Skravletråd

Vet det er lenge til enda, men det kverner rundt i hodet likevel. Noen som vet om det finnes noen smutthull når det gjelder denne tredelingen av foreldrepenger? Her kunne jeg tenkt meg å være lengre hjemme (altså ta ut ulønnet permisjon noen måneder) Slik at baby feks kunne startet i barnehage høsten 2027, evt. starten på året 2028. (Hvis jeg regnet årstall riktig nå). På NAV sine sider ser det ut som far må ta ut sin periode før jeg evt. tar ulønnet? Har jeg tolket det riktig da? I så fall må jo jeg tilbake en periode på jobb mens baby enda er ganske liten, noe vi i utganspunktet ikke ønsker.
Nei du kan ta ulønnet før far tar sin periode ☺️ det gjorde vi med forrige baby som ble født oktober 2023

Nei du kan ta ulønnet før far tar sin periode ☺️ det gjorde vi med forrige baby som ble født oktober 2023
Men så bra da:D:DTakk! Da har jeg nok misforstått noe når jeg leste. Syns det var så kjipt for alle hvis jeg måtte ha «avbrekk» fra min perm før ulønnet perm.

Men så bra da:D:DTakk! Da har jeg nok misforstått noe når jeg leste. Syns det var så kjipt for alle hvis jeg måtte ha «avbrekk» fra min perm før
Med mindre de har endret regler siden 2023/2024 så burde det gå helt fint Ikke alltid så lett å forstå seg på disse systemene.

Når bytter dere over til gravidbukser? Merker det begynner å stramme godt i de vanlige buksene mine.. er så sykt oppblåst :bag::wtf:

Når bytter dere over til gravidbukser? Merker det begynner å stramme godt i de vanlige buksene mine.. er så sykt oppblåst :bag::wtf:
Jeg har ingen gravidbukser (skulle jo ikke ha flere barn) :hilarious: Men jeg går bare i sånne myke bukser fra Cubus hjemme nå. Vet ikke helt hva jeg skal bruke på jobb lengre, fordi dongeribuksene oppleves trange. Jeg tenker at man kan vel begynne med gravidbukser når man vil? Er jo deilig å bare la ting og tang slippe seg helt løs, slik man kan med gravidbukser. Jeg har en myk «dressbukse» som fortsatt er god, så den går jeg med hver dag på jobb nå:hilarious: Må sikkert på shopping, men det er så grusomt.

Jeg bruker myke dressbukser fra Vero moda nå, som ikke strammer over magen, tror jeg kommer til å bruke de helt til alle vet at jeg er gravid. Syns gravidbuksene former magen så den ser mer gravidmage ut - positivt når man er åpent gravid, men verre å skjule :p

Jeg bruker myke dressbukser fra Vero moda nå, som ikke strammer over magen, tror jeg kommer til å bruke de helt til alle vet at jeg er gravid. Syns gravidbuksene former magen så den ser mer gravidmage ut - positivt når man er åpent gravid, men verre å skjule :p
Tips- buksene fra Madlady er helt syyyykt deilige! Dressbukse som føles som yogabukse. Har bodd i dem i flere mnd og kommer til å ha dem gjennom hele svangerskapet tipper jeg! :D

Når tar/tok dere kontakt med helsestasjonen for time? Jeg er 7+0 i dag og lurer på om det er litt tidlig eller om det er like greit å gjøre første avtale? ☺️

Når tar/tok dere kontakt med helsestasjonen for time? Jeg er 7+0 i dag og lurer på om det er litt tidlig eller om det er like greit å gjøre første avtale? ☺️
Jeg kontakta jordmora bare og ffortalte hvor langt på vei jeg var, også satt hun en time når jeg er ca uke 12. Teor ikke det har noe å si hvor tidlig du tr kontakt, for du får nok time når hun mener det er på tide eller hvis du har behov for tidligere time vil jeg tro :Heartred

Ingen bukser passer her heller, så nå bruker jeg nye buksa til ivorie (isabel raad sitt merke) den kommer jeg til å bo i kjenner jeg! Skal kjøpe meg flere også, vanlig bukse utgår hahahh

Jeg har time på helsestasjon i uke 8 :)
Det bør være nok tid til at de kan henvise for TUL, litt usikker på hvordan det er der du skal ta det, men noen steder er det litt kø osv.

Jeg hadde første time 5+6, men det fordi jeg må søke om svangerskapspenger for en del av stillingen min. Hun satte opp første ordinære kontroll da 7+5 ☺️

Her fikk jeg time 10+1, litt bekymret for at det er sent i forhold til henvisning til otul så skal sende dem en mail og høre. Ønsker også en dato å forholde meg til :love7

Har begynt å få voldsomt med ligamentsmerter. Er 5+3 og kan ikke huske det kom så kraftig så tidlig de forrige gangene. Kvalmen kommer også sigene.
Flere som har begynt å merke det på kroppen? :)

Jeg tok kontakt onsdag denne uka, var da 9+1.. går i glemmeboka for meg sånne ting :’) fikk time neste torsdag, da er jeg 10+2. Var dog hos fastlege 5+2

Er 9+3 og har enda ikke bestilt time til første undersøkelse :) Men her er ikke første med jordmor før i uke 24 - unntatt ultralydene. Skal på ultralyd hos gynekolog i neste uke for å sjekke at det er liv, regner med jeg bestiller time til blodprøver hos lege etter det.

Legger til at dette er mitt fjerde barn :)

Skal ha time når jeg er 9+6, men hos lege. Tenke ta kontakt med helsestasjonen etter det

Back
Topp