Skravletråd

Har tenkt tanken, men her får man ikke oppfølging av jordmor før uke 12-16. Det er en veldig presset tjeneste i kommunen og det står veldig tydelig på nett at man må til legen først og at man skal ta kontakt etter det. Jeg er ganske sikker på at jeg må innom fastlegen først :depressed:
Åh jeg forstår! Så kjedelig :( er det sånn henvisningen til TUL ikke blir sendt før man har vært på selve legetimen?

Jeg satte opp en sv.kontroll litt tilfeldig fordi jeg likevel skulle inn til legen den dagen pga ryggen, så jeg skal dit den 15 og da er jeg vel 7-8 uker på vei. Men kan du ikke ringe kl 8/9 samme dag og få time på dagen? Det må vi :smiley-ashamed004
Jeg har et håpløst fastlegekontor (står på venteliste til ny fastlege). Det er nesten håpløst å ringe inn. Tviler på at de kommer til å gi time på dagen til dette :laughing002

Åh jeg forstår! Så kjedelig :( er det sånn henvisningen til TUL ikke blir sendt før man har vært på selve legetimen?
Ja, det er jo legen som må sende den på første kontroll :hungover:
Vi får prøve å ringe i morgen da å se om vi kommer gjennom til resepsjonen og om det blir satt opp time :happy090

Har heller ikke vært enda, skal neste uke. Er en av de med senest termin i gruppa men :joyful: Er 7+6 når jeg skal, har bestilt time noen dager etter tidlig ultralyd så jeg rekker å avbestille om det likevel ikke står bra til inni der..

Komboen IVF, solomor og et blodtrykk som holdes under kontroll pga. medisiner gjør at jeg må ta kontakt med lege ganske tidlig for å få oppfølging. Men jordmor får vi ikke før lengre ut i svangerskapet her.. Dessverre.

Herlighet så forbanna jeg blir av å lese denne tråden! At det skal være så dårlig stilt at man i Norge ikke kan få komme til jordmor under svangerskapet, at fastlegen ikke tar imot og man basically sitter der helt alene da, og må mase seg til en liten samtale et sted så man kan få henvisning til ultralyd. På rikshospitalet fikk jeg brev om at jeg ville bli innkalt til TUL mellom uke 12-15 eller noe, og at innkallingen kunne komme på kort varsel og det går ikke an å endre timen eller noe. Man føler ikke akkurat at tryggheten brer seg!

Herlighet så forbanna jeg blir av å lese denne tråden! At det skal være så dårlig stilt at man i Norge ikke kan få komme til jordmor under svangerskapet, at fastlegen ikke tar imot og man basically sitter der helt alene da, og må mase seg til en liten samtale et sted så man kan få henvisning til ultralyd. På rikshospitalet fikk jeg brev om at jeg ville bli innkalt til TUL mellom uke 12-15 eller noe, og at innkallingen kunne komme på kort varsel og det går ikke an å endre timen eller noe. Man føler ikke akkurat at tryggheten brer seg!
Og enda står div. «helsefolk» langt oppe og mener dette er godt nok.. skremmende..

I dag er jeg 7+4 etter når jeg tror jeg hadde eggløsning. Men jeg er bittelitt delulu og håper å bli satt frem en uke på OTUL, for det hadde vært digg å komme en uke lenger enn jeg tror?! Det er bare at testen min var så sterk på 10dpo, og jeg ble dårlig så fort denne gangen. Så lov å håpe liksom???

I dag er jeg 7+4 etter når jeg tror jeg hadde eggløsning. Men jeg er bittelitt delulu og håper å bli satt frem en uke på OTUL, for det hadde vært digg å komme en uke lenger enn jeg tror?! Det er bare at testen min var så sterk på 10dpo, og jeg ble dårlig så fort denne gangen. Så lov å håpe liksom???

Av en eller annen grunn er jeg sikker jeg blir satt frem med minst en uke (hvis alt er bra da)
Første svangerskapet ble jeg satt frem 10 dager, tror jeg det var..

Av en eller annen grunn er jeg sikker jeg blir satt frem med minst en uke (hvis alt er bra da)
Første svangerskapet ble jeg satt frem 10 dager, tror jeg det var..
Deilig når det går den veien :D Ble også satt frem sist, håper på det samme nå

Kjenner jeg gruer meg innmari til jobb igjen i morgen. Jeg er så mye kvalm og sliten, og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom hverdagen med full jobb og mini etter jobb og barnehagen… samlet litt mot nå for å sende melding til legekontoret for å høre om kvalmestillende og gradert sykemelding, så får vi se..

Back
Topp