Skravletråd

Må bare få det ut. Er så ekstrem kvalm og nå også stuptrøtt 24/7! Det går ikke over og er så ekstremt. Merker jeg begynner grue meg skikkelig. Bare gråter og alt jeg ønsker er en klem og bli fortalt at det går over. Men jeg vet det kan bli alt mellom 4 til 9 helt forferdelige måneder. Men det er jo JEG som får all denne dritten da :depressed::arghh:

Må bare få det ut. Er så ekstrem kvalm og nå også stuptrøtt 24/7! Det går ikke over og er så ekstremt. Merker jeg begynner grue meg skikkelig. Bare gråter og alt jeg ønsker er en klem og bli fortalt at det går over. Men jeg vet det kan bli alt mellom 4 til 9 helt forferdelige måneder. Men det er jo JEG som får all denne dritten da :depressed::arghh:
Det høres helt grusomt ut :Heartred Er det ikke noe medisiner du kan ta som hjelper?
Btw så har vi en helt egen tråd kun for klaging:happy:

Det høres helt grusomt ut :Heartred Er det ikke noe medisiner du kan ta som hjelper?
Btw så har vi en helt egen tråd kun for klaging:happy:
Ja så ikke den så skal sikkert heller klage der. Jeg tar maksdose på kvalmestillende men kvalmen bare øker og øker så ingen god tegn :(

Jeg var ute med jobben sist helg. Hadde vors hvor jeg hadde blandet mørk solbærsaft i vinflasken og vann i spritflaske.
Gikk alltid sist i baren ute, og fikk alkoholfri øl over i glass :happy:
Var med på dansegulvet hele kvelden, ingen mistenker noen ting! Fikk også noen til å hente meg. Lykke til!!
Sånn gjorde jeg også da jeg hadde felles bursdagsfest med to venninner når jeg var gravid med 5-åringen. Vanlige rødvinsflasker med alkoholfri rødvin. Men etter den kvelden klarer jeg ikke alkoholfri rødvin, det er jo ikke godt:facepalm: Vanskeligere om man blir servert ting da. Kan evt. lyve å si at du har mageproblemer og har måttet kutte ut alkohol en periode eller noe

Har noen av dere vært hos Martin Lundring på Jessheim?
Ønsker å bestille meg en tidlig ultralyd i uke 8-9 for å se hjerteslag, men vet ikke om jeg skal bestille time hos min vanlige gynekolog på aleris eller hos han.
Hørt så mye positivt om han, men kjenner gynekologen min på aleris så godt etter oppfølging i 8 år. Tror prisen blir det samme ish :happy:

Prøvde på bunaden min nå!! Og den kan jeg se langt etter på 17.mai! Brukte den for to uker siden, da var den litt trang men gikk greit. I dag mangler det 5 cm rundt livet på å få den igjen :bag: Greit jeg føler meg litt oppblåst, men det der var overraskende :bag: Skjønner jo nå hvorfor svigermor gikk å stirret på magen min hele dagen i går....

Prøvde på bunaden min nå!! Og den kan jeg se langt etter på 17.mai! Brukte den for to uker siden, da var den litt trang men gikk greit. I dag mangler det 5 cm rundt livet på å få den igjen :bag: Greit jeg føler meg litt oppblåst, men det der var overraskende :bag: Skjønner jo nå hvorfor svigermor gikk å stirret på magen min hele dagen i går....
Oi! Ting skjer. Min ble sydd ut så har litt å gå på faktisk. Og så går jeg heller ned enn opp i starten. Blir så fort mett og liker ikke sjokolade like godt :o

Godt vi er fler, magen min er virkelig stor og folk så på den fra uke 5, og det skjer aldri ellers :hilarious:

Oi! Ting skjer. Min ble sydd ut så har litt å gå på faktisk. Og så går jeg heller ned enn opp i starten. Blir så fort mett og liker ikke sjokolade like godt :o
Er det som er så rart... jeg spiser ikke søtsaker i det hele tatt. Har helt avsmak, og i tillegg blir jeg kvalm av å spise... så er ikke mye mat som går inn heller. Vekten er helt stabil. Men magen er tydelig større! Og min bunad ble sydd inn i fjor da jeg veide 25 kg mindre enn nå.... men flere svangerskap har satt sine spor spesielt det siste hvor jeg hadde ulvehunger daglig. Som en konsekvens av at jeg akkurat hadde gått ned 25 kg før jeg ble gravid. Så siden jeg fortsatt har kiloene fra det svangerskapet så tenkte jeg at dette var lett å skjule... mulig jeg må revurdere det.

