Skravletråd

Ja det er gøy :smiley-bounce022 Jeg tror kanskje min blir justert litt tidligere etter hvert da. Siden egget festet seg så tidlig, så vi får se da:happy:
Det er jo ekstra digg for deg!

Da har jeg vært på enda en ultralyd privat pga dårlig magefølelse… :dance018
Men alt var bra! Hurra! :HeartpinkDet er helt surrealistisk å være gravid, og det føles litt ut som en igle som vokser :excited001
Åååå så kjekt! Hvor langt er du på vei?

Noen som har hatt foreliggende morkake? Vi har fått beskjed om dette ved tul i uke 7. Vi har ingen kjennskap til dette. Vi ble informert om at kona kan blø av og til og at det går bra. På nettet står det tvert imot

Noen som har hatt foreliggende morkake? Vi har fått beskjed om dette ved tul i uke 7. Vi har ingen kjennskap til dette. Vi ble informert om at kona kan blø av og til og at det går bra. På nettet står det tvert imot
Jeg hadde det i mitt forrige svangerskap. Eneste jeg fikk beskjed om var at det kunne ta litt lenger tid før jeg kjente spark og bevegelse, utenom det så var det som vanlig:Heartred

Akkurat en uke til neste UL igjen da. Veldig betryggende å vite at alt er bra nå da og at det er kort tid til neste sjekk :happy:
Ja, neste er offentlig gynekolog. Den private gynekologen sendte meg melding rett etter timen og skrev at om jeg trenger å komme igjen, så skal jeg få halv pris :p tror han har litt dårlig samvittighet for å profitere på andres angst, og det skjønner jeg jo. Likevel glad for at det er mulig å bestille sjekk på kort varsel!

Ja, for du mener foreliggende og ikke foranliggende morkake?
Jeg hadde foranliggende sist, men foreliggende har jeg bare erfaring med via venninne (som hadde det). Det finnes vel ulike grader av det også. Morkaken kan flytte litt på seg under svangerskapet, så hvis den er foreliggende nå, så vil jordmødrene følge med på dette ved videre UL og se om den flytter seg ettersom livmoren vokser. (Altså ikke lenger dekker indre mormunn) Dere vil nok få mer informasjon hvis dette vedvarer ved UL i uke 12 og 18.
Jeg ville prøvd å ikke bekymre meg på forskudd. :Heartred De fleste bekymringer blir det ikke noe av.

Jeg hadde det forrige svangerskap! Jeg fikk en ekstra ul på slutten. Rundt uke 30(?) eller noe tror jeg. Husker ikke helt! Stressa meg litt men på den siste sjekken så hadde den flyttet seg oppover! Leste mye om det på den tiden og så ut som at typ 90% av folk endte med at den flyttet seg oppover etter hvert. De sa også det på sykehuset samtidig som de sa at det må bli KS om den ikke flyttet seg. Var litt slitsomt å tenke på så lenge mellom OUL og den siste sjekken. Men gikk heldigvis supert!

Ja, for du mener foreliggende og ikke foranliggende morkake?
Jeg hadde foranliggende sist, men foreliggende har jeg bare erfaring med via venninne (som hadde det). Det finnes vel ulike grader av det også. Morkaken kan flytte litt på seg under svangerskapet, så hvis den er foreliggende nå, så vil jordmødrene følge med på dette ved videre UL og se om den flytter seg ettersom livmoren vokser. (Altså ikke lenger dekker indre mormunn) Dere vil nok få mer informasjon hvis dette vedvarer ved UL i uke 12 og 18.
Jeg ville prøvd å ikke bekymre meg på forskudd. :Heartred De fleste bekymringer blir det ikke noe av.
Jeg hadde det forrige svangerskap! Jeg fikk en ekstra ul på slutten. Rundt uke 30(?) eller noe tror jeg. Husker ikke helt! Stressa meg litt men på den siste sjekken så hadde den flyttet seg oppover! Leste mye om det på den tiden og så ut som at typ 90% av folk endte med at den flyttet seg oppover etter hvert. De sa også det på sykehuset samtidig som de sa at det må bli KS om den ikke flyttet seg. Var litt slitsomt å tenke på så lenge mellom OUL og den siste sjekken. Men gikk heldigvis supert!
Ja, jeg mente foreliggende altså at den dekker utgangen. Legen likte ikke dette, så med en gang at at blir nok Komme snart og at vi ikke må passe på ekstra og at konen ka blø ekstra. Det roer ikke oss da vi mistet en gang og hver gang vi ser blod så blir vi helt stive.

Våres fastlege er sykemeld og får seg vikar om en måned. Så det å få time til SK var nesten umulig. JT tar ikke inn folk før uke 16.

Ser du på nettet så står det på reke og rad hva burde man ikke gjøre og hva man ikke kan gjøre.kona er av typen som får med seg sjeldne sykdommer, sjeldne bivirkninger så her må vi forberede oss på alt mulig :D

Da har vi fått oss skjult forum! :love7 Send melding når dere oppfyller kravene til forumet så legger jeg og @Drømmerom5 dere inn fortløpende :joyful: Kriteriene står i informasjonen om skjult forum :gen014

Back
Topp