Skravletråd

Skal til både fastlege og jordmor om et par-tre dager. Det blir spennende!xsmile9 Blir første møte med jordmor

Var hos fastlegen i dag, første svangerskapskontroll! Så da er vi på ny runde med det hersens helsekortet jeg alltid glemmer (skulle det ikke digitaliseres...). FL var veldig forståelsesfull, fikk forlenget sykemeldingen min til 30. juni, så må jeg bare avbryte hvis det skulle bli bedring i formen. Hun så ikke ut til å forvente mye jobb fra meg framover - som hun sa, det blir ikke lettere når man har barn fra før; sist gikk jeg jo bare hjem etter jobb og sov... Men vi satser på et fint andre trimester, og så nedtrapping mot midten/slutten når det begynner å bli fysisk tungt og vondt å slepe gravidkroppen rundt i vernesko på harde gulv :dead:

Er det noen som spiser stekt salami, f. eks på pizza? Ser man i utgangspunktet kan spise salami som. er godt varmebehandlet, men blir så usikker allikevel :bored:

Er det noen som spiser stekt salami, f. eks på pizza? Ser man i utgangspunktet kan spise salami som. er godt varmebehandlet, men blir så usikker allikevel :bored:
Spiser pepperoni og spekeskinke stekt oå pizza, det er veld mye det samme. På pizza går det bra, det blir godt nok varmebehandlet :)

Jepp. Jeg spiser salami som nylig er åpna også (mannen og ungene får spise resten). Vet det ikke er anbefalt, men risikoen er så sinnsykt lav for ferske produkter i Norge - mer sannsynlig å bli hardt skadd og dø i trafikken. Røkt laks, kjøttpålegg, sushi som har stått ute lenge og slikt er jeg mer forsiktig med da.

Hei, jeg får første time hos fastlege når jeg er 9+6. stresser litt fordi jeg føler det er veldig seint. Er jeg det? (Stressa-fjes). Har vært tre ganger på UL (inkl tidlig UL) allerede siden jeg hadde en blødning.

Hei, jeg får første time hos fastlege når jeg er 9+6. stresser litt fordi jeg føler det er veldig seint. Er jeg det? (Stressa-fjes). Har vært tre ganger på UL (inkl tidlig UL) allerede siden jeg hadde en blødning.
Helt innafor det! Jeg var ikke hos fastlegen eller jordmor før i uke 14 sist, gikk helt fint det.

Tok jentungen i natt, hun holdt det gående i en time - halvannen fra halv tre, og etter det våkna hun for ofte til at jeg klarte å sovne igjen selv (måtte holde hånd hele tiden). Bytta med mannen halv seks og sov til nesten 10... og nå er jeg utslitt igjen og skal prøve å sove litt mer :p Hadde en veldig fin dag og fikk gjort mye i går, så er ikke overrasket over at energinivået er på null igjen i dag. Kjedelig å sove så mye, men altfor slitsomt å være våken så kan like gjerne sove:dead: Bonus; kan ikke være kvalm i søvne

Merker at huden er mye mer ømfintlig for sol enn ellers. Jeg har egentlig en hud som tåler en del før jeg blir solbrent, men tydeligvis ikke nå. :oops: Kan ikke ta betakaroten som jeg pleier (det fungerer gull mot soleksem), så kan ha noe med det å gjøre og. Ikke fått soleksem, men ser at jeg har blitt solbrent i hodebunnen, og et par små flekker hvor jeg ikke har smurt meg godt nok. Får være ekstra påpasselig i år :happy8

Merker at huden er mye mer ømfintlig for sol enn ellers. Jeg har egentlig en hud som tåler en del før jeg blir solbrent, men tydeligvis ikke nå. :oops: Kan ikke ta betakaroten som jeg pleier (det fungerer gull mot soleksem), så kan ha noe med det å gjøre og. Ikke fått soleksem, men ser at jeg har blitt solbrent i hodebunnen, og et par små flekker hvor jeg ikke har smurt meg godt nok. Får være ekstra påpasselig i år :happy8
Tror det er vanlig. Har selv ømfintlig hud og smurt jevnt med 50 hele våren. Selv om jeg bare har vært ute når jeg har syklet til og fra jobb. Og likevel, mye mer fregner enn ellers!

Tror det er vanlig. Har selv ømfintlig hud og smurt jevnt med 50 hele våren. Selv om jeg bare har vært ute når jeg har syklet til og fra jobb. Og likevel, mye mer fregner enn ellers!
Ja, leste at det kunne være hormonelt. Vi får bare være litt ekstra forsiktige i år :)

Back
Topp