Skravletråd

Kjenner meg igjen i det! Venter nr 3. Denne gangen føles det ikke virkelig, jeg glemmer det litt av og til. Så kommer jeg på «herregud jeg er gravid. Eller.. Er jeg faktisk det???» så må jeg ta en test og da får jeg enda en realitycheck, haha! :hilarious: :Heartred Men det føles ikke ekte enda; kanskje når magen kommer.

Spent på magen jeg også. Ble stor med nr 1, men da la jeg mye på meg. Med nr to la jeg ikke så mye på meg, så magen så ikke like stor ut på slutten. Men jeg fikk tidligere mage med nr 2.
Så enig! Men tenker liksom på graviditeten hver dag. Bare føles ikke som at jeg kan snakke om at i september blir vi en til. Er mer sånn «hvis dette blir noe, så ….» Men har mye mindre bekymringer denne gangen, så det er deilig. Mer trygg :angelic:
Ja, jeg fikk absolutt tidligere med nr.2! Husker ikke helt når, men så et bilde fra uke 16 og det var definitivt gravidmage. Hehe.
Jeg har slitt med ekstrem kvalme k begge svangerskap, så har ikke gått noe særlig opp i vekt. Tror jeg seriøst hadde est ut om ikke jeg var kvalm:bag: :facepalm:

Noen andre som jobber i skolen eller andre hektiske yrker her? Er jo ikke tid til å hverken gå på do, få i seg noe mat med jevne mellomrom eller å ta et lite pust i bakken :sorry: Er helt utslitt allerede, bare 5+0 i dag

Noen andre som jobber i skolen eller andre hektiske yrker her? Er jo ikke tid til å hverken gå på do, få i seg noe mat med jevne mellomrom eller å ta et lite pust i bakken :sorry: Er helt utslitt allerede, bare 5+0 i dag
Jobber i skole her også. Jeg har ikke hatt den store tissetrengselen enda, er 8+1 idag, så lurer på når det kommer :smiley-bounce012men kvalmen hos meg startet 5+5 og bare blitt verre. på onsdag (7+3) gikk jeg til legen og fikk kvalmestillende og ble sykemeldt ut uken. Denne uken prøver jeg meg på 50% jobb, men merker at kvalmen kommer kjempe sterkt frem de få timene jeg er på jobb. Blir spennende å se resten av uken hvordan det blir. Har første svangerskapskontroll på fredag, så får se hvordan formen er da :)

Jeg jobber i helsevesenet, og merker allerede at det er slitsomt å være uggen og uten matlyst hele formiddagen, og samtidig prestere på jobb :dead:

Ikke nå, men følte det sånn når jeg var offshore akkurat de første to ukene etter jeg testet positivt. Var alene fra selskapet mitt, så måtte liksom holde litt fortet i tilfelle noe skjedde. Var bare kontorjobb da, men var 12 timers dager med masse opplegg på kvelden siden det var jul/nyttår ukene :smiley-ashamed004 Men nå hadde jeg ikke klart meg uten mat minst annenhver time. Da hadde jeg kastet opp selv med 2 forskjellige tabletter for kvalme. Har en mettende smoothie med meg slik at jeg kan drikke litt hver gang jeg kjenner på kvalme.

Ikke nå, men følte det sånn når jeg var offshore akkurat de første to ukene etter jeg testet positivt. Var alene fra selskapet mitt, så måtte liksom holde litt fortet i tilfelle noe skjedde. Var bare kontorjobb da, men var 12 timers dager med masse opplegg på kvelden siden det var jul/nyttår ukene :smiley-ashamed004 Men nå hadde jeg ikke klart meg uten mat minst annenhver time. Da hadde jeg kastet opp selv med 2 forskjellige tabletter for kvalme. Har en mettende smoothie med meg slik at jeg kan drikke litt hver gang jeg kjenner på kvalme.
syns du den smoothien du delte tidligere hjelper på kvalmen? :happy:

Den som smakte kiwi?
Jeg har tilført mer gresk yoghurt nå for å få litt proteiner også. Hender jeg bare kjøper ferdig smoothie mix også og tilfører avokado og gresk yoghurt. Hvis det er en bærsmoothie dropper jeg avokado da. Men synes liksom avokado, banan og yoghurt er det som metter mest i smoothien.

Ellers liker jeg havregryn i melk som ikke er varmebehandlet. Da bruker kroppen litt tid på å bryte ned havregrynene i motsetning til hvis de er kokt. Men i gjengjeld er det mye mer som går videre som næring til tarmene også. Men synes havregryn i melk eller yoghurt er bra. Tar det alltid til lunsj.

Ellers liker jeg havregryn i melk som ikke er varmebehandlet. Da bruker kroppen litt tid på å bryte ned havregrynene i motsetning til hvis de er kokt. Men i gjengjeld er det mye mer som går videre som næring til tarmene også. Men synes havregryn i melk eller yoghurt er bra. Tar det alltid til lunsj.
Takk for gode tips! :) Merker at mat med mye smaker liker jeg ikke lengre. Hadde indisk forrige uke og ragu idag, så da ble det bare brød på meg :laughing002 Må finne noe som har mer næring som er lett å få i seg :)

Hva slags kvalmestillende er det du har fått? Har fått 3 forskjellige, men synes bare embagyn fungerer skikkelig. Men i gjengjeld koster det sånn 400 for 20 tabletter. Tar man 2 stk om dagen blir det 1200 kroner i måneden for kvalmestillende :smiley-ashamed004 Bruker den bare på kvelden, men da går jeg hele tiden rundt med kvalme I gjengjeld. Tok en Zofran på morningen I dag, men den merket jeg ikke noe til. Har også Metoclopramide Accord som jeg ikke har testet ut enda. Står at "Indre uro" er en bivirkning, og det virket bare kjipt :smiley-ashamed004

Takk for gode tips! :) Merker at mat med mye smaker liker jeg ikke lengre. Hadde indisk forrige uke og ragu idag, så da ble det bare brød på meg :laughing002 Må finne noe som har mer næring som er lett å få i seg :)
Jeg sliter også med varm mat. Endt med mindre porsjoner nå og klarer iallfall ikke restemat. Blitt mye kylling og salat :smiley-ashamed004

Back
Topp