Skravletråd

Ja, har bestilt begge, gjorde det da jeg følte meg trygg på at det i alle fall ikke ble noen kjemisk. Har tidlig ultralyd i uke 8, og første time til jordmor i uke 9.

Det må du ikke gjøre:Heartpink de er jo her for å hjelpe oss!
Hvordan vet man om det ikke blir kjemisk eller ei? Sorry viss jeg virker helt dum nå. Men jeg er så redd for kjemisk (har jo lest litt om det).

Vi fortalte til foreldrene mine igår. Og søsteren min (som allerede visste det, hun fikk vite det først :laughing002) og hennes mann. Pluss har sagt det til sjefen og 3 kollegaer da det er vanskelig å holde det hemmelig i mitt yrke mtp tilrettelegging osv. jobber bare langvakter men måtte kaste inn håndkleet nå kl.16.15 pga økende smerter og begynt å spotte igjen. Sa jeg kunne komme et par timer imorgen også for å hjelpe litt fra morgen av (om ikke det eskalerer i dag). HATER DEN SAMVITTIGHETEN!

Slik delte vi nyheten med foreldrene mine :Heartred

Vedlegg

• IMG_6550.jpeg
    IMG_6550.jpeg
    491,7 KB · Visninger: 29
Hvordan vet man om det ikke blir kjemisk eller ei? Sorry viss jeg virker helt dum nå. Men jeg er så redd for kjemisk (har jo lest litt om det).
Ikke meg du spør, men svarer likevel. Kjemisk er en spontanabort før uke 5. Jeg opplevde det i høst. Da fikk jeg positiv test 9dpo med positiv digital 1-2 uker, testene økte litt et par dager, stoppet opp og så ble de svakere igjen. Begynte å blø da testene var blitt negative igjen et par dager etter ikm.

Ikke meg du spør, men svarer likevel. Kjemisk er en spontanabort før uke 5. Jeg opplevde det i høst. Da fikk jeg positiv test 9dpo med positiv digital 1-2 uker, testene økte litt et par dager, stoppet opp og så ble de svakere igjen. Begynte å blø da testene var blitt negative igjen et par dager etter ikm.
Huff, ny frykt låst opp..komme meg fordi den magiske 5 uker grensa da. Og så 6 og så 12 og så 17 og 23 og fødsel :laughing002

Ja, det var det samme som skjedde med meg, fra positiv test til negativ, og så blødning. Så synes det var en kneik nå, å komme til 5+0.

Er det noen som allerede har sagt fra på jobben? Jeg har ikke sagt noe enda,har visst om at jeg er gravid 10 dager nå, også har det jo vært påske i mellom... Jeg tenker jeg sier noe denne uken, når jeg vet at faren for kjemisk er over (hadde forrige pp) :facepalm: Jeg jobber tett på kollegaene mine og tenker det er greit at de vet om det,også pga yrket jeg jobber i. Også tenker jeg kvalmen kommer snikende mer og mer, da kan det i hvertfall ikke skjules lengre :puke_l

Er det noen som allerede har sagt fra på jobben? Jeg har ikke sagt noe enda,har visst om at jeg er gravid 10 dager nå, også har det jo vært påske i mellom... Jeg tenker jeg sier noe denne uken, når jeg vet at faren for kjemisk er over (hadde forrige pp) :facepalm: Jeg jobber tett på kollegaene mine og tenker det er greit at de vet om det,også pga yrket jeg jobber i. Også tenker jeg kvalmen kommer snikende mer og mer, da kan det i hvertfall ikke skjules lengre :puke_l
Jeg tenker jeg venter til etter uke 12 om jeg kan, da jeg vet det er litt tryggere, helst etter TUL.

Om kvalmen kommer.. (som jeg frykter) blir det tidligere. Har vært helt satt ut av kvalme før og sykemeldt

Jeg har sagt fra til de to jeg er best venn med på jobb (de har også visst at vi har prøvd), til klubbleder/fagforening og til min nærmeste leder. Hun ble kjempeglad og var veldig snill - sa på eget initiativ at om jeg trenger å sove litt ekstra en dag, vil ha hjemmekontor eller lignende så må jeg bare si fra. Hun sa også at hun ikke kommer til å si noe til de andre sjefene før jeg ønsker å si noe selv, som er når det er tryggere / tidligst uke 12 antar jeg.

Nå har jeg snakket med både legekontor og jordmor. Legekontoret har ikke time før neste uke, og jeg må sjekke stoffskiftet før det, så da måtte jeg ringe jordmor i samme slengen for å høre om hun kunne rekvirere blodprøver, så de er klar før, og om det er avvik, så må jeg ringe legekontoret igjen. :hilarious:

Jeg har kastet meg ut i det, og bestilt time hos fastlege for å sjekke div blodprøver, samt time hos privat ultralyd i uke 7++. Jeg kjenner litt på det at det kanskje er litt for optimistisk og at jeg burde ventet til jeg var på tryggere grunn. Samtidig er jeg nesten helt sikker på at jeg (som sist) mangler diverse vitaminer og mineraler, og ønsker å få på det rene hvor mye jeg må ta av hva i tillegg til vanlig multivitamin da. Og så hadde jeg lyst på time med samme ultralydspesialist som forrige gang, så da ble det tidlig booking der også. Håper så inderlig at jeg slipper å avbestille timene ❤️

Jeg tenker jeg venter til etter uke 12 om jeg kan, da jeg vet det er litt tryggere, helst etter TUL.

