Skravletråd

Greia er at jeg har 2 gutter fra før så trenger ingen nye klær dersom dette også er gutt, men er det jente kunne jeg tillatt meg å shoppe litt :hilarious: som nevnt så får jeg jo shoppet litt til eldstemann i gutteavdelingen. Og sokker/truser til barna får vi aldri nok av... :smiley-ashamed004
Ingenting er bedre enn en god unnskyldning og shoppet litt. Så krysser fingrene for jente så du får shoppet litt.

Når er liksom siste frist for å bestille time hos lege/jordmor? Hilsen ei som ikke klarer la panikken slippe helt og tenker å skyve det foran seg ei stund til :oops:
Jeg bor i by så lite ressurser og fult til fastlegen. Her var det problemer å få time til første svangerskapskontroll når jeg bestilte 8+noe. Jeg ville vente til etter privat ultralyd

Heldigvis kunne jordmor ordne henvisning til ultralyd for meg over telefon.

Når er liksom siste frist for å bestille time hos lege/jordmor? Hilsen ei som ikke klarer la panikken slippe helt og tenker å skyve det foran seg ei stund til :oops:
Dersom du ønsker henvisning til TUL på sykehus bør du kontakte senest uke 8-9. Hvis det ikke er så nøye kan du sikkert vente mot slutten av svangerskapet, det er veldig sjeldne kontroller første halvdel av svangerskapet uansett. Jeg har vært på den første, der tok vi blodprøver og sjekket urin. Men nå er det ikke noe før i uke 24 tror jeg? Skal rett før sommerferien

Ringte helsestasjon nå sånn at jordmor kan bestille tidelig ultralyd. Å fått time hos jordmor 4 mai.

Må jo ringe legekontoret også for å få tatt de blodprøvene men venter litt til, kjenner hun som tar telefonen på legesenteret å vil vær helt helt sikker på at alt er fint. Så får ringe lege kontoret etter ultralyden på torsdag :hilarious:

Sitter sååå langt inne å involvere flere enn jeg må.

Ahh.. er det blitt såpass vanlig med gender Reveal i Norge altså.

Tror det er veldig mange som vil ha gender reveal for sin egen del. Det ville vi hatt nå om vi skulle vite (og om vi ombestemmer oss å vil vite).
Altså bare at noen skriver det på en lapp, som vi kan åpne i fred. Det er jo vårt øyeblikk, og det blir ofte mindre personlig når man ligger der med en fremmed. :hilarious:

Jeg er 7+4 har ikke hatt noen time enda . Fikk beskjed om å bare møte opp en dag jeg har tid . Å få sånn hastetime den dagen .. Har en jobb hvor det er enkelte ting jeg må slutte helt å gjøre så føler litt på at jeg ikke vet 100% sikkert at det er no liv inni der. Å la da kollegaene måtte endre hele arbeidshverdagen . De vet jeg er gravid, tenker å dra en dag til uka. Men hadde det ikke vært for jobben så hadde jeg venta til uke 9 + 0 :D
Jeg har akkurat samme faktisk, men ikke så veldig mange oppgaver jeg må slutte med 100 % og nå skal jeg ha litt permisjon uten lønn pga april 2025 barnet ikke har plass i bhg før i august. Foreløpig har jeg kun måtte si det til én kollega for å få henne å ta den ene oppgaven jeg ikke kunne gjøre.

Ringte helsestasjon nå sånn at jordmor kan bestille tidelig ultralyd. Å fått time hos jordmor 4 mai.

Må jo ringe legekontoret også for å få tatt de blodprøvene men venter litt til, kjenner hun som tar telefonen på legesenteret å vil vær helt helt sikker på at alt er fint. Så får ringe lege kontoret etter ultralyden på torsdag :hilarious:

Sitter sååå langt inne å involvere flere enn jeg må.
Godt å høre at det ikke bare er meg. De forrige gangene har jeg vært veldig tidlig å involvere mange helsearbeidere for jeg har vært så nervøs for om noe er galt, men nå er jeg kanskje nervøs på en annen måte. Jeg har også mistet 3 ganger, så kanskje derfor jeg var så på de forrige gangene.

Dersom du ønsker henvisning til TUL på sykehus bør du kontakte senest uke 8-9. Hvis det ikke er så nøye kan du sikkert vente mot slutten av svangerskapet, det er veldig sjeldne kontroller første halvdel av svangerskapet uansett. Jeg har vært på den første, der tok vi blodprøver og sjekket urin. Men nå er det ikke noe før i uke 24 tror jeg? Skal rett før sommerferien
Ja, jeg får jo også NIPT hvis jeg ønsker det. Så jeg får vel bare se etter en time hos fastlegen.

