Skravletråd

Jeg fant ut litt for sent i forrige graviditet at det kun er fersk leverpostei og leverpaté fra disk som man bør styre unna. Vanlig ovnsbakt leverpostei som de har på butikken er ok (i moderate mengder). Jeg stappet i meg brødskiver med leverpostei de siste 2 ukene av den graviditeten :p jeg hadde jernmangel og leverpostei med sylteagurk eller rødbeter er såå godt, så ble litt ivrig når jeg fant ut at det var «lov» :)

Jeg har aldri fått med meg at man måtte være forsiktig. Jeg hadde ordenlig cravings på leverpostei første halvdel av forrige graviditet. Det viste seg at jeg hadde jernmangel og jeg måtte begynne på vitamintilskudd.
Da tok det ikke lang tid før jeg sluttet å få lyst på leverpostei.
Jeg tenkte at kroppen gav meg beskjed der om hva jeg hadde behov for.

Noen andre her som har kontaktet fastlege/jordmor og følte at det ble litt mer virkelig etterpå? Dette er vårt fjerde barn, men fortsatt helt uvirkelig å tenke at jeg er gravid før jeg har sagt det høyt til noen andre enn samboer :hilarious: Så i dag ringte jeg revmatologen min ettersom jeg har leddgikt og skal ha litt ekstra oppfølgning denne gangen, så er planen å ringe jordmor i morgen :) plutselig følte jeg meg litt gravid :hilarious::Heartred

Noen andre her som har kontaktet fastlege/jordmor og følte at det ble litt mer virkelig etterpå? Dette er vårt fjerde barn, men fortsatt helt uvirkelig å tenke at jeg er gravid før jeg har sagt det høyt til noen andre enn samboer :hilarious: Så i dag ringte jeg revmatologen min ettersom jeg har leddgikt og skal ha litt ekstra oppfølgning denne gangen, så er planen å ringe jordmor i morgen :) plutselig følte jeg meg litt gravid :hilarious::Heartred
Har bestilt første svangerskapskontroll hos fastlegen, men leste på jordmor sidene at de anbefalte at en tok kontakt etter denne timen, så tenker jeg venter til da. Er 8+5 på vei da :joyful: men var hos legen før jul av andre grunner, og fortalte at jeg hadde testet positivt uke i forveien, og da ville han jeg skulle ta en test hos de også :love017 ble litt ekte når han skrev det inn i journalen :love7

Jeg elsker følelsen av å har trent. Mentalt er det helt sinnsykt bra! Hormonene mine under graviditetene har vært følelsmessig helt j... Så her er min og mannens pri 1 at jeg SKAL få trent minst 3 ganger i uken. Har trent så å si hele livet og endrer ingenting denne gangen heller på treningen. Kun at jeg lar løftebelte ligge hjemme nå, puster gjennom hele øvelsen isteden for å holde pusten( lage buk trykk). Man trenger bare å trene med 60 % av belatningen man vanligvis trener med for å bevare den styrken man har opparbeidet kostholdsmessig spiser jeg sunt og har noen sunnere dessert oppskrifter på lur hvis det blir mye cravings. Er også rom for sjokolade selvfølgelig men er ikke så opptatt av at kostholdet skal være perfekt, balansen er viktigst. Den sjokoladen skal spises fordi jeg faktisk har lyst å spise sjokolade ikke fordi jeg er sliten, stresset, trist, klarte ikke lage god nok middag så da er resten av dagen ødelagt. Har gått ned sånn 15 kg- 20 kg etter hver graviditet. Så gjør man dette en fjerde gang da Blitt erfaring på det tydligvis

For de som har tatt blodprøver, hvor kommer svaret? Tok bare vanlig hcg

Det pleier vel å komme på Fürst pasient før du hører noe fra legen. Ofte kommer resultatet samme dag hvis du tar prøvene før kl 12
Prøvene ble tatt i går og sendt i dag kl 12. de sa jeg kunne forvente i dag ettermiddag..

Sjekket på helsenorge eller hjemmesiden til legekontoret?
Legekontoret har ikke hjemmeside, og jeg har ikke fått noe på Helsenorge heller… men kanskje jeg får telefon av legen i morgen eller evt da siste prøven er tatt..

Noen som har tips til gensere for å skjule magen noen uker? :angelic: Ser etter både casual og litt ordentlige jeg kan ha på jobb-møter o.l.

Ikke så langt på vei men såpass oppblåst til tider at jeg føler det vises snart:hilarious:

Bare 700 innlegg igjen nå :happy093 Skulle vi ha opprettet tråder for å bestemme farge og komme med navneforslag eller bør vi vente til terminlisten er fylt opp?:love2

Noen som har tips til gensere for å skjule magen noen uker? :angelic: Ser etter både casual og litt ordentlige jeg kan ha på jobb-møter o.l.

Ikke så langt på vei men såpass oppblåst til tider at jeg føler det vises snart:hilarious:
Dette lurer jeg også på! :D

Bare 700 innlegg igjen nå :happy093 Skulle vi ha opprettet tråder for å bestemme farge og komme med navneforslag eller bør vi vente til terminlisten er fylt opp?:love2
Kanskje det kan opprettes slike tråder, også trenger ingen endelige avgjørelser å tas før alle er kommet inn i gruppa?
Bare at vi lar det være åpent for forslag? :)

Dette lurer jeg også på! :D

Kanskje det kan opprettes slike tråder, også trenger ingen endelige avgjørelser å tas før alle er kommet inn i gruppa?
Bare at vi lar det være åpent for forslag? :)
Enig med den her. Gjør ikke noe at avstemningen blir stående i 2 uker :)

Det er så kjedelig å sitte i sofaen til man blir akkurat døsen nok, til å vite at man vil kvikne til igjen når man skal opp i sengen!!

Jeg er ikke en helt dreven termin gruppe person, men er det ikke slik at vi må velge noen som kan være tilgangsansvarlige til den hemmelige gruppen vi nå kan få? Burde vi lage en eget forumtråd der de som ønsker å være det kan melde seg? Jeg vil jo ikke være det selv siden jeg har et høyrisiko svangerskap :smiley-ashamed004 Men regner med at det er noen her inne som har normale svangerskap :happy:

Back
Topp