Ifht. kvalmestillende - har du prøvd Postafen som er reseptfritt kvalmestilende?Jeg er så frustrert og sint nå. Ringte legen min i stad for å få legetime for resept på kvalmestillende og diskutere en mulig sykemelding. Jeg får aldri noe time av legen fordi legesekretæren heller tar den avgjørelsen med at jeg ikke trenger sykemelding fordi «hun var kvalm i 4 mnd når hun gikk gravid og det hjalp å drikke vann med salt i»????? Unnskyld meg?? Og ikke minst «du blir ikke noe mindre kvalm av å være hjemme». Jeg føler dette er helt på tryne og kan ikke forstå at det skal være lov engang? Dette er en legesekretær som jeg ikke engang tror er utdannet, vedkommende har bare hatt den jobben i en evighet. Sikkert siden den gang man ikke trengte utdannelse for slike jobber, bare bli opplært riktig.
Vet noen om andre muligheter for å få diskutert resept og sykemelding med lege uten at det er min egen fastlege? Kan private legeklinikker skrive ut sykemelding og resept?
Jeg jobber ikke engang, og jeg sliter ikke så mye med kvalme engang, men hadde ALDRI klart å jobbe sånn som jeg er nå! Jeg sover hele natten og nesten hele dagen. Så har MASSE forståelse for deg altså, og håper du får hjelp snarest!
Det blir allerede neste uke!
Jordmora hørtes helt sykt hyggelig ut i telefonen. God følelse
jeg har med vilje ikke kontaktet verken legen min eller jordmor enda, og skal vente til etter privat ul neste fredag. Er da 7+0.
Jordmor skulle ringe meg i morgen, så da får vi sikkert sendt henvisning til toul uten at jeg må dra dit

Men tror du man kan be om plass tidligere på TOUL om man vil? Tviler på at jeg får tidligere plass på så stort sykehus som jeg sogner til
Alt føles så lenge ut uansett hva man gjør føler jeg