Godt å høre at det ikke bare er meg. De forrige gangene har jeg vært veldig tidlig å involvere mange helsearbeidere for jeg har vært så nervøs for om noe er galt, men nå er jeg kanskje nervøs på en annen måte. Jeg har også mistet 3 ganger, så kanskje derfor jeg var så på de forrige gangene.
Ja nei jeg tror enda ikke at jeg er gravid. Ignorer egentlig når jeg får vondt i mage, murringer, osv. For jeg vil helst ikke kjenne etter. Orker ikke å analysere smerter, eller noe. Har aldri mistet før, eller uke 5 etter å ha prøvd 11 ganger da. Men har liksom nå vært prøver totalt i 3 år. Me engang jeg hadde snakket med helsestasjon så begynte jeg jo med vondt i magen å mensen smerter og tak. Typisk. Prøver igjen å ignorere det!

Eneste som gir meg svar er ultralyd eller om jeg skal begynne å blø liksom. Prøver å ikke uroe meg, ikke vits i å stresse unødvendig. Det som skjer det skjer. Men aaarh! Kan vi ikke bare spole frem tiden til vi begynner å kjenne spark å ting er "litt" mer sikkert.

Trodde liksom at etter jeg hadde vært på ultralyd at jeg skulle få ro i sjelen, men ble egentlig bare enda mer bekymret for nå er jeg jo bare bekymret på om hjertet forsatt slår, å om alt fortsatt er fint. Kanskje jeg finner ro på torsdag!

Har første samtale hos jordmor om 1,5 uke. Da må ho henvise til Otul og nipt. Jeg ba om time tidlig fordi jeg er bekymra, og fordi legen min ikke vil følge opp gravide så han legger alt over på jordmor, som rekvisisjon til blodprøver osv.

Snakket med legekontoret nå, og må inn for første blodprøve i dag.

Idag liksom? Hastet det så? Trodde man skulle ta de første blodprøvene før uke 12.

Tror ikke dette handler om de prøvene man tar i svangerskapet, men den hepatitt prøva.

Ja nei jeg tror enda ikke at jeg er gravid. Ignorer egentlig når jeg får vondt i mage, murringer, osv. For jeg vil helst ikke kjenne etter. Orker ikke å analysere smerter, eller noe. Har aldri mistet før, eller uke 5 etter å ha prøvd 11 ganger da. Men har liksom nå vært prøver totalt i 3 år. Me engang jeg hadde snakket med helsestasjon så begynte jeg jo med vondt i magen å mensen smerter og tak. Typisk. Prøver igjen å ignorere det!

Eneste som gir meg svar er ultralyd eller om jeg skal begynne å blø liksom. Prøver å ikke uroe meg, ikke vits i å stresse unødvendig. Det som skjer det skjer. Men aaarh! Kan vi ikke bare spole frem tiden til vi begynner å kjenne spark å ting er "litt" mer sikkert.

Trodde liksom at etter jeg hadde vært på ultralyd at jeg skulle få ro i sjelen, men ble egentlig bare enda mer bekymret for nå er jeg jo bare bekymret på om hjertet forsatt slår, å om alt fortsatt er fint. Kanskje jeg finner ro på torsdag!
Huff, første trimester er ikke lett. Jeg føler så med deg og har det ganske likt selv. Jeg blir ikke beroliget av hverken ultralyd eller hcg, eller jeg blir jo det akkurat der og da, men så er det på han igjen med bekymringer rett etter å ha forlatt jordmor/lege. Slitsomt å være prøver og å bli gravid og ikke vite noe. Føler alt er bedre i 2. trimester når man begynner å kjenne liv, selvom det heller ikke er en dans på roser.

Bestilte time hos legen min når jeg er 11+1 og håper det holder til henvisning til TUL.

Åååh, men de prøvene tok jeg jo typ for 1 år siden da jeg skulle igang med ivf prosessen. Må jeg virkelig ta nye nå da?

Nei altså…nei. :smiley-ashamed008

Lyng opplevde å få menneskeblod i maten sin når hun spiste ute, og skal følges opp pga det. Ikke vi andre heldigvis! :angelic:

Åååh, men de prøvene tok jeg jo typ for 1 år siden da jeg skulle igang med ivf prosessen. Må jeg virkelig ta nye nå da?
Nei, er fordi jeg bestilte mat som det var blod fra kokken i. Derfor legekontoret ønsket meg inn i dag, for å ta nullprøve eller noe sånt.

Men både hiv og hepatitt tar de i prøvene på første svangerskapskontroll om jeg ikke tar helt feil.

Back
Topp