Skravletråd

Kjenner jeg gruer meg innmari til jobb igjen i morgen. Jeg er så mye kvalm og sliten, og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom hverdagen med full jobb og mini etter jobb og barnehagen… samlet litt mot nå for å sende melding til legekontoret for å høre om kvalmestillende og gradert sykemelding, så får vi se..
Så rett du gjør, det er en kort periode av livet vi går gravid. Det er ingen arbeidsgiver som takker oss for å stå på jobb med kvalme og null energi. Det viktigste venter hjemme og de tjener ikke på en utslitt og tømt mamma.

Kjenner jeg gruer meg innmari til jobb igjen i morgen. Jeg er så mye kvalm og sliten, og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom hverdagen med full jobb og mini etter jobb og barnehagen… samlet litt mot nå for å sende melding til legekontoret for å høre om kvalmestillende og gradert sykemelding, så får vi se..
Det er helt lov å trenge sykemelding når man er gravid tenker jeg. Jeg ble fortalt en gang at ingen kommer til å takke deg for å stå i arbeid når du ikke er i form og jeg tror stort sett det stemmer. Man må huske å ta vare på seg selv først og fremst. Som det sies over meg så er det en kort periode av livet.

Jeg ga beskjed til arbeidsgiver nå at jeg ikke kommer i morgen og har bestilt meg time hos FL i morgen. Syns det er fælt men har en jobb som ikke gir rom for å være i dårlig form. Syns det vanskeligste er at jeg ikke vil fortelle om graviditeten til arb.giver men får dårlig samvittighet for å ikke skulle forklare...

Det er helt lov å trenge sykemelding når man er gravid tenker jeg. Jeg ble fortalt en gang at ingen kommer til å takke deg for å stå i arbeid når du ikke er i form og jeg tror stort sett det stemmer. Man må huske å ta vare på seg selv først og fremst. Som det sies over meg så er det en kort periode av livet.

Jeg ga beskjed til arbeidsgiver nå at jeg ikke kommer i morgen og har bestilt meg time hos FL i morgen. Syns det er fælt men har en jobb som ikke gir rom for å være i dårlig form. Syns det vanskeligste er at jeg ikke vil fortelle om graviditeten til arb.giver men får dårlig samvittighet for å ikke skulle forklare...
Ja, det er nok veldig sant det. Føler det er litt vanskelig å komme med en sykemelding uten å forklare hvorfor også. Hva sier du til arbeidsgiver?

Aii, føler veldig meg deg! Eg kvir meg også veldig. Har TUL på sjukehuset i morgon så vert heimekontor då, men tirsdagen står for meg som heilt uoverkommeleg. Har du vore i kontakt med legekontoret om kvalme og sånt allereie? Er litt usikker på korleis det er lurt å gå fram.

Eg har ein vag plan om å ringe for legetime i morgon for å snakke om kvalme, bekkenvondt og ev gradert sjukemelding, men kvier meg for det også... Veit at det er heilt dust, men har liksom dårleg samvittigheit fordi eg føler eg treng sjukemelding. Må snart berre ta meg saman for trur ikkje full jobb funker med alt som står på og særlig ikkje når eg har ca 70 min pendleveg med buss :dead:

Så glad for å se deg her igjen! :Heartred Hvordan går det med aprilspiren? Hvordan tror du aldersforskjellen blir?
Ligeså, så koselig! :Heartpink Det går veldig fint, hun er en bestemt liten frøken som prøver å holde følge med storesøster på 3,5 år:laughing002 Vi hadde under to år i aldersforskjell mellom dem og det har gått veldig bra, men en del sjalusi og krangling kom etter hvert som eldste måtte dele leker. Føler ofte det er en gjenganger når man har to tette av samme kjønn. Spent på om det blir en tredje jente eller en gutt denne gang:happy:
Hvordan går det med din lille?:Heartpink Det var din første om jeg husker rett? Det blir en fin aldersforskjell:love7

Ja, det er nok veldig sant det. Føler det er litt vanskelig å komme med en sykemelding uten å forklare hvorfor også. Hva sier du til arbeidsgiver?
Jeg tenkte å ikke si noe annet enn at jeg er sykemeldt. Arbeidsgiver har ikke krav på å få vite hvorfor og jeg håper han ikke spør.. Hvis han spør så tror jeg jeg sier at jeg helst ikke vil gå inn på det per nå og håpe det holder? Syns det er helt forferdelig men spesielt ettersom jeg mistet sist og vi er en stor arbeidsplass hvor praten fort går (ny arbeidsplass siden forrige graviditet) så vil jeg gjerne unngå at det kommer ut så tidlig. Kommer du til å si årsaken?

