Nei du kan ta ulønnet før far tar sin periodeVet det er lenge til enda, men det kverner rundt i hodet likevel. Noen som vet om det finnes noen smutthull når det gjelder denne tredelingen av foreldrepenger? Her kunne jeg tenkt meg å være lengre hjemme (altså ta ut ulønnet permisjon noen måneder) Slik at baby feks kunne startet i barnehage høsten 2027, evt. starten på året 2028. (Hvis jeg regnet årstall riktig nå). På NAV sine sider ser det ut som far må ta ut sin periode før jeg evt. tar ulønnet? Har jeg tolket det riktig da? I så fall må jo jeg tilbake en periode på jobb mens baby enda er ganske liten, noe vi i utganspunktet ikke ønsker.

Men jeg går bare i sånne myke bukser fra Cubus hjemme nå. Vet ikke helt hva jeg skal bruke på jobb lengre, fordi dongeribuksene oppleves trange. Jeg tenker at man kan vel begynne med gravidbukser når man vil? Er jo deilig å bare la ting og tang slippe seg helt løs, slik man kan med gravidbukser. Jeg har en myk «dressbukse» som fortsatt er god, så den går jeg med hver dag på jobb nå