Skravletråd

Noen som har noe påske planer da? :angelic:
Vi reiser på hytta, men er usikker på om jeg skal stå på alpint eller bare se på de andre. Litt skeptisk til å stå med minsten da han er veldig nybegynner og det ble noen fall i vinterferien :laughing002 vil ikke havne i dragsuget :laughing002

Jeg har aldri vært gravid før, så er nok litt overdrevent forsiktig. Jeg og sambo skulle egentlig på spa-hotell for å feire min bursdag - men dropper det, både pga trøtthet som plutselig kan treffe hardt nå og anbefalinger rundt boblebad osv.

Lite planer foreløpig. Må vel ta noen besøk, slik at vi kan få levert ut takkekortene som jeg fikk for 1,5 måned siden. :hilarious: Ellers kommer et vennepar på besøk.

Begynte å regne litt på det, og siste ukene har jeg handlet klær for over 6000(!) til baby, og far har til og med handlet for en tusenlapp. Har ikke så mye å vise for det det heller. Klær er bra dyrt egentlig. :whacky011
Tenker man bør begynne å minke litt på forbruket om det kommet enda en i hus. Spesielt med det ene og det andre som ryker av hvitevarer. :banghead:
Samtidig har vi jo opparbeidet en fin garderobe som vi kan spare på om dette svangerskapet går bra:Heartpink

Vi er på påskeferie og skal møte omtrent hele familien, både på min og mannens side, så vi bestemte oss for å fortelle om graviditeten til alle de nærmeste, selv om det er tidlig. Orker ikke å holde det hemmelig. Koser oss masse på ferie sammen med 2-åringen og familie :)

Veldig spennende å dele nyheten :D Vi skal også på påskeferie og treffe masse familie! Kommer nok til å fortelle om graviditeten til foreldrene mine og bestemoren min. Umulig å holde kjeft syns jeg :laughing002
Vi har forresten også en 2-åring født i desember 2023, @Kaffekanne :Heartred
Helt enig, er sykt kjedelig og vanskelig å holde det hemmelig!:D

Oi, så artig! Når har du foreløpig termin sammenliknet med forrige desemberbarn? Her har vi foreløpig SAMME dag, 04.12, men håper denne endrer seg etter ultralyd:laughing002 vet at unnfangelse/eggløsning var ca. sju dager tidligere denne gangen.

Jeg har også en liten født 9.desember 23( termin 7.12). Nå er foreløpig termin 10.desember. Så litt gøy ❤️

Da har vi født samme dag, Kiro! Forrige gang var termin 10. desember, men han kom den 9. :) menstermin nå er på bursdagen hans, så det er jo reprise rett og slett :laughing002 hva er tilfeldigheten for at vi er tre i den situasjonen??

Jeg har også en liten født 9.desember 23( termin 7.12). Nå er foreløpig termin 10.desember. Så litt gøy ❤️
Da har vi født samme dag, Kiro! Forrige gang var termin 10. desember, men han kom den 9. :) menstermin nå er på bursdagen hans, så det er jo reprise rett og slett :laughing002 hva er tilfeldigheten for at vi er tre i den situasjonen??
Wow, så gøy! Det er godt gjort, da blir jo dette veldig spennende for vår del:Heartpink min er født 17.12 i 23, han kom 13 dager etter termin.

Har noen tatt kontakt med jordmor eller lege, eller når har dere tenkt å gjøre det?

Jeg føler meg en smule «skamfull.» Det er litt over et halvt år siden sist jeg nærmest brøt sammen på kontoret over hvor tungt alt var. :hilarious: Og så skal jeg komme tilbake igjen allerede.

Har noen tatt kontakt med jordmor eller lege, eller når har dere tenkt å gjøre det?
Jeg venter med å bestille jordmor til etter Otul. Husker da jeg mistet I uke 12 og måtte ringe helsestasjonen for å avlyse... det var ikke noe kjekt. Og så tenker jeg å bestille meg en time til lege i uke 8/9, og kanskje en privat tul i uke 7/8. :)

Denne gangen er jeg mer frampå enn sist, så har time til både jordmor, lege og TUL :laughing002 Bare tiden kunne begynne å gå litt fortere nå, så

Jeg venter med å bestille jordmor til etter Otul. Husker da jeg mistet I uke 12 og måtte ringe helsestasjonen for å avlyse... det var ikke noe kjekt. Og så tenker jeg å bestille meg en time til lege i uke 8/9, og kanskje en privat tul i uke 7/8. :)
Det skjønner jeg. ❤️

Jeg har fastlege 2 timer unna, og må følges opp med blodprøver fra start til slutt, så har tatt de fleste kontroller hos jordmor for enkelhetens skyld.
Egentlig bør jeg ta blodprøver før uke 5, blir vanskelig med påsken.

Back
Topp