Ellie92
Flørter med forumet
ja, elsker kylling og salat, så får lage meg en god porsjon å ha liggende + masse digg til smoothierJeg sliter også med varm mat. Endt med mindre porsjoner nå og klarer iallfall ikke restemat. Blitt mye kylling og salat![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ja, elsker kylling og salat, så får lage meg en god porsjon å ha liggende + masse digg til smoothierJeg sliter også med varm mat. Endt med mindre porsjoner nå og klarer iallfall ikke restemat. Blitt mye kylling og salat![]()

Er jo veldig mye lukter også på en skole, kjenner at det trigger mye! Prøver å ikke drikke når jeg er på jobb, men det blir jo for dumt å holde på sånn… får nok ingen tilrettelegging heller så er vel bare å holde utJobber i skole her også. Jeg har ikke hatt den store tissetrengselen enda, er 8+1 idag, så lurer på når det kommermen kvalmen hos meg startet 5+5 og bare blitt verre. på onsdag (7+3) gikk jeg til legen og fikk kvalmestillende og ble sykemeldt ut uken. Denne uken prøver jeg meg på 50% jobb, men merker at kvalmen kommer kjempe sterkt frem de få timene jeg er på jobb. Blir spennende å se resten av uken hvordan det blir. Har første svangerskapskontroll på fredag, så får se hvordan formen er da
![]()

Det er ikke lett!Jeg jobber i helsevesenet, og merker allerede at det er slitsomt å være uggen og uten matlyst hele formiddagen, og samtidig prestere på jobb![]()

Ja, jeg jobber på en tilrettelagt avdeling, så jeg varmer også mat til noen elever. Merker at det er ikke like lett for tidenEr jo veldig mye lukter også på en skole, kjenner at det trigger mye! Prøver å ikke drikke når jeg er på jobb, men det blir jo for dumt å holde på sånn… får nok ingen tilrettelegging heller så er vel bare å holde ut![]()

Akkurat sånn er detTiden går liksom fort, men sakte samtidig. Dagene flyr, men føles som en evighet siden positiv test. Føler jeg har vært flink som har holdt meg fra å fortelle alt og alle! Men har bare gått en uke![]()
![]()
![]()
Jeg tenkte at «ja nå har jeg jo vært gravid en stund, føler meg som uke 7-8». I dag er jeg 5+4 ifølge menstermin.
Jeg har jo vist det siden 8 dpo. Skal bli noe lage uker ja.Jeg jobber på sykehus.. helt sinnsykt hektiske dager nå. Jeg sliter allerede også altså.. jeg har null energi til overs til barn når jeg kommer hjem, føler meg ikke som en topp mamma daNoen andre som jobber i skolen eller andre hektiske yrker her? Er jo ikke tid til å hverken gå på do, få i seg noe mat med jevne mellomrom eller å ta et lite pust i bakkenEr helt utslitt allerede, bare 5+0 i dag

Samme herAkkurat sånn er detJeg tenkte at «ja nå har jeg jo vært gravid en stund, føler meg som uke 7-8». I dag er jeg 5+4 ifølge menstermin.
Jeg har jo vist det siden 8 dpo. Skal bli noe lage uker ja.
4+6 ifht eggløsning. Kan ikke bruke menstermin da sist var august pga uregelmessige sykluser
gleder meg til jeg er «åpenbart» gravid.Jobber i skole her også. Utslitt etter jobb.Noen andre som jobber i skolen eller andre hektiske yrker her? Er jo ikke tid til å hverken gå på do, få i seg noe mat med jevne mellomrom eller å ta et lite pust i bakkenEr helt utslitt allerede, bare 5+0 i dag
Jeg tenker man sier ifra når man føler man trenger litt tilrettelegging kanskje? Sliter du mye med forskjellige plager så kan det være greit at jobben vet om det. Så håper jeg at du har en god arbeidsplass. Det er jo selvfølgelig opp til en selv hva en ønsker. Tenkte selv å prøve og holde meg til uke 12, men jeg har allerede fortalt noen av kollegaene mine at jeg er gravid siden jeg har fått sykemelding og det ble økt arbeidsmengde på 2 stk. Da tenkte jeg at det var greit at de fikk vite hvorfor. Har ikke fortalt det til ledelsen enda.Jobber i skole her også. Utslitt etter jobb.
Når forteller man ledelsen om graviditeten?
Er i uke 5 + 3, men har ikke fortalt det til noen på jobb enda.
Jeg har allerede fortalt det til leder, men det er kun fordi det er flere ting jeg eksponeres for på jobb som kan være fosterskadelige. Hadde det ikke vært for at jeg trenger tilrettelegging fra dag én hadde jeg ventet en del uker tilJobber i skole her også. Utslitt etter jobb.

Så bra at dere tok tak og opprettet skjult!
En annen liten milepæl er at oktober forumet har startet! Nå er vi ikke de nyeste lenger 

Jeg fortalte det i forrige uke, 7+3 siden kvalmen ble så gale. Fikk da sykemelding, så ville at nærmeste leder skulle vite hvorfor.Jobber i skole her også. Utslitt etter jobb.
Jeg fikk xonvea, leste at den hadde blitt godkjent i Norge for noen år siden. Syns den virker sånn helt ok, tar nok vekk den verste toppen, men den ligger der hele tiden. Jeg tar kun 2 tabl hver kveld, men man kan trappe opp te 4 i døgnet. Denne koster 300 for 20 tabl, syns ikke det heller var så veldig billig i lengden, derfor jeg ikke har trappet oppHva slags kvalmestillende er det du har fått? Har fått 3 forskjellige, men synes bare embagyn fungerer skikkelig. Men i gjengjeld koster det sånn 400 for 20 tabletter. Tar man 2 stk om dagen blir det 1200 kroner i måneden for kvalmestillendeBruker den bare på kvelden, men da går jeg hele tiden rundt med kvalme I gjengjeld. Tok en Zofran på morningen I dag, men den merket jeg ikke noe til. Har også Metoclopramide Accord som jeg ikke har testet ut enda. Står at "Indre uro" er en bivirkning, og det virket bare kjipt
![]()

Det er faktisk veldig gøyHer har jeg missa litt ser jeg! Sovna visstSå bra at dere tok tak og opprettet skjult!
En annen liten milepæl er at oktober forumet har startet! Nå er vi ikke de nyeste lenger
![]()

Samme her…. Får dårlig samvittighet ovenfor hun lille som bare vil ha mammaen sin og så er jeg så slitenJeg jobber på sykehus.. helt sinnsykt hektiske dager nå. Jeg sliter allerede også altså.. jeg har null energi til overs til barn når jeg kommer hjem, føler meg ikke som en topp mamma da![]()

Jeg sa det til de to lederne mine som kan tilrettelegge hvis jeg trenger det allerede 4+1, det var litt også for å være i forkant. Sist graviditet løp jeg og kastet opp mens jeg var med elever fordi jeg ikke ville fortelle det. Denne gangen tar jeg heller sykemelding for å unngå detJobber i skole her også. Utslitt etter jobb.