Godt vi er fler, magen min er virkelig stor og folk så på den fra uke 5, og det skjer aldri ellers :hilarious:
Jeg tenkte at svigermor vil alltid stirre på magen min fordi hun håper at den skal vokse. Hun hadde tilogmed kjøpt klær til meg i går, mente de ville være litt romslig for tiden fremover.... det var de ikke :bag: er jo femte svangerskap med konstantert liv i magen... så er kanskje ikke så rart... men var ikke klar for dette. Om jeg ikke spiser frokost... og kjøper en god hold in så går den kanskje på i noen timer for syns skyld :confused013:hilarious:

Kjenner på oppblåsthet og luft i magen her å, ikke tjans å bruke jeansene mine. Godt det finnes gravidbukser! Har noen bukser som er høy i livet, og som satt litt løst tidligere som fint kan brukes enda da.
Har bestilt Bara sin pocket tights på tilbud i går. Elsker tightsene deres :)
Virker som laktulosen hjelper på fordøyelsen her. Forebygging av kvalme også det, man blir jo kvalm av forstoppelse også.
Usikker på om jeg kommer meg i noe 17.mai tog i år… Redd for å måtte kaste opp i toget. Er ikke mye stress/bevegelse som skal til for å trigge kvalmen. Synd for minsta mi hvis jeg ikke blir med da, kjenner på det….

Fått somlet meg til å bestille jordmortime :shy: Det er ingen hast med selve timen, men liker å bestille i god tid i frykt for at jordmora ikke ville ha kapasitet til meg om jeg bestilte senere og tettere innpå ønsket dato. Første jordmortime er 30. juli. Da er jeg 18+0. Forhåpentligvis skriver vi en søknad om svangerskapspenger.

Fått somlet meg til å bestille jordmortime :shy: Det er ingen hast med selve timen, men liker å bestille i god tid i frykt for at jordmora ikke ville ha kapasitet til meg om jeg bestilte senere og tettere innpå ønsket dato. Første jordmortime er 30. juli. Da er jeg 18+0. Forhåpentligvis skriver vi en søknad om svangerskapspenger.
Får du tidlig UL før det?

Jeg har ikke bestilt enda selv, men fått inntrykk av at jeg snart må gjøre det for å rekke ul uke 12.

Har noen av dere vært hos Martin Lundring på Jessheim?
Ønsker å bestille meg en tidlig ultralyd i uke 8-9 for å se hjerteslag, men vet ikke om jeg skal bestille time hos min vanlige gynekolog på aleris eller hos han.
Hørt så mye positivt om han, men kjenner gynekologen min på aleris så godt etter oppfølging i 8 år. Tror prisen blir det samme ish :happy:
Hvis du bor i Oslo er det helt unødvendig å dra til Jessheim for å dra til ham, dette er en undersøkelse som er standard og som alle ultralydklinikken utfører :)

Etter dagens undersøkelse så ser det ut til at jeg melder meg ut herfra! Tusen takk for at jeg fikk være en del av gjengen en stund ❤️ Ønsker alle lykke til, og håper dere alle sitter med friske flotte babyer om noen måneder ❤️ titter nok innom innimellom!

Etter dagens undersøkelse så ser det ut til at jeg melder meg ut herfra! Tusen takk for at jeg fikk være en del av gjengen en stund ❤️ Ønsker alle lykke til, og håper dere alle sitter med friske flotte babyer om noen måneder ❤️ titter nok innom innimellom!
Nei, det var leit å høre :(

Så trist å høre! Sender varme klemmer :Heartred

Back
Topp