen. Skulle ønske jeg hadde noen å ringe som jeg kunne snakke med, men samtidig tør jeg ikke dele nyheten før UL. Så da blir det ranting til dere i stedet ❤️ Flere her som soner ut?
Jaaa, hele tiden! Jobber utrolig sakte, og tar pauser hele tida. Føler hjemmekontor hjelper litt på. Fint å ha forumet med andre i samme situasjon :)

God morgen :happy093 Er det flere enn meg som bærer barn alene?Eller får sitt attpåklatt/ første barn i 40+ ? Jeg har ikke gått gravid på 14 år, dette er nr 4 og det skremmer meg for å være ærlig... selvom dette er ett ønskebarn over år, hjelper det lite nå at samboeren har funnet seg ny og kommer ikke hjem.... føler jeg bare ser masse bekymringer og stress:confused005

God morgen :happy093 Er det flere enn meg som bærer barn alene?Eller får sitt attpåklatt/ første barn i 40+ ? Jeg har ikke gått gravid på 14 år, dette er nr 4 og det skremmer meg for å være ærlig... selvom dette er ett ønskebarn over år, hjelper det lite nå at samboeren har funnet seg ny og kommer ikke hjem.... føler jeg bare ser masse bekymringer og stress:confused005
Nei fytte!! Dette var jo ufattelig vondt å lese (og for en drittsekk om jeg får lov å si det). Snakk om at ting skifter retning enn hva du forestilte deg :Heartred men vil bare si at jeg heier på deg! Å få barn alene er nok veldig krevende, men håper du har et godt nettverk rundt deg og noen gode storesøsken som vil hjelpe når mamma trenger det:Heartred

Min situasjon kan ikke sammenlignes i det hele tatt, men bor ikke sammen med barnefar pga mellomste barnet mitt takler forholdet dårlig (lojalitetskonflikt). Så er veldig tungt å være gravid, redd, dårlig, spotting og 100% husmor til 3 barn alene.

Hei! Dette er mitt tredje barn og første barn som 40 åring. Har hatt vekslende tanker rundt dette, men ble overlykkelig når testen var positiv.

Hei! Dette er mitt tredje barn og første barn som 40 åring. Har hatt vekslende tanker rundt dette, men ble overlykkelig når testen var positiv.
Jeg møtte partner sent i livet, så her er jeg 43 om en måned, og det er første barn. Sluttet på P-stsv med vilje, men likevel overrasket da jeg ble gravid 8 mnd senere:hilarious: Gikk ikke den gangen, men nå er et barn sterkt ønsket og vi prøver hardt.

Så utrolig vondt :Heartpink håper du har gode folk rundt som er der for deg!

Jeg er 35, så et stykke til 40 ennå, og gravid med første

Kjipt å høre om samboer! Men en fordel er jo nå at du har så store barn at de forhåpentligvis kan hjelpe og avlaste med babyen.

Nei og nei, dette var fryktelig kjipt og lese!! Har han stukket nå når du har blitt gravid? :oops: Jeg er sikker på at det kommer til og gå bra, du trenger ikke en slik mann, blir skikkelig lei meg på dine vegne!!! Men han er ikke verdt en tanke en gang, du kan klare dette aleine :Heartpink Du har barn fra før av,og vet hva du går til, dette kommer nok til og gå fint :Heartpink
Jeg er 40 og får en attpåklatt til, blir muligens 41 før jeg når og presse dette barnet ut, om h*n ikke kommer på bursdagen min (har bursdag i desember) Jeg har tre barn fra før, på 16,13 og 7 år :smiley-bounce022

Jeg slutter aldri å bli sjokkert over hva folk gjør mot hverandre i forhold altså!!! :mask: Håper du får et godt fellesskap her og i barselgruppe osv. har du familie som kan bidra?

Back
Topp