Skravletråd

Godt nyttår :smiley-bounce016

Jeg er litt bedre i dag og klarte å lage middag!
Det er ikke noe stor feiring for oss dette året, men vi har hatt en liten koselig middag mellom oss tre, mannen, hunden og jeg :Heartred

Nå er jeg kjempetrøtt og legger meg snart.
Ønsker alle i august-gruppe et fantastisk år!

Er det flere enn meg som ikke har vært hos legen enda? Kjenner at jeg begynner å bli litt stresset siden jeg er bikket 9 uker. Prøvde å få satt opp time, men fastlegen har bare vikarer. Nå må jeg visst vente før de kunne sette opp time også da ny vikar skal inn.

Er det flere enn meg som ikke har vært hos legen enda? Kjenner at jeg begynner å bli litt stresset siden jeg er bikket 9 uker. Prøvde å få satt opp time, men fastlegen har bare vikarer. Nå må jeg visst vente før de kunne sette opp time også da ny vikar skal inn.
Legekontoret mitt sa de ikke til inn gravide før uke 12. Jeg bare sa jeg var litt usikker på hvor langt jeg var kommet så skal inn når jeg er ca. 10 uker. Man skal jo helt bli henvist til ultralyd i uke 12-14 :banghead:

Jeg har vært på legen da jeg var 4+1 for å få henvisning til TUL etter IVF-behandling. Men det var for tidlig for svangerskapskontroll og jeg fikk ikke noe jordmor-time eller OTUL. Sånn sett har jeg ikke vært på legen enda.
Jeg bestilte time på mandag, da blir jeg 9+6, og skal spørre om jordmor-time og OTUL i uke 11-14, samt om blodprøve og urinprøve :)
Håper at du får time med vikaren snart!

Jeg satte opp en sv.kontroll litt tilfeldig fordi jeg likevel skulle inn til legen den dagen pga ryggen, så jeg skal dit den 15 og da er jeg vel 7-8 uker på vei. Men kan du ikke ringe kl 8/9 samme dag og få time på dagen? Det må vi :smiley-ashamed004

Skal når jeg er 8+6, hvis jeg ikke må ha legetime før.. kan ikke se hvordan jeg skal komme meg gjennom jobb

Det er litt godt (med fare for at det kan høres feil ut) at jeg ikke er den eneste som ikke har vært enda. Vi skal jo henvises til OTUL, så jeg har rett og slett begynt å stresse litt. Forrige gang måtte vi betale for tidlig UL selv da de ikke hadde kapasitet til å ta gravide under 35 inn her i Tromsø, selv om det egentlig var innført for alle da. Så jeg lurer litt på hvordan det blir denne gangen, spesielt hvis jeg blir henvist sent.

Jeg har ikke fått time før 15.januar, da er jeg 9+4. Men jeg drar til jordmor! Kanskje du kan vurdere det om du får time raskere? :)

Jeg er 7+2 idag og fornøyd med at jeg ikke er kvalm enda. Forrige svangersjap starta det 6+3 og jeg var ganske plaga, spesielt før jeg forstod hva som trigga det og hvordan unngå det mest mulig. Jeg har "alle" andre symptom da, så føler det er noe inni der heldigvis.. men for hver dag jeg slipper kvalmen enn så lenge så er jeg evig takknemlig!

Jeg har ikke fått time før 15.januar, da er jeg 9+4. Men jeg drar til jordmor! Kanskje du kan vurdere det om du får time raskere? :)
Har tenkt tanken, men her får man ikke oppfølging av jordmor før uke 12-16. Det er en veldig presset tjeneste i kommunen og det står veldig tydelig på nett at man må til legen først og at man skal ta kontakt etter det. Jeg er ganske sikker på at jeg må innom fastlegen først :depressed:

Back
Topp