Vi var så heldig at vi fikk til på eget forsøk. Vi skulle inn for nytt forsøk nå i mai, så tok bare en random graviditetstest fordi det måtte gjøres i forkant (og jeg hadde så PMS-symptomer). Den var positiv. Trodde ikke våre egne øyne, for overlegen sa at det kom til å bli veldig vanskelig å få til selv. Så sikkert tatt 40 tester bare for å være sikker.Du har også gått gjennom IVF ja ser jeg, har det tatt lang tid? Gratulerer så mye med graviditet, måtte det gå hele veien til mål![]()
Har ett egg igjen på frys. Men kjenner jeg mister litt motet, regner med de bruker de beste embryoene først.. Jeg har så lyst på tette barn men ser når for meg at det blir nye uttak (fikk ingen på feys på første uttak sist) og nye evinnelige måneder med venting. Regner med håpet kommer seg litt når jeg får det litt på avstand men nå er det litt mørkt.
Skal ikke spamma januargruppa mer med dette. Stå på alle, og takk for klemmer!
Første forsøket vårt tok lang tid. Startet i august, men fikk ikke gjort innsett før i februar. Fikk bare ett egg på frys. Og den festet seg ikke. Så jeg var langt nede, også fordi det var så demotiverende tanken på å måtte starte på nytt. Skulle starte igjen mars, men det ble utsatt pga for liten tid for klinikken. Så ble vi enige om april, senest mai. Så da vi kom til april, så skifta de bare mening med at det krasjet med påsken. Enda vi hadde en avtale om at vi kunne starte da. Så jeg pusha gjennom at vi da skulle starte opp i mai uansett om det havnet på helg eller helligdag. Men det slapp vi jo
Men tenker du burde bli med inn i assistert-gruppa. Det er en fin gjeng med heiajenter som er der inne.

Med førstemann var jeg hos legen for første kontroll da helsestasjonen jeg sognet til da ikke tok blodprøver og hadde lite kapasitet
Bestilte nesten med en gang for å få time litt tidlig og ikke risikere og vente helt til uke 12! Jeg synes det virker bedre å gå til noen som kun jobber med dette, istedenfor allmennlege (selv om legen min er veldig hyggelig og engasjert).