Skravletråd

Jeg har bestilt tidlig UL hos privat gyn. på 8+1, 30 april. De vil helst ha fullgåtte 7 uker for å være sikker på å få hjerteslag, så la jeg på en dag ekstra siden EL var et par dager for sent ute. Men jeg ville sikre meg den siste timen som var før langhelga, slik at jeg evt. har litt tid å fordøye infoen på. Forrige gang var jeg på UL allerede sent i uke 5/tidlig i uke 6 mener jeg (endte i MA). Utviklinga var fortsatt for kort, eller så stagnerte den der.
Får HCG-svar på doblinga i morgen, og om den er tilfredstillende så skal jeg få booket en time hos fastlege eller lab for å få tatt blodprøver jeg også tror jeg. Mulig jeg driver og overdoser på noe magnesium pga kramper i beina :hilarious:
Tester du HCG på grunn av IVF, eller er det mer på eget initiativ?

Ser det ligger ute 3 stillinger, så kommunen har nok vært uheldig med at flere som flytter/er i permisjon samtidig. Må i så fall til en annen kommune et par timer unna, og da må det vel avtales.
De har utlyst behov for vikar fra mai, så vil tro det ordner seg på et vis. Det blir kanskje ustabilt, men forhåpentlig noe fast mot høsten. :dontknow
Ja,kan se sånn ut da... Men to timer er jo altfor lenge og reise, for og benytte seg av et tilbud som burde vært prioritert mye bedre der du bor :confused:
Her har de flyttet jordmor og helsestasjon lengre vekk ,riktignok i samme kommune,men alltid skal sånne tjenester tukles med og minimeres :oops:

Ja,kan se sånn ut da... Men to timer er jo altfor lenge og reise, for og benytte seg av et tilbud som burde vært prioritert mye bedre der du bor :confused:
Her har de flyttet jordmor og helsestasjon lengre vekk ,riktignok i samme kommune,men alltid skal sånne tjenester tukles med og minimeres :oops:
Ja, det er typisk, og det gjør meg så irritert! Jeg sendte mail i fjor om at flere gravide var fortvilet over situasjonen som var da, og da hadde vi 2, men ei ble sykemeldt da hun andre var på ferie. Rett før termin så var det ikke jordmødre på jobb. Jeg prøvde å få tak i dem, da jeg begynte å blø mye, men ingen svar. Ikke hadde de utarbeidet vaktplan, og kommunen hadde ikke informert noen steder om at det ikke var jordmor tilgjengelig. Flere hadde oppsatte timer, og fikk ikke beskjed om at de ble avlyst. Selv ikke legevakten som vi blir henvist til å kontakte var klar over situasjonen.
Ikke imponert. Trist også, siden denne jordmoren var den som fulgte meg mest opp sist. Trygg og trivelig jordmor.

Ja, det er typisk, og det gjør meg så irritert! Jeg sendte mail i fjor om at flere gravide var fortvilet over situasjonen som var da, og da hadde vi 2, men ei ble sykemeldt da hun andre var på ferie. Rett før termin så var det ikke jordmødre på jobb. Jeg prøvde å få tak i dem, da jeg begynte å blø mye, men ingen svar. Ikke hadde de utarbeidet vaktplan, og kommunen hadde ikke informert noen steder om at det ikke var jordmor tilgjengelig. Flere hadde oppsatte timer, og fikk ikke beskjed om at de ble avlyst. Selv ikke legevakten som vi blir henvist til å kontakte var klar over situasjonen.
Ikke imponert. Trist også, siden denne jordmoren var den som fulgte meg mest opp sist. Trygg og trivelig jordmor.
Virkelig dårlig opplegg!!! Ekstra kjipt og miste en jordmor som man har hatt god kjemi med også! Håper virkelig ting ordner seg :Heartpink

Back
Topp