Aii, føler veldig meg deg! Eg kvir meg også veldig. Har TUL på sjukehuset i morgon så vert heimekontor då, men tirsdagen står for meg som heilt uoverkommeleg. Har du vore i kontakt med legekontoret om kvalme og sånt allereie? Er litt usikker på korleis det er lurt å gå fram.

Eg har ein vag plan om å ringe for legetime i morgon for å snakke om kvalme, bekkenvondt og ev gradert sjukemelding, men kvier meg for det også... Veit at det er heilt dust, men har liksom dårleg samvittigheit fordi eg føler eg treng sjukemelding. Må snart berre ta meg saman for trur ikkje full jobb funker med alt som står på og særlig ikkje når eg har ca 70 min pendleveg med buss :dead:
Det er så forståelig!! Jeg syns også det er helt forferdelig. Men forhåpentligvis er det bare noen uker til vi er i bedre form :Heartpink

Jeg har slitt med å spise grunnet kvalme de siste dagene. En del av meg synes det er greit, for jeg har fortsatt noen kg ekstra etter forrige runde. Det er litt å gå på!
Etter runden med influensa så sliter jeg med bihulene også. Kombinasjonen kvalme og bihule(betennelse?) er ganske slitsom. Skal på jobb i morgen og skjønner ikke hvordan det skal gå heller, men skal gi det et forsøk. Har egentlig vært utslått halve dagen i dag.
Har heldigvis fått legetime på onsdag da, så det er jo alltids noe :)

Håper det hjelper! Gi en lyd om det gjør!
Jeg har alt lagt på meg 10 kilo så jeg håper virkelig det ikke blir så mye mer…. Jeg hadde allerede litt ekstra på kroppen fra før
Hold oss oppdatert, mulig jeg også tester ut det om det har effekt :hilarious:
Jeg skulle jo oppdatere dere på prosjekt psylliumfrøskall! Nå har det gått ca en uke og jeg vil definitivt si at det fungerer! Det er mer bevegelse i magen og jeg føler meg mindre oppblåst. Skal ikke gå nærmere inn i detaljene hehe, men fra å føle meg nærmest helt forstoppet så er det nå mye mer regelmessig bevegelse for å si det sånn :bag: Fordøyelsen er ikke 100% som normalt, men det er jo mye hormoner i kroppen som påvirker + julemat + lite fysisk aktivitet. Skal prøve å justere på kosthold og trening/bevegelse også, og håper det vil hjelpe enda mer. Men kan absolutt anbefale å teste!

Jeg har tatt 1 ss psylliumfrøskall en gang om dagen. Man kan ta 2 ganger om dagen. Jeg har testet litt forskjellige måter å få det i meg på, og synes det beste er å enten blande i yoghurt (da har jeg tatt kaskjenhalvparten av yoghurtmengden og rørt ut psyllium i, så tatt resten av yoghurten oppå, og toppet med syltetøy/bær og granola. Det er absolutt ikke så verst! Jeg har også rørt det ut i eplejuice og bare gløgget innpå. Det er litt mer nasty, men helt greit og går fort. Prøvde å blande kun med vann en dag, men det synes jeg var ekkelt! Husk å drikke masse vann etterpå, ellers vil fiberet bare bli en hard klump og gjøre vondt verre.

Jeg har forresten brukt Änglamark, kjøpt på coop obs! Ser det er å få kjøpt på div helsekostbutikker også.