Om kvalmen kommer.. (som jeg frykter) blir det tidligere. Har vært helt satt ut av kvalme før og sykemeldt
Det er lurt om man har mulighet :Heartpink
Får håpe du slipper unna kvalmen,i alle fall den verste!

Jeg har sagt fra til de to jeg er best venn med på jobb (de har også visst at vi har prøvd), til klubbleder/fagforening og til min nærmeste leder. Hun ble kjempeglad og var veldig snill - sa på eget initiativ at om jeg trenger å sove litt ekstra en dag, vil ha hjemmekontor eller lignende så må jeg bare si fra. Hun sa også at hun ikke kommer til å si noe til de andre sjefene før jeg ønsker å si noe selv, som er når det er tryggere / tidligst uke 12 antar jeg.
For en flott leder du har,så godt og få en slik tilbakemelding :Heartpink

Jeg har sagt det til workbestien min,fortalte det i går,jeg jobber i barnehage,så greit i forhold til tilrettelegging og løft osv :happy: De andre på avd jeg jobber på tenker jeg får vite det i dag, orker ikke gå rundt med unnskyldninger for at jeg ikke kan ta tunge løft osv, da blir jeg nok gjennomskuet fort, i tilegg har jeg sluttet med red bull og cola pga koffein,så de er nok på sporet :p

Jeg har kastet meg ut i det, og bestilt time hos fastlege for å sjekke div blodprøver, samt time hos privat ultralyd i uke 7++. Jeg kjenner litt på det at det kanskje er litt for optimistisk og at jeg burde ventet til jeg var på tryggere grunn. Samtidig er jeg nesten helt sikker på at jeg (som sist) mangler diverse vitaminer og mineraler, og ønsker å få på det rene hvor mye jeg må ta av hva i tillegg til vanlig multivitamin da. Og så hadde jeg lyst på time med samme ultralydspesialist som forrige gang, så da ble det tidlig booking der også. Håper så inderlig at jeg slipper å avbestille timene ❤️
Jeg har bestilt tidlig UL hos privat gyn. på 8+1, 30 april. De vil helst ha fullgåtte 7 uker for å være sikker på å få hjerteslag, så la jeg på en dag ekstra siden EL var et par dager for sent ute. Men jeg ville sikre meg den siste timen som var før langhelga, slik at jeg evt. har litt tid å fordøye infoen på. Forrige gang var jeg på UL allerede sent i uke 5/tidlig i uke 6 mener jeg (endte i MA). Utviklinga var fortsatt for kort, eller så stagnerte den der.
Får HCG-svar på doblinga i morgen, og om den er tilfredstillende så skal jeg få booket en time hos fastlege eller lab for å få tatt blodprøver jeg også tror jeg. Mulig jeg driver og overdoser på noe magnesium pga kramper i beina :hilarious:

Vært til jordmor i dag slik at jeg kan få tatt blodprøver i morgen, fikk helsekort (enda på skjema dessverre), men så informerte hun at hun skal slutte, og da er vi tydeligvis fri for jordmor etterpå. :sad010

Vært til jordmor i dag slik at jeg kan få tatt blodprøver i morgen, fikk helsekort (enda på skjema dessverre), men så informerte hun at hun skal slutte, og da er vi tydeligvis fri for jordmor etterpå. :sad010
Ånei... Så dumt da :confused: Fri for jordmor? Får dere ikke ny da?

Ånei... Så dumt da :confused: Fri for jordmor? Får dere ikke ny da?
De har stillinger ute, og får kanskje inn en og annen vikar fra vikarbyrå, men det virket på henne som om det hele var ganske usikkert.:(

De har stillinger ute, og får kanskje inn en og annen vikar fra vikarbyrå, men det virket på henne som om det hele var ganske usikkert.:(
Det høres jo veldig rart ut, det trengs jo jordmor for oss som er gravide :confused: Får håpe det ordner seg!
Finnes det ikke en annen plass du kan gå til jordmor eventuelt?

Det høres jo veldig rart ut, det trengs jo jordmor for oss som er gravide :confused: Får håpe det ordner seg!
Finnes det ikke en annen plass du kan gå til jordmor eventuelt?
Ser det ligger ute 3 stillinger, så kommunen har nok vært uheldig med at flere som flytter/er i permisjon samtidig. Må i så fall til en annen kommune et par timer unna, og da må det vel avtales.
De har utlyst behov for vikar fra mai, så vil tro det ordner seg på et vis. Det blir kanskje ustabilt, men forhåpentlig noe fast mot høsten. :dontknow

Ser det ligger ute 3 stillinger, så kommunen har nok vært uheldig med at flere som flytter/er i permisjon samtidig. Må i så fall til en annen kommune et par timer unna, og da må det vel avtales.
De har utlyst behov for vikar fra mai, så vil tro det ordner seg på et vis. Det blir kanskje ustabilt, men forhåpentlig noe fast mot høsten. :dontknow
Så utrolig kjipt! En ting er at du kanskje ønsket deg den samme som du nettopp hadde, men det å reise flere timer for å komme til jordmortime høres jo helt uholdbart ut. Det høres ut som du bor i en distriktskommune? Dette kan jeg ingenting om, men det er vel nesten så de burde fått ekstra statlig støtte øremerket å kunne tilby ekstra høy lønn til jordmor, fastlege og andre nødvendige stillinger, slik at dere er sikret helsehjelp!

Back
Topp