Jeg har slitt med å spise grunnet kvalme de siste dagene. En del av meg synes det er greit, for jeg har fortsatt noen kg ekstra etter forrige runde. Det er litt å gå på!
Etter runden med influensa så sliter jeg med bihulene også. Kombinasjonen kvalme og bihule(betennelse?) er ganske slitsom. Skal på jobb i morgen og skjønner ikke hvordan det skal gå heller, men skal gi det et forsøk. Har egentlig vært utslått halve dagen i dag.
Har heldigvis fått legetime på onsdag da, så det er jo alltids noe :)
Føler sånn med deg. Jeg hadde den kombinasjonen i forrige svangerskap, og det endte med en lang sykdomsperiode før jeg endelig fikk antibiotika som tok knekken på betennelsen. Ta egenmelding og så får du sykemelding hos legen på onsdag. Du er syk.

Idag var jeg på privat tidlig UL. Fikk se et bankende hjerte og ble satt frem tre dager fra 7+6 til 8+3 :) Termin 18. August. Glad for å se alt stod bra til! Fikk også vite jeg har bakovervendt livmor, noe jeg ikke visste jeg hadde! :)
Herlig!! :D
Da er vi helt likt i løypa!! 8+3 her og! ❤️

Til dere som er dårlige og kvier dere for å ta ut sykemelding: Bare gjør det. Det trenger ikke å være alt eller ingenting, en gradert sykemelding kan være det aller beste. Jeg er sykmeldt 50% i to uker nå, og det føles helt nydelig. Da kan jeg sove lenger hvis jeg trenger det, jobbe korte dager og ta lange pauser. Det å ha den fleksibiliteten gjør at jeg føler på så mye mindre stress og motvilje i forhold til jobb, og mer overskudd samlet sett til å ta vare på barna og være til stede på ettermiddag/kveld. Om et par uker er jeg forhåpentligvis mindre kvalm og kan gå tilbake til full jobb igjen.

Er bare fryktelig takknemlig for mann som tar alt med de to andre barna uten å mukke. Men hjertet brister for at han på 16 mnd ikke er babyen min lenger :arghh: Han burde fått være det et halvår til minst kjenner jeg…. :Heartpink

Jeg sliter med å få i meg væske. Har slitt sånn med kvalme den siste tida og ingenting frister. I dag kastet jeg opp tre ganger på morgenen. Måtte bl.a. sette meg bak bilen på parkeringsplassen utfor bhg. å spy litt :depressed: Jeg har jo aldri vært spesielt plaget med kvalme og oppkast i mine svangerskap, så dette er nytt. Jeg orker ikke tanken på noe drikkelig.

Hei! Jeg er ny her inne, men lurer på om det er noen andre som sliter veldig med blodtrykksfall og konstant svimmelhet? Burde vel ikke klage altfor mye siden jeg var veldig svimmel og spydde fra morgen til kveld til uke 25 sist, men jeg føler at selv om det ikke er like mye oppkast selv om jeg er konstant kvalm, at jeg er MER svimmel denne gang og bare går rundt i en hjernetåke allerede i uke 8 + 3 :wacky:

Hei! Jeg er ny her inne, men lurer på om det er noen andre som sliter veldig med blodtrykksfall og konstant svimmelhet? Burde vel ikke klage altfor mye siden jeg var veldig svimmel og spydde fra morgen til kveld til uke 25 sist, men jeg føler at selv om det ikke er like mye oppkast selv om jeg er konstant kvalm, at jeg er MER svimmel denne gang og bare går rundt i en hjernetåke allerede i uke 8 + 3 :wacky:
Jeg slet enda mer med det forrige graviditet men blodtrykksfall har vært en ganske stor plage for min del. Føler meg ikke svimmel til vanlig men mer «ør». Er flere her som har slitt med blodtrykksfall, husker ikke hvor vi skrev om det bare. Håper det blir bedre for deg snart :Heartpink

Førstegangs! Noen som har vært gravide før og kan komme med buksetips? Noe som ser bra ut men som gir maks flex. Altså merker og modeller. Er ute etter både tights til hjemmebruk og skinny jeans i sort/blå/brun til å ha inni støvletter. Går rundt med åpne bukser under store gensere nå:laughing014

Back
Topp